ההסבר המצמרר: שלוש סיבות מדוע לרוב לנשים יותר קר מלגברים במשרד

למה לנשים קר יותר? תמונה: Hernán Piñera

גברים ונשים שעובדים או גרים יחד מכירים היטב את הבעיה: נשים מתלוננות על קור, בעוד גברים טוענים שכל הזמן חם להם. הסיבה כי לנשים יותר קר היא ככל הנראה ביולוגית ולכן אין טעם להאשים אף צד, אך כדאי גם להכיר כמה פתרונות אפקטיביים במיוחד

יחס שונה לטמפרטורה רצויה הוא ככל הנראה בין המאפיינים הבולטים ביותר של ההבדלים בין גברים ונשים. ויכוחים על הדלקה או כיבוי של מיזוג אוויר הם חלק בלתי נפרד מסביבת עבודה משותפת ומכל מערכת יחסים. הם מלווים אותנו במשרד ובבית וגם עלולים לגרום סכסוכים ונזקים בלתי הפיכים.

קודם כל, חשוב להזכיר שמיקום של מספר רב של אנשים באותו חלל יוצר מטבעו בעיות. הרבה חברות הייטק לדוגמה בוחרות כיום להנהיג עמדות עבודה בתוך אופן ספייס, כדי למנוע קרבה יתרה והעברת חום גוף.

הכל מתחיל בהבדל המגדרי

מבחינה מגדרית, נשים בגיל הפוריות חוות קור בצורה אינטנסיבית יותר מכמה סיבות מרכזיות.

1. האשימי את בלוטת התריס שלך

בלוטת התריס עובדת אצלן בהספק נמוך ולכן הן מתקרבות במהירות יחסית למצב של תת פעילות. בלוטת התריס, שנקראת גם “תירואיד”, נמצאת במרכז הצוואר ואחראית על חילוף החומרים בגוף. כאשר קצב העבודה שלה יורד, הגוף נכנס למעין מצב מגננה ולכן התחושה המידית היא של קור מסוים.

כמו כן, הפעולה הייחודית של בלוטת התריס בקרב נשים גורמת לכך שכל תהליכי חילוף החומרים יתעכבו. אם תהיתם, זו גם הסיבה לכך שנשים יורדות במשקל בזמן דיאטה – אפילו אם הן שומרות על תפריט זהה לגמרי לזה של גברים. במילים אחרות, טמפרטורת הגוף של נשים נמוכה יותר והוויסות השונה של עבודת בלוטת התריס הוא זה שגורם לכך שלרוב הנשים יהיה קר יותר מאשר לגברים.

2. האשימי את לחץ הדם שלך

תחושת הקור אצל נשים נובעת מלחץ הדם נמוך. לחץ דם כזה נובע מהרחבת כלי הדם בגוף ויכולים להיות פערים של אחוזים גבוהים יחסית בין לחץ הפרמטרים של גברים ונשים בגילאים דומים. לחץ דם נמוך גורר אחריו איבוד חום גוף והדרך לתחושת הקור מתקצרת.

3. האשימי את מסת השרירים שלך

גם למסת השרירים הנמוכה של נשים יש השפעה על חום הגוף הנמוך. בעוד מסת שרירים גבוהה גורמת לייצור אנרגטי גבוה וליצירת חום, מסת שרירים נמוכה עושה את ההיפך. לבסוף, יש לציין את שיער הגוף שקיים אצל גברים כדי ליצור שכבה מגינה, ללכוד את החום ולשמור אותו קרוב. לעומת זאת, אצל נשים חום הגוף מתנדף בקלות בשל היעדר הזעה ונטייה לגלח את השיער הטבעי.

מלבד זאת, במבנים שבהם המזגן המרכזי משותף לכל הקומה קשה לשמור על בקרת אקלים. מכל זה עולה שיחס שונה לטמפרטורה הרצויה היא ככל הנראה נטייה ביולוגית שקשה להתווכח איתה. הפתרון? מזגנים שנכנסים למצב השהייה כשהם מגיעים לטמפרטורה מסוימת, סבלנות וכמובן ביגוד חם.

תמונה ראשית: Hernán Piñera Flickr cc-by-sa

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן