העלייה בתאונות העבודה בגובה בשנים האחרונות אילצה את חברת התמ”ת להוציא תקנה חדשה בנושא עבודה בגובה. בתקנה זאת מחויבים כל העובדים אשר מעוניינים לעבוד בעבודות בגבוה לעבור הדרכות עבודה בגובה וזאת בטרם תחילת עבודתם בגובה של שני מטרים. ההדרכות מעוברת ע”י מדריכי עבודה מוסמכים לגבוה אשר עברו הסמכה של מדריכי עבודה בגובה. המדריכים מעבירים באופן מרוכז את החומר התיאורטי בנושא עבודה בגובה וכן מתרגלים עם העובדים את העבודה עצמה בפועל. כך למעשה צובר ניסיון התלמיד במהלך ימי ההדרכות, ניסיון אשר משרת אותו בהמשך בעבודתו בפועל.

אילו נושאים כוללים הדרכות עבודה בגובה?

הדרכות עבודה בגובה אשר מועברות ע”י מדריכי מוסמכים בתחום עבודות הגובה, לומדים התלמידים כיצד להתנהל בעבודות בגובה, מהם הסכנות הנשקפות וכיצד להתמודד איתם, אילו אמצעי מיגון עליהם להתגונן בטרם עלייתם לעבודה בגובה וכו’. בין הנושאים השונים בהדרכות אשר מתבצעות במשך 5 ימים תמצאו את הנושאים הבאים שכולם מחויבים ללמוד בטרם העבודה בגובה. נושאים אלו כוללים: מבוא כללי, הדרכה על סולמות, הדרכה על גגות, קונסטרוקציות, במות הרמה, סלי הרמה, פיגומים ממוכנים, חלל מוקף ועוד. על מנת לעבור את ההדרכות בהצלחה על התלמידים להיבחן על החומר התיאורטי וכן להתנסות בשטח. רק מי שעובר את הבחינות בהצלחה מקבל תעודת עובד מוסמך לעובדות בגובה ויכול לעבוד. מי שאינו עובר לא יכול לעבוד בעבדות גבוה.

האם חובה על כל עובד לעבור הדרכות עבודה בגבוה?

כל עובד אשר מעוניין לעבוד בעבודות גובה מחויב בהתאם לתקנות החוק לעובר הדרכות עבודה בגובה, במיוחד שמדובר על עבודות שהם מעל 2 מט’ ומצריכות ידע וניסיון בתחום. חובה ההדרכות לעבודה בגובה נוצרו עקב העלייה במספר תאונות הדרכים בשנים האחרונות. באמצעות הדרכות אלה מקבל התלמיד את כל המידע שהוא צריך על מנת לבצע את העבודה בבטחה רבה. בהדרכות גם מתנסה התלמיד בשטח וצובר ניסיון בעבודות עצמם באמצעות יישום החומר הנלמד בהדרכות. ההדרכות מגינות על העובד וגן על מעסיקו, מכיוון שהן מחייבות להישמע להם ולפעול בהתאם.

חשיבות הדרכות עבודה בגובה

באמצעות ההדרכות לעבודות בגובה ניתן למנוע תאונות עבודות מיותרות בעת מהלך העבודה. ההדרכות עבודה נועדו לספק לעובד את כל המידע שהוא זקוק לו בטרם הוא עולה לגובה של 2 מטר לעבוד. עם הדרכות אלה לומד התלמיד כיצד להתגונן בעת סכנה בשטח, באילו אמצעי מיגון להשתמש בטרם העלייה לעבודה, איך להתמודד עם הסכנות ולצלוח אותם בהצלחה ועוד. ככל שהעובדים מקשיבים לתקנות ופועלים בהתאם להם, כך נמנעים תאונות עבודה רבות ומיותרות של עובדים שמסתיימים במוות. ההדרכות מגינות על העובדים וכן גורמות למעסיקים להקפיד על כך שיספקו לעובדים שלהם את כל הציוד הנחוץ להם בהתאם לסוג העבודה שהם מבצעים בגובה. מעסיק אשר עובר על החוק, צפוי לקנס ולעונש.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן