הסטארטאפ הישראלי הזה גייס 150 מיליון דולר תוך שלוש שעות באמצעות אתריום

סטארטאפ ישראלי בשם Bancor גייס אתמול קרוב ל-150 מיליון דולר ממשקיעים אלמונים תוך שלוש שעות בלבד בדוגמה הגדולה לאחרונה לפוטנציאל הטמון במימון מבוסס בלוקצ’יין – הנפקה של המטבע. זה היה הגיוס השני בגודלו בתחום הבלוקצ’יין והמהיר ביותר אי פעם.

כל זה קרה ב”אתריום” (Ethereum), פלטפורמת הבלוקצ’יין ששברה שיאי פופולריות בחודשים האחרונים. “אתריום”, שמתוארת לא פעם כמתחרה של “ביטקוין”, היא יותר ממטבע. היא פלטפורמה שמאפשרת פיתוח של פרויקטים מבוזרים מבוססי בלוקצ’יין על בסיסה.

בעוד רוב הסטארטאפים מגייסים כסף ממשקיעים דרך מכירת מניות באמצעות תהליך של מימון המון אקוויטי, דרך פלטפורמות אנג’לים וישירות, Bancor גייסה את ההמון שלה דרך תהליך שנקרא ICO  – הנפקת מטבע ראשונית (Initial Coin Offering).

ICO היא שיטה חדשה לגייס הון שצוברת תאוצה בחודשים האחרונים המשלבת בין מימון המון להנפקת מניות. בשיטה הזו החברה החדשה מנפיקה טוקנים – מעין מטבע מבוזר, שמלבד היותו סחיר, מספק לרוכשים הטבות נוספות (שמשתנות מפרויקט לפרויקט). בשוק ה-ICO של אתריום אפשר לקנות טוקנים בחלון זמן מוגבל, מכל מי שמוכן לסחור ב-ETH (המטבע המבוזר של אתריום) של המנפיקה.

במהלך ההנפקה של Bancor ביום שני, למעלה מ-10,000 אנשים קנו את הטוקנים של ההחברה. בסך הכל, גייסה Bancor סכום של 396,720ETH, שווה ערך ל-149.5 מיליון דולר (מאחר ובעת האחרונה נרשמו תנודות משמעותיות בשער המטבע סכום זה צפוי להשתנות בהתאם ליום או לחודש בו אתם קוראים את הדברים). כל ETH שווה היום 379.21 דולר, גידול של 10,000 אחוז ביחס לשנה שעברה. כמעט כל פרויקט שנעזר בשיטת המימון הזו גייס תוך שעות.

וכך הודו ב-Bancor למשקיעים.


אז מה כל כך מיוחד ב-Bancor? הפרוטוקול שפיתחה מאפשר לפשט את תהליך היצירה של טוקנים חדשים בדרך שתאפשר למעשה לכל אחד ליצור מטבע מבוזר משל עצמו תוך שניות וללא צורך בגורם נוסף, הסביר דובר החברה. בנקור נוסדה ב-2016 על ידי ארבעה ישראלים: גיא בן-ארצי, המנכ”ל, אייל הרצוג (CPO), יהודה לוי (CTP) וגליה בן-ארצי, ה-CBDO.

Bancor כבר גייסה כמה משקיעים מוכרים, בהם יזם ההון סיכון טים דרייפר. ברנרד לייטר, הכלכלן הבלגי הנודע, שכונה “הארכיטקט של היורו” והיה אחראי על איחוד 12 המטבעות למטבע היורו, לפני כ-20 שנה, הוא חלק מהצוות.

Bancor

החברה פירסמה פוסט המפרט איך בכוונתה לפעול באמצעות המימון. על פי החברה, הסכום ישמש לפיתוח תוכנה, להוצאות תפעול והוצאות משפטיות, כמו גם לשיווק. 20% מסכום ההשקעה יוחזק כרזרבת ETH. כאשר שער המטבע נוסק, זה יכול להיות אפיק הצמיחה הכי טוב לכסף או הכי מסוכן. עם זאת, השלכה נוספת של ההנפקה היא סילוק מהשוק של כמויות ETH משמעותיות, מה שדוחף את שער החליפין מעלה. יש מי שחושב על המצב הנוכחי כעל בועה אך בשלב זה סטארטאפים כמו Bancor רוכבים עליה כל הדרך לבנק.

היי יוצרי תוכן!

אנו מחפשים אתכם לפיילוט של פלטפורמת מדיה חדשה. אם אתם בלוגרים/יוצרי רשת פעילים בתחום ממוקד, יש לכם ניסיון, ידע ותשוקה לתחום ממוקד ואתם מרגישים שתוכלו לתרום לנו, אנא פנו אלינו בקישור הזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן