חושבים שיודעים הכל על גרילים? ביחנו את עצמכם!

גריל הנו אחד מאמצעי הבישול שחובה להחזיק בכל בית, כי עם כל הכבוד למחבת ולתנור, אין באמת תחליף לטעם של בשר שנצלה כהלכה.

הולכים לאיבוד?

עולם הגרילים רחב ומפותח ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה, כך שאין זה מפליא שאדם שעומד לרכוש גריל עשוי להחזיק בשק מלא בסימני שאלה, ועל כן לצד שיקולי עלות ואיכות גם נכנסים לתמונה שיקולי נוחות ודיוק הצלייה, כאשר כיום גם אין זה כלל ברור שרוכשים גריל על גחלים, כין בין היתר קיים גריל על גז ואף גריל משולב שמציע פונקציה של מעשנה.

אחד קינוח על הגריל בבקשה

כיום כמעט בכול בית ניתן למצוא גריל ועל כן טוב לדעת שמעבר לסטייק ושיפוד פרגית גם ניתן להכין עליו קינוח, אופציה מתוקה שסוגרת את הארוחה. מבקשים רעיונות? אם יש לכם משטח פלנצ’ה, אפשרי להכין עליו פנקייקים מדהימים. מה עושים? בוחרים מתכון אהוב של פנקייק ופשוט מכינים על הפלנצ’ה שמונחת להנאתה על הגריל. מהי תוצאה? הרבה יותר טעימה מזו שמציעה המחבת הרגילה! עוד רעיון והפעם כזה שאינו כולל פלנצ’ה? חותכים אננס לאצבעות, עוטפים בסוכר וקינמון ופשוט צולים על הגריל מכל הצדדים. רוצים לשדרג? את התוצאה טובלים בשוקולד לבן מומס עם רום.

אכלתם נהניתם ועכשיו מנקים

אירחתם, צליתם ונהניתם לאורך כל השנה, אך מדי פעם חשוב לעצור ולהשקיע גם בניקיון. כיצד אם כן מנקים גרילים? בארבעה שלבים:

  • ניקוי הרשת: מדליקים את האש על עוצמה גבוהה למשך כ 3 דקות כאשר המכסה סגור. לאחר מכן סוגרים את הלהבה וכל עוד הרשת חמה נעזרים במברשת עבור פינוי שאריות השומן. מרגישים אמיצים? מבעירים את הגריל על עוצמה נמוכה, משפריצים על הרשת מים ותוך כדי מסירים את השומנים.
  • ניקוי מגש איסוף השומנים: לאורך זמן המגש אוסף שומן ועל כן פעם בכמה חודשים גם הוא דורש ניקוי יסודי, פשוט באמצעות מטלית לחה. לאחר מכן קחו נייר אלומיניום ועטפו היטב את המגש, כך שבפעם הבאה הפעולה תהיה הרבה יותר פשוטה.
  • תיבת הגריל: גם תיבת הגריל סופגת לא מעט שומן ועל כן כל עוד הוא קר, מומלץ לנקות באמצעות סמרטוט לח.
  • חלקים חיצוניים: עם אותו סמרטוט לח (שכמובן נוקה בין לבין) מנקים גם את החלקים החיצוניים, ולו בכדי שיהיה יותר נעים.

קרב אלופים: הפחם מול הגז

גרילים איכותיים לא חסר אך השאלה המרכזית היא האם מעדיפים גריל על גז או לחלופין גריל על פחמים. ובכן ניתן למצוא אינספור טיעונים, אך בשורה התחתונה חשוב לדעת שפחמים מציעים טעם יותר אותנטי, אך מצד שני הפחמים עשויים לכלול טעם לוואי של חומרי בעירה. כמו כן, הרבה יותר פשוט להבעיר גריל על הגז, ואף אין צורך לזכור לקנות פחמים – חומר למחשבה!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן