למה אפל עשויה להתעניין ברכישת יצרנית רכבי היוקרה ופורמולה 1 מקלארן

אפל פנתה לקבוצת הטכנולוגיה של מקלארן, החברה מאחורי צוות המירוצים פורמולה 1 וכמה מהמכוניות היותר יקרות בעולם, והיא מתעניינת באפשרות רכישה, מדווח הפיננשייל טיימס.

מקלארן אינה רווחית, אך המומחיות של החברה הבריטית בחומרי היוקרה של תעשיית הרכב כמו סיבי פחמן ואלומיניום – חומר יקר ללבו של המעצב הראשי של אפל, ג’וני איב והידע בו עשוי להיות שימושי אם אפל תרצה לייצר מכונית משלה.

זה זמן רב שמופצות שמועות על כך שאפל מפתחת מכונית – רכב אוטונומי שנוהג את עצמו או מכונית חשמלית. על פי הדיווחים, ענקית הטכנולוגיה גייסה כמה מהנדסים ומעצבי רכב בשנה האחרונה, והיא פתחה מתקן מרוחק ממנהלת החברה בקופרטינו, קליפורניה, בו היא עורכת ניסויים בטכנולוגיית המכוניות שלה.

אפל-מקלארן בשיחות?

לאחרונה דווח כי אפל דווקא פיטרה חלק מצוות מחקר הרכב והיא מחפשת שותף בתעשיה עמו תוכל לפתח יחד מכונית חשמלית המתחרה בדגמים של חברות כמו טסלה.

אפל מעולם לא מסרה תגובה רשמית בעניין התוכניות שלה בתחום הרכב אך הפיננשייל טיימס מדווח כי הקשר בין שתי החברות החל כבר לפני כמה חודשים.

מקלארן מייצרת מכוניות שעולות למעלה ממיליון דולר, אך היא לא משווקת במספרים גדולים. על פי הדיווח, החברה ייצרה 1,600 מכוניות בלבד בשנה שעברה.

הפיננשייל טיימס, שמצטט שלושה מקורות שעודכנו בפרטי המשא ומתן, מוסר כי שוויה של מקלארן לצורך העסקה עשוי להיות 1.3 עד 1.9 מיליארד דולר.

אם העסקה תצא לפועל תהיה זו הרכישה הכי גדולה של אפל מאז קנתה את חברת האוזניות Beats עבור 3.2 מיליארד דולר ב-2014.

הרכישה של Beats סיפקה לאפל את המומחיות שנדרשה לה כדי לפתח את האוזניות האלחוטיות החדשות שלה, האיירפודס, שהושקו מוקדם יותר החודש.

מקלארן עשויה לשרת את אפל באופן דומה, ולספק לה את הידע הדרוש לייצר מכונית מתקדמת משלה, בעוד היא ממשיכה לשווק את הדגמים הרגילים שלה, כפי ש”ביטס” המשיכה לשווק את דגמי האוזניות שלה.

מקלארן בינתיים הכחישה שהיא מנהלת משא ומתן עם אפל על רכישתה, שזה מה שאפשר היה לצפות ממנה לעשות בכל מקרה, בין אם היא מנהלת מגעים כאלה ובין אם לא.

בתמונה הראשית: תמונת קונספט של ה-iCar, כל קשר למציאות הוא מקרי בינתיים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן