חרדה משלי: מהם הוויטמינים שמסייעים לטפל בדיכאון וחרדה?

דיכאון וחרדה הפכו בעשורים האחרונים לחלק מהמחלות השכיחות ביותר בעולם. למרות ריבוי התרופות וההתקדמות הטכנולוגית, רבים מעדיפים לחפש פתרונות טבעיים ופונים לתוספי מזון. בואו לגלות מהם הוויטמינים שישמרו אתכם מאושרים

אמיר הדר

האם אפשר לשפר את מצב הרוח שלנו באמצעות מזון? האם מזון יכול להשפיע באופן כימי ובריא על מצב הרוח שלנו? ממחקרים רבים שנערכו בנושא התגלה קשר הדוק בין סוגי מאכלים למוח שלנו וכיצד מחסור בסוגי וויטמינים מסוימים משפיע על מצב רוח. לכן, רבים מהרופאים והפסיכיאטרים מציעים טיפול תזונתי משלים לטיפול תרופתי שיעזור להתמודד עם דיכאון וחרדה. אם כך, מי הם אותם הוויטמינים שיכולים לסייע בהתמודדות עם דיכאון או חרדה? בואו וגלו את הוויטמינים שיהפכו את החיים שלכם להרבה יותר שמחים.

ויטמין B6

תפקידו של ויטמין B6 הוא לסייע לייצור מוליכים עצביים בגוף, אשר משדרים התראות מהמוח לשאר חלקי הגוף. למעשה, הוא מסייע בחילוף החומרים של החלבון ובייצור תאי דם אדומים, כאשר מחסור שלו בגוף עלול לגרום לאנמיה לטווח הקצר, בלבול והיחלשות המערכת החיסונית. בטווח הארוך מחסור בויטמין זה עשוי לגרום לדיכאון.

צריכה מאוזנת ומספקת של ויטמין B6, בכמות של 1.3 מ”ג לאדם בוגר ליום, יכולה לסייע רבות בוויסות תפקוד המוח ולהשפיע בצורה חיובית על הרגשות שלנו. בין המזונות אשר עשירים בוויטמין B6 ניתן למצוא חומוס, טונה, סלמון וחזה עוף.

ויטמין B12

בין הוויטמינים שיעזרו להתמודד עם דיכאון וחרדה ניתן למצוא גם את ויטמין B12. ויטמין זה הינו מרכיב חיוני המסייע לפעילות העצבים התקנית ובעל תפקיד ביצירת תאי דם אדומים. רמות נמוכות ממנו עלולות לגרום לעייפות, האטת החשיבה, פרנויה, חרדה ודיכאון.

צריכה מספקת של ויטמין זה עוזרת לווסת דיכאון, מאחר שהוא מאפשר לגוף להרכיב קבוצה של חומרים מזינים שחיוניים לתפקוד נוירולוגי תקין. את ויטמין B12 ניתן למצוא באופן טבעי במזונות מן החי כגון סלמון, גבינות, בשר, טונה וכדומה בכמות יומית מומלצת של 0.0024 מ”ג למבוגר.

ויטמין D

ויטמין D מסייע בהסדרת צמיחת התאים, ממלא תפקיד חשוב בשמירה על המערכת החיסונית ומגן על העצמות. ממחקרים שונים שנערכו בנושא עולה הסברה כי רמות נמוכות של ויטמין D קשורות באופן ישיר לתסמיני דיכאון אצל נשים וגברים כאחד. לדוגמה, באחד המחקרים הוכח כי צריכה מספקת של ויטמין D יכולה לסייע למנוע דיכאון, כמו גם להילחם בעודף משקל.

ברוב המקרים, אנשים אשר סובלים מחוסר של ויטמין D בדרך כלל לא נחשפים מספיק לאור השמש, ואינם צורכים מספיק מזון שמכיל את הוויטמין החשוב הזה. לכן, בתקופת החורף, כשהחשיפה לאור השמש מוגבלת, יש לדאוג לצרוך יותר ויטמין D בכדי שיתבצע וויסות תקין של מצבי הרוח. את הוויטמין המרכזי הזה צריך לצרוך בכמות של 0.015 מ”ג ליום לאדם מבוגר, ואותו ניתן למצוא במזונות שונים כגון ביצים, סלמון, פטריות וחלב.

אז כפי שהבנתם, הקשר בין תזונה למתחים נפשיים ברור, וצריכה קבועה של ויטמינים אלו היא שיטה שעליכם להתמיד בה, ובזכותה חייכם ישתנו לטובה. אנחנו הצגנו בפניכם הוכחות לכך שיש חיבור מסקרן מאוד בין צריכת הוויטמינים המומלצים האלה לבין הפגת תסמיני דיכאון וחרדה, כאשר מינרלים חשובים כגון אבץ, מגנזיום, ברזל, כרום וסידן, נמצאו עוזרים גם כן להפגת מתחים ולתחושת אושר לאורך זמן. באשר לצמחונים וטבעונים שלא צורכים מאכלים מן החי יש להקפיד ליטול תוספי מזון שמכילים ויטמינים אלו, בכדי להימנע ממחסור. כמו כן, חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שאתם מתחילים לצרוך אותם, אבל זה לא אומר שמותר לכם להתעלם מהיתרונות הפוטנציאליים של הוויטמינים האלו להתמודדות עם חרדה ודיכאון.

תמונות: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן