פרויקט אמנות מעורר מחשבה על משמעות המלצות תוכן בחיים עצמם

אנחנו רואים אותם כמעט בכל אתר, המלצות “מועילות” למוצרים או תכנים שאולי תאהבו על בסיס אנשים שדפוס הגלישה שלהם דומה לשלכם. כדאי להתעכב על זה: אלה אלגוריתמים שדומים למדריך תיירות שמקבל עמלה כדי להוביל אתכם דווקא למסעדה מסוימת. זה לא אומר שהמסעדה תהיה גרועה אבל אתם לא באמת את המלצות הגלישה הכי טובות לכם באותו רגע אלא כאלה שיש למישהו בהן אינטרס כלכלי.

שני אמנים שחושבים שההמלצות האלה שולטות ברשת יצרו יחד פרויקט חדש, Signs of the Times, כמו השיר הקאנוני ההוא של פרינס. הם מבקשים שאנשים יחשבו על ההשפעה של המלצות התוכן האלה עליהם, ובהחלט בביקורת.

שני אמנים ניו זילנדים, סקוט קלי ובן פולקינגהורן, יצרו סדרת פוסטרים ותלו אותם במיקומים פסטורליים כדי להפנות “לנופים אחרים שהמבקרים אולי יאהבו”. בכל מיקום נוף הוצב הפוסטר ובו נופים דומים שהמבקר באטרקציה הנוכחית אולי יאהב על פי טעמו הנוכחי.

הביצוע פשוט מצוין. האמנים מסבירים שהם מבקשים להפנות את תשומת הלב לנוכחות החזקה של המודעות האלה באינטרנט והשפעתה עלינו.

קלי ופולקינגהורן אמרו ל-The Verge שלא היה רגע מסוים שגרם להם לחשוב על הפרויקט. כמשתמשי אינטרנט הם הבחינו עד כמה הפכו המודעות האלה פופולריות ברשת. הם מבקשים להעביר מסר לא רק אודות התפקיד שממלא האינטרנט והמלצות התוכן בחיים של אנשים אלא להחלטות הרבות שנעשות בשם שלנו ללא ידיעתנו: “אם העולם המקוון הולך ומשתלט על העולם האמיתי, מה זה אומר עבור הבחירות שלנו בחיים?”. עד כמה אנחנו עצמאים באמת היום בבחירות שלנו? עד כמה באמת?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן