האם אתם מקדמים את האתר שלכם בצורה שמתאימה ל-2018?

בואו ניזכר לרגע בימיו הראשונים של מנוע החיפוש של גוגל. דפי תוצאות החיפוש היו פשוטים להפליא, מציגים רשימה פשוטה ואינטואיטיבית של 10 תוצאות חיפוש בכל דף – לינק כותרת ותקציר טקסט בסיסי של תיאור העמוד. הדבר המתקדם ביותר שיכולנו לעשות אז הוא להגדיר הצגה של 100 תוצאות בכל דף, במקום 10.

וכיצד נראה היום דף תוצאות החיפוש? ובכן, הוא מתחיל עם עד 4 תוצאות ממומנות, שלאחריהן מופיעה תיבת הצעות לשאלות קשורות, תיבת סרטונים רלוונטיים, הצעות לחיפושים קרובים ולעיתים גם תיבת תקציר עשיר עם תוצאה נבחרת ותמונה. רק אחרי כל אלה, מגיעות תוצאות החיפוש האורגני הראשונות כחלק מתהליך קידום אתרים אורגני טיפוסי.

זה הזמן להתעדכן ולבצע התאמות

מי שעולם קידום האתרים חשוב לו, והניסיון לפצח אותו ולכבוש את המיקומים הראשונים בדף תוצאות החיפוש אינו מניח לו, יכול היה לאורך שנת 2017 לבחון כיצד מתפתח מבנה דף תוצאות החיפוש, כיצד התכונות המיוחדות בדף תוצאות החיפוש הולכות וצוברות תאוצה וכיצד מעמדן זה מושפע מביטויי החיפוש.

אחד מאותם אנשים הוא דניאל מסטר, המחזיק ברזומה הצלחות מרשים למדי בתחום הקידום האורגני בגוגל. תהליך זה לא נעלם מעיניו של דניאל והוא מסביר כי גם בשנת 2018 המגמה הולכת להמשיך ולהתחזק. כל מי שירצה להמשיך ולהיות ראשון, יצטרך לעדכן את שיטות הקידום שלו, ולבסס אותן על אסטרטגיית ביטויי מפתח מורכבת הרבה יותר.

השינוי בדף תוצאות החיפוש, שמשנה את הכל

כך למשל, בשנת 2018, אם תרצו להגיע אל ראש תוצאות החיפוש, יהיה עליכם לבצע מחקר ביטויי מפתח והאופן בו מוצגות תוצאות החיפוש עבור כל אחד מהביטויים. במקרים מסויימים, התוצאות האורגניות “הרגילות” תהיינה דלות מאוד ואולי לא יופיעו כלל.

זאת בעוד שעבור ביטויים אחרים, יופיעו כל התיבות האפשריות לפני שתופיע תוצאות החיפוש האורגנית הסטנדרטית הראשונה. בהתאם לניתוח זה, יוכל האתר להחליט מה וכיצד הוא מקדם את עצמו עבור כל אחד מן הביטויים.

עוד מוסיף דניאל, כי לצורך העניין, עבור ביטוי מסויים יוכל האתר לקדם את העמוד הרלוונטי באותה צורה בה קידם אותו עד היום, אך עבור ביטוי אחר יהיה נכון יותר מבחינתו לקדם מודל של שאלות ותשובות עם תמונות, שיוכלו להשתלב בתיבת טקסט עשירה בראש הדף, או ליצור ולקדם סרטון וידאו שיופיע בתיבת הסרטונים בראש העמוד.

תקופה של שינוי בעולם קידום האתרים

2017 ו-2018 מסתמנות כשנתיים של שינוי אמיתי בעולם החיפוש באינטרנט, ובעולם ה-seo. ההנחה כי עולם הקידום הולך ומאבד מערכו היא הנחה שגויה לגמרי, אבל היא בהחלט מגלמת בתוכה את ההבנה כי היכולת להישאר בראש תלויה מאוד ביכולת להשתנות ולהתאים את דרכי הפעולה למגמות החדשות של למידת מכונה, בינה מלאכותית, העדפות המודעות הממומנות מצד גוגל וכמובן ריבוי התוצאות השונות, שבעיקרן נועדו למקסם את חוויית החיפוש עבור המשתמשים במנוע החיפוש.

התאימו את עצמכם או שתהפכו לבלתי רלוונטיים

שינויים רבים שמתרחשים ממש עכשיו בעולם של קידום אתרים, מתרחשים הרחק מן העין, היכן שהוא בתוך שורות הקוד של אלגוריתם החיפוש של גוגל. לעומתם, השינוי בדף תוצאות החיפוש הוא אחד השינויים היותר בולטים אליו נחשף כל אדם שמשתמש בגוגל.

התעלמות משינויים אלה או סירוב לבצע את ההתאמות הנדרשות, יובילו לכישלונות קידום חוזרים ונשנים. בשנת 2018, אם תרצו להמשיך ולייצר ערך בעולם של קידום אתרים, יהיה עליכם לעקוב אחרי השינויים, להבין אותם ולהתאים את עצמכם.

תודה לדניאל מסטר מסכונות הדיגיטל מסה מדיה על העזרה בהכנת הכתבה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן