צלמת נתבעת על “הזנחה” לאחר שתיעדה את בעלה ובנה בתמונה משפחתית במקלחת

הת’ר ויטן צילמה תמונה משפחתית של בעלה מטפל בבנם החולה במקלחת. עכשיו היא צריכה לעמוד לדין בבית המשפט במאבק משפטי עם הרשות להגנת הילד באריזונה. אם המאבק המשפטי יוכרע נגדה היא תורשע ב”הזנחה” עקב פרסום התמונה ברשת חברתית.

התמונה, שצולמה בנובמבר, 2014, עשתה כותרות לראשונה במאי, 2016, לאחר שפייסבוק הסירה את התצלום הוויראלי. בתמונה נראה בעלה של ויטן, תומאס, מחזיק את בנם בן השנה פוקס במקלחת קרה.

פוקס סבל מחום גבוה ומשלשול כתוצאה מהרעלת סלמונלה ואביו נכנס איתו למקלחת שנועדה להוריד לו את החום.

צלמת נתבעת

בחודש מאי פייסבוק צנזרה את התמונה בעקבות דיווחים של משתמשים, אך אז מישהו גם החליט להתלונן על התמונה. המשטרה המקומית מסרה מיד כי לא תגיש כתב אישוום נגד בני הזוג ויטן. עם זאת, לטענת הת’ר, חוקרת מהרשות להגנת הילד נקטה בגישה שלילית מאוד כלפיהם ללא כל בסיס עובדתי.

“הטענה היחידה שלה כלפי ונגדי בלבד הייתה שאיפשרתי לתמונות האלה לעלות לרשת ועל ידי כך סיכנתי את ילדיי”, אומרת ויטן, “זאת בניגוד להגדרה בחוק של הזנחה על פי חוקי מדינת אריזונה עצמה ובניגוד לזכותי כאמנית לשתף את הציבור ביצירותיי”.

אם הטענה של הרשות להגנת הילד תתקבל, שמה של ויטן יתווסף למאגר הרישום הפלילי של אריזונה למשך 25 שנים ויימנע ממנה לאמץ ילדים, לטפל בילדים ואפילו לעבוד עם ילדים כצלמת. עצומה פורסמה בעניין באתר Change.org ויותר מ-16,000 חתימות התקבלו בעד ויטן, שתאלץ להופיע בקרוב בבית המשפט. ההחלטה אם להמשיך בהליך המשפטי תתקבל בשימוע ב-3 בפברואר.

מדובר בעליית מדרגה של הטרלול הפוריטני. אנשים שמניחים כי אם מבוגר וילד נראים עירומים בתמונה אז בהכרח מדובר בהזנחה או בפגיעה בקטינים, כאשר ברור לחלוטין למי שנחשף במקרה כי התצלום מתעד אב מסור שמטפל בבנו החולה. מנגנון הדיווח של פייסבוק מצנזר תמונות גם אם חלק קטן מהצופים מתלונן, אך בפרשה הזו הרשויות עצמן סבורות כי בפרסום תמונות משפחתיות ברשתות חברתיות יש כדי “לסכן ילדים”.

אפשר להקליק כאן כדי לתמוך בהת’ר ולקרוא עוד על הפרשה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן