ה-AI של גוגל כבר יודע ליצור בינה מלאכותית משל עצמו

זה היה שבוע מצוין לתחום הבינה המלאכותית. האם היה זה שבוע מצוין גם לאנושות? נצטרך להמתין עשור או שניים כדי לדעת את התשובה.

תוכנת הבינה המלאכותית Google DeepMind פורשת מפעילות לאחר שמיצתה את כל האתגרים התחרותיים שלה, הסביר מנכ”ל החברה, דמיס האסביס. רגע השיא של התוכנה היה הניצחון השבוע על אלוף העולם קה ג’י במשחק האסטרטגיה GO.

הניצחון 0:3 בוועידת Future of Go השלים סדרה של נצחונות לתוכנת הבינה המלאכותית, בכלל זה על חמישה שחקנים מובילים בשבוע וניצחון על אלוף העולם הקודם בגו, לי סדול.

במשך שנים נחשב משחק האסטרטגיה לאתגר משמעותי למפתחי בינה מלאכותית עקב המספר הרב של טקטיקות אפשרויות לניצחון. אך גם לאחר שסימנה צ’ק על היעד הזה גוגל לא נחה. הניצחון בגו הוא רק הישג אחד בכמה חזיתות בהן פועלת החברה בתחום הבינה המלאכותית.

תחום ה-AI בכלל ובגוגל בפרט רשם בשנים האחרונות התקדמות משמעותית בזכות מחקרים בהיקף השקעות של מיליארדי דולרים. בין המחקרים: פיתוח התוכנה AlphaGo, העוזר האישי הדיגיטלי Google Assistant או Google Brain, מערכת הלמידה העמוקה הגדולה והמתקדמת בעולם המנסה לדמות פעילות של מוח אנושי.

DeepMind, שנרכשה על ידי גוגל ב-2014 עבור סכום משוער של 500 מיליון דולר. משלבת בין לימוד מכונה ורשתות עצביות מלאכותיות – אלגוריתמים המחקים את דרך הפעולה של המוח האנושי ומסוגל ללמוד. גוגל אימנה את המערכת ל”חלום” ובדקה אם היא מסוגלת להבין את התועלת בבגידה במקרים בהם התנהגות כזו תועיל לה.

החוקרים הורו לרשתות עצביות להדגיש עצמים בתמונות על פי הדמיון שלהם לעצמים שהן מכירות והתוצאה היא סדרת התמונות החלומיות והפסיכדליות הזו.

אך גוגל לא מסתפקת בכך ובכנס Google’s I/O 2017 בשבוע שעבר, הציג מנכ”ל החברה, סונדר פיצ’אי, כמה גילויים די מדהימים על AutoML, תהליך של רשת עצבית שמחולל שכבה על פני שכבה של קוד מורכב ואלגוריתמים כדי “ללמוד” את סביבתו.

פוסט שפורסם במקביל בבלוג החברה מקביל בין ה-AI החדש לילד שהוריו שהם יצירי בינה מלאכותית בעצמם. רשת עצבית מסוג “הורה” יכולה לחולל ארכיטקטורת מודל מסוג “ילד”, שיכולה לקבל מההורה הכשרה והערכה כדי להצטיין במשימה מסוימת. המשימה, באשר היא, תפוקח על ידי ה-AI ההורה, והמשוב עבורה ישמש את ה-AI הילד לצורך שיפור עצמי.

“חזרנו על התהליך הזה אלפי פעמים – ההורה חולל ארכיטקטורות חדשות, בחנה אותן ונתנה משוב ש’הילד’ יכול ללמוד ממנו”, דיווחו חוקרי גוגל.

הליך AutoML יושם עד כה לזיהוי תמונות ומודל שפה. צוות החוקרים בחנו כיצד ה-UI מצליח לבדו לפתח קוד ולעשות שימוש במודלים של לימוד מכונה שפותחו על ידי מיטב המוחות העולמיים בתחום. החוקרים גילו כי התוכנות שפותחו על ידי אדם ואלה שנוצרו על ידי בינה מלאכותית דומות למדי אך בכל זאת ניכרו ביניהן כמה הבדלים מעניינים. למשל, בקוד שפותח על ידי מכונה הופיעו סאב-רוטינות (שיגרות) ללא כל הגיון נראה לעין.

התשתית הזו עשויה לאפשר בעתיד גם להדיוטים שאינם מפתחים לפתח תוכנות מתקדמות באמצעות AI. בתרחיש כזה כל אדם יוכל להזין כמה פקודות בסיסיות וה-AI יפתח בעצמו את התוכנה שתתאם לבסוף לחזון של המזמין. נראה כי תחום הבינה המלאכותית קרב, אם לא כבר חצה, את נקודת הזינוק הנחשוני והשפעתו על חיינו תהיה דרמטית בשנים הקרובות. דרך Futurism.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן