קורס עזרה ראשונה – דווקא עכשיו

ככל הנראה יצא לכם לשמוע על מקרי חירום רפואיים שהתרחשו במקום ובזמן שבהן לא ציפו להם ואף לאחרונה. רק בשבועות האחרונים התרחשו לא מעט אירועים מצערים אשר גבו קורבנות רבים – בין אם מדובר באסונות שהתרחשו עקב הזלזול בהנחיות הבטיחות, חשיפת בחורה צעירה אלרגן, במקום אשר היה צריך לדאוג שאירוע דומה לא יקרה או בין אם מדובר באירוע מהשבוע האחרון בו היה מעורב שחקן כדורגל מקצועי – החייאה אשר שודרה בלייב לכל העולם. בכל המקרים ניתן לשים לב לגורם חשוב שמשותף להם – איש רפואה או לכל הפחות מגיש עזרה ראשונה שעבר הכשרה בתחום. המחקרים מראים כי בדקות הראשונות לאחר האירוע ניתן להשפיע באופן המהותי ביותר – לפעול מהר, להציל חיים ולמנוע סיבוכים. מעבר להבטחת התנאים הבטוחים והבריאים ומניעת הסכנות, חשוב לקחת בחשבון את הגורם האנושי והכנה לאירוע בלתי צפוי. ניקח לדוגמא עובד שחווה דום לב, אירוע מוחי או התקף אלרגיה חריף? האם מקום העבודה שלכם מוכן לחלוטין לאירוע הדורש החייאה, טיפול באלרגיה חריפה או מכשיר החייאה – דפיברילטור? רק כדי שנבין את הרעיון נאמר כי מתרחשים בארץ כ-10.000 אירועי דום לב במהלך השנה.

מצבי חירום רפואיים רבים העשויים להתרחש בכל עת דורשים תכנון ותשומת לב מקדימים, שיאפשרו לכם להגיב בזמן ולתת את הסיוע הדרוש במהירות ובאופן יעיל. בין הדברים שניתן לעשות ניתן למנות ביצוע קורס עזרה ראשונה לעובדים או להקים צוות חירום ארגוני – קבוצת עובדים שתעבור קורס עזרה ראשונה בן 8 שעות ויהיה אחראי על תפעול אירועי חירום רפואיים בארגונכם. זהו הצעד משמעותי שיאפשר לשמור על בטיחות העובדים שלכם, יאפשר מוכנות לתגובה שבסופו של דבר יובילו להצלת חיים. עובדים מאומנים שיכולים להגיב כראוי ובמהירות לכל אירוע רפואי – מכירים את הפרוטוקול על פיו פועלים בכל מקרה חירום ויודעים להעניק עזרה ראשונה עוד לפני שמגיעים כוחות ההצלה, יצילו חיי אדם.

כמו שכבר אמרנו – הדקות הראשונה לאחר האירוע – הן הקריטיות ביותר להצלת חיים ומעלים את סיכויי הפצוע או החולה לשרוד בעשרות אחוזים, בין אם מדובר בפציעה או אירוע רפואי אחר.

קורס עזרה ראשונה מציל חיים

מחקרים גילו שלרוב העובדים אין גישה להכשרת החייאה ועזרה ראשונה ורבים לא יודעים איפה ממוקדמת ערכת עזרה ראשונה במבנה וכמו כן אינם מצליחים לאתר מכשיר עזרה ראשונה בעבודה. לאימון חירום ועזרה ראשונה יש פוטנציאל כביר להשפיע על העובדים בארגון ולהעניק להם תחושת בטחון במקום העבודה שדואג לבריאות שלהם. מנהלי בטיחות רואים צורך קריטי בהכשרה תכופה של עזרה ראשונה ואימוני החייאה שהופכים להיות בראש סדר העדיפויות במקומות עבודה לאחר הבנת הצורך, ולצערנו, לאחר אירוע רפואי שלא מנוהל טוב.

נתונים אלו מביאים לידי ביטוי מסקנה חשובה: יתכן שעובדים מסתמכים על עמיתיהם אשר אינם מיומנים במקרי חירום, מה שיוצר תחושת ביטחון כוזבת. רבים עשויים להאמין בטעות שיש מישהו במקום המוסמך שמסוגל להגיב, אבל ברור שזה לא תמיד המקרה.

הנה החדשות הטובות: מחקרים מראים שלמעלה מתשעים אחוזים מהעובדים יעברו הכשרה בנושא עזרא ראשונה והחייאה, אם המעסיקים יציעו להם את הקורס.

מודעות להצלת חיים. זה פשוט

אם אתם רוצים להיות חלק מתרבות בטיחות גדולה במקום העבודה ומעוניינים לקבל הכשרה של החייאה, הדבר פשוט וזמין יותר ממה שחשבתם – ארגונים איכותיים מספקים הכשרה בתחום העזרה הראשונה וכמו כן יודעים לספק את הציוד הרפואי ההכרחי לארגון שלכם.

חשוב לציין כי קורס עזרה ראשונה לעובדים מיועד גם לאנשים ללא רקע רפואי כלשהו וגם לאנשים שעשו קורס כלשהו בעבר בין אם זה קורס חובשים או קורס עזרה ראשונה וצריכים לעבור רענון עזרה ראשונה.

הקורס עוסק ביסודות כגון אנטומיה ופיזיולוגיה של המערכות החשובות בגוף, הכרה ומצבי חוסר הכרה, תרגול החייאה, הכרת מכשיר החייאה, טיפול באלרגיה המסכנת חיים, טיפול בפצעים ועוד נושאים מרתקים רבים.

ארגון בשם מדיסקופ הינו גוף הכשרות מקצועי אשר מעביר קורסי עזרה ראשונה באיכות בלתי מתפשרת ובנוסף משווק ציוד רפואי מהמעלה הראשונה ובמחירים מעולים. אם קיבלתם החלטה להכין את ארגונכם להתמודדות אם אירועי חירום – מדיסקופ זה המקום המתאים ביותר לבצע את המשימה בצורה המקצועית ביותר והכל תחת קורת גג אחת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן