בניית אתרים עם טוויסט – הטיפים לפרטים הקטנים שעושים את האתר יוצא דופן

קידום אתרים

אם רק היינו יכולים לספור את נותני השירות שמתעסקים בעולם של בניית אתרים, היינו כנראה מקבלים סחרחורת. ההיצע הוא מטורף, אין על זה עוררין, אבל איך יודעים מי יהיה בעל המקצוע שיתפור לנו את היצירה המושלמת לצרכים של העסק שלנו? 

בניית אתרים היא אמנות, גם אם נראה לחלקכם שאתר בונים בלחיצת כמה כפתורים וסיימנו, אז התשובה תתחלק – יש כאלו שיבנו לכם אתר תבניתי בכמה לחיצות כפתור, מה שעדיף שתברחו ממנו כל עוד נפשכם בכם, ויש את האופציה הארוכה, ללא קיצורי הדרך, המקיפה והיסודית שבה יוצרים לכם אתר בהתאמה אישית, ללא תבניות ועם הרבה מחשבה.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברה / ספק בניית אתרים?

קודם כל תיק עבודות – הראה לי מה עשית ואגיד מי אתה. ממש ככה. תיק עבודות הוא הרושם הראשוני שלכם מהספק שלכם וחשוב מאד שתדעו שיש לו את הניסיון והיכולת, אך כמובן לא רק- אלא המוניטין שלו מול לקוחות שונים- קראו המלצות, תגובות וחוות דעת, והתרחקו מכאלו שלא מציגים כאלו או שלא נראים מקצועיים מספיק. 

בנוסף חשוב לבדוק ניסיון ומקצועיות. בינינו? זה הכי לגיטימי שיש לברר כמה זמן ניסיון יש לאותו בעל או בעלת מקצוע והאם הם עובדים עם הפלטפורמות המתקדמות ביותר להיום ושיכולים לתת לנו שירות לאורך זמן ככל שנגדל.

ולבסוף, מחיר. למה בסוף? כי זה לא צריך להיות הדבר הראשון שקובע. אתר בונים פעם אחת (או אחת לתקופה ארוכה) ואסור לכם להתפשר עליו. למרות זאת, אנחנו יודעים שתקציב הוא דבר מוגבל ולכן תקשיבו בסוף למחיר ותראו משם איך אפשר להתקדם. לרוב המחיר יינתן לאחר הבנת הצרכים המקיפה שלכם. מי שיזרוק לכם מחיר גנרי באוויר ללא הבנה מה הרצונות והיעדים, עשוי להיות מעט לא מקצועי או לייצר לנו אתר גנרי שמשוכפל מעיצוב של מישהו אחר ורק משנה את התוכן בהתאם אלינו. 

ועכשיו אחרי שבחרתם בשעה טובה ומוצלחת את ספק בניית האתרים שלכם, חשוב שתמיד תהיו עם היד על הדופק ותבינו מראש איך בוחנים מקצוענות, כך שתוכלו להיות חלק פעיל מקבלת ההחלטות באתר (ועדיין לתת לבוני האתרים כמובן את המקום שלהם). 

אנחנו כלקוחות או בעלי עסקים, לרוב נוטים להתחלק באופן הבא: או שאנחנו פאסיביים ומצפים שמאחר ושילמנו לאחרים לנהל את הפרוייקט- בוודאות נקבל את הסחורה ועל בעל המצקצוע לעשות הכל, או שאנחנו צריכים מידת שליטה וניהול הפרוייקט בכל שלב ושלב. חשוב שלא להגיע למקום הקיצון בכל אחת מהניהול- לא להיות חופשיים מדי עם נותן השירות ולעקוב אחר לו”ז ומה נעשה- אבל לא יותר מדי שלא בסוף יעבור הזמ ונגיע ליום המסירה ללא שראינו משהו, ולא להיות שטלתנים מדי כדי שלא להגביל את חופש היצירה או גרוע מכך- לתת לנותן השירות את התחושה שהוא YES MAN שעושה דברנו, מה שמשדר לעיתים לנותן השירות שאנחנו לא סומכים עליו ואפילו באיזשהו מקום “מסרסים” את חופש היצירה וההחלטה שלו, ובסוף מפסידים מכל הכיוונים.

אז איך הופכים את האתר שלכם לכזה שימשוך המון תשומת לב ותנועה ויגרום ללקוחות פוטנציאליים להתעניין דווקא בכם? 

  •  רכיבים חדשניים – בוני אתרים מקצוענים וחדשניים יאהבו להשתמש בפיצ’רים, או רכיבים (בשפה העברית) שלא רואים בכל אתר באנאלי. אנחנו ברובינו אנשים שאוהבים חידושים, אוהבים לראות דברים שאנחנו לא רואים כל הזמן. חדשנות מייצרת ללקוחות הפוטנציאליים שלכם תחושה שאתם מביני עניין ומעודכנים.
    לדוגמא- מחשבון מסוים שממחיש ללקוח מחיר מוצר או שירות שהיה קשה לו להעריך בעבר, או נותן מידע על מוצרים אפשריים לאחר שאלון אפיון, עיצובמ וצר באתר שלנו או הדמיה של משקפיים על תמונה- למדידה און ליין. כל אלו ועוד יוכלו להרים אותנו כמה רמות מעל למתחרים שלנו. 
  • התאמה תוכן האתר בצורה מיטבית לצורך קידום אורגני בגוגל– כבר כולם יודעים שמנועי חיפוש וגוגל בכלל, הם הפוטנציאל תנועה הגדול ביותר לאתר, ככל שאתרך יהיה יותר מותאם לקידום, כך מנועי החיפוש יעדיפו אותו על פני מתחרים ויעלו אותו בדירוג, כשלקוח פונטציאלי מחפש את השירות שלנו. קידום הוא תוצר של בניה איכותית שמותאמת לקריאת מנועי החיפוש בצורה מיטבית (אופטימיזציה) וכמובן התוכן עצמו שיהיה מעשיר ובעל ערך לקורא.
    הנוסחא הסופית לפיה אתרנו נמדד- היא סודית כמובן ואיש לא יודע אותה חוץ מגוגל, אבל מה שכן ידוע הוא שגוגל מדרג לפי מספר מדדים לפי 3 פרמטרים עיקריים- תוכן\ טכני\ התנהגות גולשים. בטכני עלינו להיות עם ציון איכות ומהירות גבוה כמה שיותר – ניתן למדוד בכלים כמו ב GTMATRIX או בכלי למדד המהירות של גוגל. בתוכן עלינו להיות בעלי ערך וכתוב נכון כך שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק ולדעת בצורה מיטבית – על מה התוכן מדבר, והתנהגות הגולשים כגון- זמן השהיה באתר וכמות העמודים בהם ידפדפו- ישלים את התמונה ויאשר לגוגל שהאתר שלנו באמת מעניין את הגולש ולא רק את הרובוטים שלו. 
  • ייחודיות – אל תראו כמו המתחרים שלכם. אם יש דבר שנרצה תמיד להימנע ממנו, הוא להיראות כמו חיקוי של מישהו או משהו. הכירו את המתחרים שלכם ונסו לחדש או להראות כיוון אחר, כך תיצרו יחד עם ספקי בניית האתרים שלכם קו חדש ומיוחד לכם ותהיו זכירים בזכות עצמכם. זה לא אומר שצריך להמציא את הגלגל- אפשר “לקחת השראה” ולעשות משהו דומה למתחרה גדול – שלפעמים כאסטרטגיה של חנות מתחילה זה יכול לעשות טוב למיתוג שלנו – לשדר מה שהגדולים משדרים.  
  •  מיקרו קופי – תוכן הוא חלק ענק מהאתר, גם המילים הקטנות האלה שמופיעות על הכפתורים והטפסים באתר שלכם, או בשמם המקצועי – מיקרו קופי. כשירגישו שהושקעה מחשבה ויצירתיות בכל מילה באתר שלכם, כך גם תעלה הסקרנות וההתרשמות מהרציניות שלכם. כך למשל במקום כפתור “שלח” לשליחת טופס- אפשר לשנות ל”דברו איתנו” או “רוצה לשמוע פרטים!” וכל הנעה לפעולה שמתאימה לאופי המותג ומגדילה את מעורבות הגולש ואת תחושת השייכות שלו למותג שלנו.

לסיום נגיד שיש כל כך הרבה דרכים נוספות להפוך אתר למרשים ובלתי נשכח, כשהקו המנחה העיקרי הוא להיות כמה שיותר ממוקדים לקהל היעד ולמטרות שלשמן הוקם האתר (מכירות \ קבלת פניות לידים ועוד). נקודת המוצא שלכם צריכה להיות כזאת שאומרת שלכל מטרה יש דרך יישום אחרת ושהאתר צריך לשרת את היעדים העסקיים שהנו ולא רק “להיות יפה” או לעשות “וואו” למי שמסתכל עליו- אלא לתת ערך אמיתי בדמות מידע או שירות שמבחין בבידול שלו מול המתחרים. 

בהצלחה!!

מנוי
הודע ל
guest

2 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
מעיין

אז מה עדיף- אם אבנה אתר אינטרנט דרך חברה, ואבקש שיתנו לי עיצוב אישי?
כתבה מעניינת! תודה!

ELAD151

היי מעיין, אם האתר לא מורכב ו”פשוט” לעיצוב- אולי עדיף לחסוף עיצוב בנפרד אצל חברת עיצוב ואז ללכת לבנות- אלא לקנות מאותה חברה את העיצוב והבניה. שבאתרים פשוטים נעשה על גבי האתר ישירות היום במקום לפצל לשני תהליכים.
מוזמן ליצור קשר- שקוף מדיה

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן