הבנתם נכון – השתלות שיניים ביום אחד!

pixabay

ללא ספק השתלת שיניים היא אחת ההמצאות היותר גדולות של השנים האחרונות, כך שגם אם גדלתם עם סבא וסבתא שבלילה הלכו לישון לצד כוס מים שבתוכה נחו השיניים עד הבוקר, הרי שהנכדים שלכם כבר לא יזכו באותו זיכרון ילדות סוריאליסטי.

ללכת לישון בלי לקום עם

כיום התחום הדנטלי פורץ קדימה ועל כן אנשים שחסרה להם שן (אחת או יותר) יכולים להיות רגועים שבתום התהליך הדנטלי הם יחזרו להחזיק במערכת שיניים שלמה – במערכת שיניים שמתפקדת ונראית כמו הדבר האמתי, אך בעוד שרבים רואים בכך חידוש, יש לציין שהחידוש העיקרי טמון בעובדה שכיום כבר אין צורך לעבור תהליך ממושך של כמה חודשים, אלא ניתן ללכת לישון ללא שיניים ולמחרת להתעורר עם חיוך מושלם.

ביום אחד! האומנם?

הרופא הציע לכם לעבור הליך השתלות שיניים ביום אחד ואתם ישר מפנטזים שפשוט תקבעו תור ובתומו תחזרו הביתה עם מערכת שיניים שלמה? ובכן אין זה לגמרי מדויק! מבאס? ממש לא, אך יש להעמיד דברים על דיוקם. לפני הטיפול המאסיבי יש לעבור סדרת מפגשי הכנה, בכדי שהרופא יערוך הדמיות ויתכנן באופן מקיף את שלבי הטיפול. במה מדובר? על רופא השיניים להתאים שתלים, כתרים, להעריך מיקומים, לבחון את מצב העצם וכדומה. מצד שני, בתום הטיפול הממוקד בהחלט ניתן לחזור הביתה עם השתל כשהוא במצב גמור – משמע השלב הקריטי אינו מתפרש על פני כמה מפגשים, כך שעבור ציבור האנשים שחושש מכיסא רופא השיניים מדובר ביתרון משמעותי.

מעט ארוך מהצפוי

אמרנו שניתן לסיים את הטיפול ביום אחד ועל כן נחדד מהו הצד השני של הסיטואציה. ובכן השתלות שיניים ביום אחד אכן מקצרות את התהליך באופן משמעותי – באותה הפעם מחדירים שתל דנטלי ומלבישים עליו מבנה שמחבר בין השן לשתל. עם זאת, לא כל מטופל זוכה ליהנות מכך, כי לעיתים מתעורר הצורך להסתובב עם שן זמנית ורק לאחר כמה שבועות מתאפשר להרכיב את הכתר הסופי. כמו כן, לעיתים יש צורך לעבור טיפול מקדים שמיועד לטפל בעצם הלסת, כך שקודם כל נדרש לעקור את העצם הקיימת ובמקומה להשתיל אחרת – הפעם יותר רחבה ועמידה.

קהל יעד

הקונספט של השתלת שיניים ביום אחד אכן נשמע אידאלי, אך כפי שציינו התהליך אינו תמיד כה מהיר ואינו מתאים לכל אחד, ועל כן השלב הראשון הוא לבחון כל מקרה לגופו ולא למהר לקבל החלטה. עוד נציין ששיטת טיפול מקצועית מעין זו יש לבצע רק אצל מומחה בתחום ומומחה לעולם לא ימהר להציע את השיטה לפני שייבחן התאמה מלאה. כמו כן, לצד העובדה שההשתלה אכן עשויה להסתיים בתום כמה שעות, גם ראוי להבין שרופא מומחה יזמן את המטופל להגיע לביקורת תקופתית, בה הוא יבצע מעקב צמוד אחר קליטת השתל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן