השף הישראלי הזה החליט לא לשתוק למבקר המסעדות שלו בפוסט שהפך ויראלי

מבקרי מסעדות הם הסיוט החי של שפים ובעלי מסעדות, מה שתוכניות טלוויזיה כמו של השף גורדון רמזי שכללו לדרגת ביקורת בונה וגם הורסת.

כמעט כל מי שמוצא את עצמו תחת ביקורת קשה נוטה להרגיש שהיא לא הוגנת, מרושעת וקשה, בין אם אלה תחושות מאוד סובייקטיביות או שיש להן גם עיגון במציאות. במקרה הזה, שף אחד החליט שהוא מנצל את זכות התגובה שמעניק לו המדיום ועונה למבקר.

זה התחיל בביקורת המסעדות של כתב וואלה אבי אפרתי, שביקר במסעדת קליפסו בחוף פרישמן בתל אביב.

A post shared by Omer Miller (@omermiller) on

“כישלון מהדהד” הוא קרא לה וזה לא בהכרח החלק המעליב בביקורת.

מילר לא שתק והגיב לאפרתי בפוסט באיסטגרם שפורסם לפני שלוש שעות וקיבל יותר מ-900 לייקים.

המעשה הקל הרי היה להתעלם מהביקורת של אבי אפרתי בוואלה. הלא אמרו עלי כבר הכל, שאני מזויף, שאני לא יודע לבשל, שאני רק באינסטגרם, שאני חסר בטחון ומה לא. אבל הזמנים השתנו. ועיתונים ואתרים גוססים צריכים הקלקות וכניסות ובינינו, את אף אחד לא מעניינת ביקורת טובה. אני מודה שגם אני כקורא, כי ככה הורגלנו, מחפשים בביקורות את ההשחזה, את הנעיצה, את הדם ואת המוות. ממש כמו מחזה שייקספירי. אני מניח שחלקכם בכלל לא קרא את הביקורת של אבי אפרתי היום בוואלה ובעצם הכתיבה שלי פה, אני יורה לעצמי ברגל כי מיד תכנסו ותקראו את הכתבה שבה אבי שוחט אותי ואת קליפסו. אז תחסכו לעצמכם. לא תמצאו בכתבה אף מילה טובה ומי שבא לו לבטל את ההזמנה שלו למסעדה בגלל הביקורת הזו – לא אנטור טינה. המסעדה נפתחה רשמית רק לפני 10 ימים ועדיין יש עוד הרבה עבודה (למסעדה רגילה לוקח זמן, בטח ובטח לכזו שגם קשורה לחוף באוגוסט שמאכיל שלושת אלפים איש ביום – לא תירוץ, סתם נתון מלהיב) אבל זה לא מעניין את המבקרים, הם כאמור צריכים הקלקות ושידברו עליהם ועל הכתבה שלהם. אני לא אכנס פה למה לדעתי לא צריך פונקציה של מבקרי מזון ב-2017 כשלכל אחד מכם יש אינסטגרם ופייסבוק שבו כל אחד מתאר בזמן אמת את החוויה שלו לכל חבריו, זה לפעם אחרת (ספוילר: זה מקצוע מחריד). אני לא ארד לרמה של אותו מבקר כי יש לו משפחה וחברים שלא מגיע להם לעבור את מה שהוא גורם לי לעבור בכל פעם כשהוא מטנף עלי פעם אחר פעם בכל מקום בו עבדתי (היי, אין לי צורך שתסנגר עלי, וותר על המצפון שלא קיים אצלך) מילא שאני לא מעריך את דעתו, אני קצת מרחם עליו, זה לא פשוט להיות פסיכולוג מתוסכל שלא מבין כלום באוכל, מטפל בקולגות שלי ואז צריך לאכול את מה שאני מבשל. גם אני הייתי נתקל במעין דיסונס שכזה עם עצמי אם הייתי צריך לחיות חיים כאלה אומללים. במקום זה, בחרתי ליצור בחיי, בחרתי לגרום לאנשים להפגש, לאכול, להתרגש, לחוות שזה הרבה יותר ממה שאני יודע שחולמים עורכים וכתבי אוכל וזה בסדר, כל אחד עושה את מה שנראה לו נכון באותו הרגע. ומה שנראה לי נכון בזה הרגע, הוא לומר לכם שתלכו להזדיין. במובן הכי מהנה ושחררו אותי בא׳מאשלכם כי זה כבר פתאטי והפנטזיות שלכם לעוד הקלקות בגלל שכתבתם ״עומר מילר״ בכותרת בהומפייג׳ היא טריק עייף, משומש, נדוש ועלוב, בדיוק כמו ביקורות האוכל. אז רוצים לעשות גם מהטקסט הזה אייטם? בי מיי פאקינג גסט, לא ציפיתי לפחות כי גם אתם שבויים בלופ ההקלקות כדי למכור פרסומות. אמר פעם אדם חכם שאין לי מושג מיהו: אדם חי בטעות ומת באמת: אני חי באמת. ומה איתכם? (בתמונה: מבקר אוכל ולא חבר של סוסו)

A post shared by Omer Miller (@omermiller) on

באופן ענייני מילר טוען שאפרתי לא התחשב בעיתוי הביקורת, 10 ימים בלבד לאחר פתיחתה, או בכמות המבקרים בה: “המסעדה נפתחה רשמית רק לפני 10 ימים ועדיין יש עוד הרבה עבודה (למסעדה רגילה לוקח זמן, בטח ובטח לכזו שגם קשורה לחוף באוגוסט שמאכיל שלושת אלפים איש ביום – לא תירוץ, סתם נתון מלהיב) אבל זה לא מעניין את המבקרים, הם כאמור צריכים הקלקות ושידברו עליהם ועל הכתבה שלהם“.

בהמשך מפקפק מילר בצורך במבקרי מסעדות ב-2017 כאשר כל משתמש אינסטגרם ופייסבוק יכול להיות מבקר. בהחלט נקודה למחשבה אלא שיש כאן לפחות אדם אחד שזקוק למבקרי מסעדות: עומר מילר, שעשה כאן תרגיל שיווקי חכם גם אם לא התכוון אליו. הוא השתמש בפרסום שלילי כדי לקדם את העסק שלו.

ואיך הוא עשה זאת? מבקרי טלוויזיה הם לא האנשים הכי אהובים בעולם, ונתפשים בציבור הרחב כאנינים כמו מבקרי קולנוע. מילר, שיש לו ערוצי תקשורת ישירים עם הקהל שלו ברשתות החברתיות, הגיש להם את הביקורת עם הפרשנות האישית שלו. במצב עניינים כזה לא פלא שכמה מהם הודיעו שהם מתכוונים לבקר במסעדה, כהצבעת תמיכה נגד הקטילה המרושעת של המבקר. וזה כבר דומה לאנשים שבודקים מהם הסרטים שמבקר הקולנוע השנוא אליהם קטל כדי ללכת אליהם. זו ההמחשה שבמקרים כאלה אין פרסום שלילי, יש פרסום שלילי שלא יודע שהוא חיובי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן