ג’יין גודול: ההתנהגות של טראמפ מזכירה קוף

 ההתנהגות של דונאלד טראמפ, מועמד הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, מזכירה לפרימטולוגית הידועה ג’יין גודול את השימפנזים שחקרה במשך עשורים.

  במובנים רבים האופן שבו טראמפ מתנהג הזכיר לי את טקסי הדומיננטיות של שימפנזים זכרים”, היא אמרה לאטלנטיק. “כדי להרשים את המתחרים שלהם, הזכרים שמבקשים לעלות בהיררכיית הדומיננטיות מבצעים טקסים מרהיבים: הם רוקעים, מכים באדמה, גוררים ענפים וזורקים אבנים”.

שימפנזה טראמפ
שימפנזה

“ככל שהתנהגות שלהם יותר יוצאת דופן ובולטת לעין, כך גוברים הסיכויים של אותו שימפנזה לעלות בסולם ההיררכיה, וכך הוא צפוי לשמור על מעמדו במשך זמן רב יותר”.

אמנם המועמד הרפובליקני לא גורר ענפים וזורק אבנים, אבל מערכת הבחירות הזו עדיין לא הסתיימה והכל בה נראה אפשרי.

במקום להשליך אבנים פיזיות, המועמד הרפובליקני זורק אבנים מילוליות – מתרברב על הפין שלו, מתקיף אישית אנשים שעומדים בדרכו ולא בוחל בעלבונות גזעניים ופגיעות סקסיסטיות.

ג'יין גודול
ג’יין גודול

טראמפ צפוי להתעמת עם המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, ב-26 בספטמבר.  כאשר זה יקרה, גודול אמרה לאטלנטיק שהיא תחשוב על מייק, שימפנזה שחקרה שהביע את הדומיננטיות שלו באמצעות בעיטה בפחים, ממה שיצר רעש שהניס את המתחרים שלו. טראמפ כבר הודיע שידו תהיה על העליונה בעימות. “אני יודע איך לטפל בהילארי“, הוא סיפר לניו יורק טיימס.

(תורגם לעברית “האמנות שלי – איך אני עושה עסקים) The Art of the Deal  טוני שוורץ, אחד ממחברי הספר יחד עם דונאלד טראמפ, צופה את מהלך העימות מצדו של טראמפ.

“לטראמפ יש בעיות קשב קשות והוא פשוט לא יכול לעבד מידע מורכב. הוא לא יוכל להתכונן לעימותים האלה”, אמר שוורץ לטיימס, “הוא ישתמש בשפה של בני שש. הוא יחזור על עצמו פעמים רבות. היא לא ישלים משפטים. הוא לא יאמר שום דבר מהותי”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן