גידול הידרו? לא בלי נורות לד!

ירקות
לרוב גידול הידרו ביתי מתבצע בתוך חלל סגור ויוצר אלמנטים חיוניים להתפתחות הצמח, דוגמת טמפרטורה

ניתן להגדיר חקלאות הידרופונית כגידול צמחים על מצעים שונים כגון חימר, רוקווד, פרלייט וכו’ במקום גידול צמחים מסורתי באדמה. לרוב גידול הידרו מתבצע בתוך חללים סגורים ואלמנטים חיוניים להתפתחות צמחים דוגמת טמפרטורה, תאורה ולחות נשלטים על ידי המגדל ומבוקרים היטב.

גידולי הידרו דורשים תנאים מסוימים ומתוך תנאים אלו התאורה משחקת תפקיד חשוב. תאורת גידול (Grow lights) נועדה לחקות את הספקטרום האלקטרומגנטי של השמש, ותכליתה להעצים את הפוטוסינתזה בצמחים. בעבר הלא מאוד רחוק גננים הידרופוניים עשו שימוש בנורות סודיום במתח גבוה. ואכן נורות HPS סיפקו את הספקטרום האידיאלי להתפתחותם של צמחים, אך בכל מה שנוגע לכמות החום המופץ ובזבוז של חשמל וכסף – הן לא סיפקו את הסחורה. למרבה המזל העולם שלנו מתפתח בצעדי ענק וכיום יש לנו חלופה נפלאה ויעילה יותר לנורות HPS, הלא אלו הן נורות גידול לד.

גידול הידרו: הספקטרום של נורות לד

אחד היתרונות הבולטים של נורות הלד בגידולים הידרופוניים הוא החסכוניות שלהן. מטרת נורות אלו הוא לחקות באופן מלאכותי רק את הספקטרום הנדרש לתהליך הפוטוסינתזה בצמחים, ועל ידי כך בעצם הופכת נורת הלד לכל כך חסכונית. היא צורכת הרבה פחות חשמל בהשוואה לנורות הגידול המסורתיות ולחלופות תאורה אחרות הקיימות כיום. כדי לסבר את האוזן, בממוצע נורות לד צורכות 5 וואט פחות מיתר הנורות הקיימות כיום, וזה הבדל גדול שמורגש היטב בארנק.

הספקטרום הרחב של האור האדום לצד הספקטרום הצר הכחול של אורכי הגל הינם ספציפיים ומתוכננים היטב בנורות גידול לד. כאשר הספקטרום האדום נועד לחקות את קרני השמש, בעוד שהספקטרום הכחול מעניק תנאי אידיאלי לפריחה ושגשוגו של הצמח. בנוסף, נורות גידול לד אינן כוללות ו/או מפיצות כספית רעילה כפי שקורה בנורות פלורסנט. כל התכונות האלו הופכות את נורות הלד לאופטימליות לכל מי שמעוניין לגדל צמחים מכל הסוגים בתוך חללים סגורים בשיטה ההידרופונית.

נורות לגידול צמחים: זה תלוי

יש בנמצא מספר סוגים של נורות לד ייעודיות לצורך גידול הידרו, כל אחת מתאימה לקבוצה מסוימת של צמחים ולשלבי גדילה שונים. כך למשל, יש נורות לד שעוצבו כך שיתאימו לגידול של ירקות בעוד שנורות גידול לד אחרות אידיאליות לשלב עידוד הפריחה.

את נורות הלד האלו יש לתלות בצורה נכונה בגינות הידרופוניות (על פי הוראות היצרן) או שהן כבר מגיעות מותקנות בסטנדרט גבוה במערכות גידול הידרופוניות מוכנות. כאשר הרעיון הבסיסי הוא שנורות לד אלו יספקו תאורה הולמת לצמיחה למקסימום שטח גידול.

יתרון נוסף שנודע לנורות לד הוא כמות החום שהן מפיצות. בגלל שנורות הלד מפיקות מינימום חום, אז גם הוצאות המים מופחתות מטבע הדברים. שכן פחות חום פירושו פחות אידוי, שמשאיר לנו יותר מים. חשוב להבין כי חום גבוה בסביבת הגידול ההידרופונית מזיקה לא רק במישור של הלחות כי אם גם עלולה להזיק לשורשי הצמח ומייבשת גם אותם. בנוסף, כאשר הטמפרטורה גבוהה בסביבת הגידול נצטרך להשתמש במשך זמן רב יותר בצינורות קירור ואמצעי אוורור.

לבסוף, נורות גידול לד יכולות להחזיק למשך 10 עד 12 שנים, וגם כאן החיסכון הוא אדיר.

נורות לד לגידול הידרו הן ללא ספק הבחירה הטובה, היעילה והחסכונית ביותר לגינה ההידרופונית שלכם.

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן