לא מטיילים “כוכב”? לא חייבים להחזיר את הרכב לאותה נקודת איסוף!

ישנן דרכים שונות לתכנן מסלול טיול בחו”ל. כולנו מכירים טיולי “כוכב”, בהם לנים בנקודה מסוימת וממנה יוצאים ל – “גיחות” אל יעדים בטווח מתקבל על הדעת; טיול במסלול מעגלי גם הוא אפשרות טובה – מקבלים את הרכב השכור ומטיילים בין יעדים שונים עד שלבסוף חוזרים אל נקודת ההתחלה. בשני המקרים שוכרים רכב, כאשר את הרכב השכור מקבלים במקום מסוים – בדרך כלל בנמל התעופה בו נוחתים – ולשם גם מחזירים את הרכב. יחד עם זאת, כדאי לדעת שישנם יעדי חופשה פופולריים בהם קל לתאם איסוף רכב שכור בחו”ל בנקודה אחת והחזרתו בנקודה אחרת – וכך נפתח פתח למגוון רחב יותר של מסלולים. לפניכם תיאור כמה מסלולים כאלו שניתן לבצע, תוך קבלת רכב שכור עם הנחיתה ביעד אחד והחזרתו – לפני ההמראה חזרה ארצה – בנקודה אחרת, במרחק מאות ואפילו אלפי קילומטרים מן הראשונה:

אוסטרליה, לאורך החוף מסידני למלבורן
אוסטרליה היא יבשת קסומה ורבגונית. אפשר לטייל באוסטרליה חודשים רבים ואפשר גם ליהנות מאוד מטיולים קצרים יותר בה. אחד המסלולים המומלצים ביותר הוא מן העיר סידני אל העיר מלבורן, ששתיהן שוכנות על החוף המזרחי המרהיב. את הרכב השכור אפשר לקבל בנמל התעופה של סידני מיד לאחר הנחיתה שם, כאשר מומלץ להקדיש יום שלם לטיול בסידני עצמה על שלל האטרקציות בה, כגון הגשר המרשים בפתח נמל הים העצום, בית האופרה הייחודי, חוף בונדי, הגנים הבוטניים ועוד.
מסידני אפשר לצאת מיד דרומה לכיוון מלבורן, או להקדיש יומיים לטיול בשמורת “ההרים הכחולים” ממערב לסידני. המרחק בין סידני למלבורן הוא כ-900 קילומטרים, ומומלץ לנסוע לאורך החוף ולעצור באתרים כגון העיירה קיאמה (Kiama) בה תופעת טבע המכונה “Blow Hole”, גייזר בגובה של עד 60 (!) מטרים, הנוצר כתוצאה מתנועת מי הים. עצירות נוספות כדאי לעשות בפבלי ביץ’ (Pebbly Beach), בכפר Durras North, בעיירה Eden (שם מוזיאון המוקדש ללוויתן הקטלן), ביער Snowy River, במערות Buchan ועוד. את הרכב השכור מחזירים במלבורן, וממנה ממריאים חזרה ארצה.

מפריז לניס
השכרת רחב בחו”ל וקבלתו עם הנחיתה בנמל התעופה שארל דה גול בפריז תאפשר לכם לצאת לטיול מופלא שיסתיים בעיר ניס, השוכנת על חוף הים התיכון, במרחק של כ-1000 קילומטרים דרום מזרחית לפריז.
מומלץ להקדיש לפחות יום לטיול בפריז, לבקר במגדל אייפל, במוזיאון הלובר ואולי גם יום בפארק יורודיסני הסמוך. בדרך דרומה מומלץ לבקר בשמורת הטבע מורוואן (Morvan), בעיר ליון כדאי לבקר בקתדרלה המפוארת מן המאה ה-11, וכן במוזיאון האומנות. במחוז וואלנס (Valence) תתרשמו מן הנוף הפסטורלי ותבקרו בעיירה העתיקה וויוא (Vieux), העשירה באדריכלות גותית.
אביניון גם היא עיר יפייפיה בה תעברו בדרך, וכך גם עיר הנמל מרסיי (Marseilles). ניס היא עיר ייחודית, ומומלץ להקדיש לפחות יום לנפוש בה לפני החזרת הרכב השכור וההמראה ארצה.

מעיר הנמל הקנדית וואנקובר לטורונטו
קנדה היא ארץ גדולה – המרחק מעיר הנמל וונקובר, השוכנת בדרום מערב המדינה, אל העיר הגדולה טורונטו הוא לא פחות מ-4000 (!) קילומטרים. ולכן, מסלול לטיול ברכב – החוצה את קנדה לרוחבה ממערב למזרח – מתאים למי שיכולים לצאת לחופשה בת שבועיים לפחות ואין להם קושי לנהוג מרחקים גדולים יחסית. עם הנחיתה בנמל התעופה של וונקובר מקבלים את הרכב השכור, מומלץ להקדיש יום לוונקובר עצמה, לבקר באקווריום הענק, ברובע הגז, במרינה ועוד. מוונקובר יוצאים מזרחה אל עבר העיר קלגרי (Calgary), כאשר בדרך מומלץ לעצור בשמורת הטבע ספירל טנלס (Spiral Tunnels), הנחשבת לאחת משבע האטרקציות המרשימות ביותר של קנדה. אפשר ללון בעיירה אלברטה, לבקר באגם לואיס, לעלות אל הרי הרוקי, לבקר בשמורת הטבע בנף (Banff national Park) ועוד.

מדינות נוספות המתאימות לטיול הכולל השכרת רכב בחו”ל תוך קבלתו בנקודה אחת והחזרתו באחרת הן גרמניה, איטליה, אוסטריה, ארה”ב, ספרד, ניו זילנד ועוד. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים חופשה בחו”ל, זכרו – אין הכרח לתכנן טיול דווקא במתכונת כוכב או במסלול מעגלי. בדקו אפשרות לקבל את הרכב השכור בנמל התעופה בו אתם נוחתים, לטייל לאורך מסלול הלוקח אתכם ליעד אחר שם תחזירו את הרכב וממנו תמריאו ארצה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן