נינטנדו מעדכנת: מריו כבר לא שרברב

“האחים סופר מריו”, משחק הווידאו החמישי הנמכר אי פעם וסדרת משחקי הווידאו הנמכרת ביותר בכל הזמנים, פירסם ברבים את השרברב האיטלקי מריו, אחד מסמליה המוכרים ביותר של נינטנדו, ואחיו לואיג’י. כעת מתברר שמריו עשה הסבה מקצועית ונטש את מקצוע השרברבות.

פרופיל חדש של מריו שפורסם באתר נינטנדו מתאר את מריו כשרברב בעברו הרחוק אם כי היום הוא מבלה את זמנו במשחקי ספורט, מירוצים ולהיות בחור לוהט באופן כללי.

“אם זה ספורט, מריו ממש בעניין, בין אם טניס או בייסבול, כדורגל או מירוץ מכוניות, מריו עושה את הכל קול. הוא עבד בעבר הרחוק בתור שרברב”.

דובר נינטנדו סרב להתייחס להסבה המקצועית המפתיעה הזו.

הפניית העורף למקצוע השרברבות קצת מאכזבת. בעוד הקשר של מריו לספורט ולמירוצים תקף ורלוונטי, הוא חדש יחסית ורופף לעומת הזיהוי של הדמות כשרברב.

הזיהוי של מריו כשרברב תרם רבות להפיכתו לאייקון שכולנו מכירים. למעשה, הפרסונה המבריקה של מריו מיוחסת בחלקה הגדולה לבחירת הקריירה יוצאת דופן לדמות משחק וידאו.

לא הרבה אנשים מודעים לתחילת דרכו של מריו כדמות חסרת שם במשחק הארקייד “דונקי קונג” מ-1981. במשחק ההוא דמותו של מריו ניסתה להציל את חברתו מגורילה עצבנית שישבה על מצבור אינסופי של חביות.

מריו צמח כגיבור מעמד הפועלים שווה לכל נפש ולרגע אחד זה לא נראה מוזר שדמות של שרברב איטלקי שהומצאה על ידי תאגיד יפני מצילה נסיכות ונלחמת בצבי ענק מרושעים. המקצוע של מריו עוזר גם להסביר את הקשר המיוחד שלו לצינורות ירקרקים שאין משחק פלטפורמה ראוי לשמו של מריו בלעדיהם. המדים שלו, כמובן, הם מדי שרברב.

אפשר להפריד בין הדמות למקצוע אך אי אפשר להוציא את השרברב ממריו. התכחשות למהותו השרברבית של מריו היא יריקה בפרצוף למעריצים שהתאהבו בו לפני ימיו כחבר אליטה שמבלה את זמנו במסלול המירוצים, משחק טניס וטיסה בחלל. מריו היה דמות שכל גיימר יכול להרגיש חיבור אליו. כי מהו גיבור אמיתי אם לא אחד שיכול לכלכך ידיים מתחת לכיור ואז לקום ולרוץ להציל את הנסיכה שלו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן