גבר או אישה? חשבון פטמות חסרות מיגדר מטריל נגד הסטנדרטים הכפולים של אינסטגרם

חשבון אינסטגרם חדש מפרסם תצלומים של פטמות מקרוב במחאה עוקצנית נגד הצנזורה של הרשת החברתית כלפי פטמות נשים.

התמונות שמתפרסמות בחשבון Genderless Nipples צולמו בקירוב עד שקשה עד בלתי אפשרי לדעת אם מדובר בפטמות נשים או גברים. בעקבות כ-70 פוסטים שפורסמו במשך שישה שבועות יותר מ-65,000 אנשים עוקבים אחר חשבון האינסטגרם הזה.

אינסטגרם ספגה ביקורת רבה בעבר לאחר שהסירה תמונות של שדי נשים חשופים, ומחאה זו הולידה את קמפיין FreeTheNipple# שנמשך מאז 2012.

ראו גם: נשים נלחמות בצנזורת הפטמות באינסטגרם באמצעות פטמות גברים 

פרויקט “פטמות חסרות מיגדר” נוצר על ידי שלושה סטודנטים בתחום הפרסום שנפגשו בניו יורק והחליטו על יוזמת מחאה נגד הסטנדרטים הכפולים של הרשת החברתית. בדברי האודות של החשבון הם קוראים “לנהוג שוויון כלפי כל המיגדרים”. “לגברים מותר להציג את הפיטמות שלהם בעוד תמונות של נשים מצונזרות? בואו נשנה את המדיניות הזו”, הם קוראים.

אווילין ווייס, 24, מורגן לי-ווגנר, 22 ומרקו רוסו, 28, מבקשים באמצעות הפעילות לחשוף את קוצר הראות של מדיניות אינסטגרם שמבחינה בין מיגדר למיגדר ובכך מפלה למעשה את הנשים. בהטרלה הזו הם מאתגרים את אינסטגרם להבחין בין פטמות גברים לפטמות נשים, אותן הרשת החברתית אמורה לצנזר.

ואמנם, בחודש דצמבר אינסטגרם הסירה פוסט של פטמה גברית מהחשבון בטענה שהתמונה מפרה את תנאי השימוש של הרשת החברתית. תנאי השימוש של אינסטגרם אוסרים לפרסם תמונות בעירום, גם אם הן אמנותיות או יצירתיות. תמונות שמציגות יחסים מיניים, אברי מין, עכוזים חשופים מוסרות על ידי הרשת החברתית. גם תמונות של שדי נשים שחושפות פטמות אסורות. תצלומים של נשים מיניקות או נשים חשופות חזה שעברו כריתת שד דווקא מותרות, כמו גם עירום בציורים, בפסלים ואמנות אחרת.

דובר אינסטגרם מסר בתגובה כי החברה מחויבת לאפשר לאנשים לבטא עצמם “אך עלינו להיות מודעים לכך שקהילת המשתמשים מורכבת מאנשים בגילאים, רקעים ואמונות שונות. זה נושא מורכב וקשה לרצות את כולם, אך אנחנו מנסים כמיטב יכולתנו ומקשיבים לקהילה”.

חשבון Genderless Nipples מקבל תמונות אנונימיות של משתמשי אינסטגרם בני 18 ומעלה. על פי הדיווח שלהם, מפעילי החשבון מקבלים 80 תמונות מדי יום. הם מבקשים תמונות של פטמות מוארות היטב, חסרות שיער וזקורות – “כדי להקשות על אינסטגרם להבחין באיזה מיגדר מדובר”.

You wanna be part of our change?! Send us that nipnip!????? (completely anonymous!)

A photo posted by Genderless Nipples (@genderless_nipples) on

“אנחנו לא נגד חוקים אך חושבים שעליהם להיות מיושמים על כל המיגדרים במידה שווה”, מסרו היוזמים, “החברה משתנה ואנחנו רוצים להראות לאינסטגרם שהמדיניות שלה כבר לא רלוונטית”.

האם אתם מצליחים להבחין לאיזו מיגדר הפטמה שייכת בכל תמונה?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן