בנק אוף אמריקה: סיכוי של 20%-50% שאנחנו חיים בתוך המטריקס והמציאות היא רק הדמיה

יש סיכוי של 20%-50% שאנחנו חיים בתוך המטריקס והחוויות שאנחנו חווים בעולם כ”אמיתיות” הן בסך הכל הדמיה, מסרה מריל לינץ’ , חטיבת ניהול ההון של בנק אוף אמריקה, בהודעה שמסרה ללקוחותיה ביום שלישי.

החברה מתבססת על הערכות של היזם אילון מאסק, האסטרופיזיקאי והאסטרונום האמריקני ניל דה-גראס טייסון ועבודת המחקר של ניק בוסטרום בנושא.

“מדענים, פילוסופים ואנשי עסקים מאמינים כי יש סיכוי של 20%-50% שבני אדם כבר חיים בתוך עולם וירטואלי של סימולציית מחשב. באפריל, 2016, חוקרים התכנסו במוזיאון האמריקני לתולדות הטבע כדי לדון בסוגיה זו. אחת הסברות שהועלו היא כי אנחנו כבר מתקרבים לעידן של סימולציות תלת מימד ריאליסטיות בהשתתפות מיליוני אנשים בו זמנית. אפשר להעריך כי עם השיפורים בבינה המלאכותית, המציאות המדומה וכח העיבוד, ייתכן כי חברים בציווליזציות עתידיות החליטו להריץ סימולציה של אבות אבותיהם”.

במילים אחרות, על פי השערה זו, המציאות שאנחנו חווים אינה המציאות “האמיתית” אלא הדמיה של מציאות אחרת שחוו אנשים הרבה לפנינו.

או שכן או שלא

בבנק אוף אמריקה מציינים את שלושת התרחישים של ניק בוסטרום למין האנושי: 1. הכחדה לפני שנגיע לעידן “פוסט אנושי”. כלומר, עידן בו אנשים וטכנולוגיה מתמזגים יחד. 2. להגיע לעידן פוסט אנושי אך לא לערוך הדמיה של ההיסטוריה האבולוציונית. 3. אנחנו כבר בתוך המטריקס.

על פי המחקר של בוסטרום מ-2003 זה די ברור שלעולם לא נדע את התשובה. “אלא אם כן אנחנו כבר חיים במטריקס, הצאצאים שלנו כמעט בוודאות לא יריצו סימולציה של אבותיהם”, הוא כותב.

כלומר, או שזה נכון או שזה לא נכון לא מספק לנו ולו בדל של ודאות שאפשר להתבסס עליה. בין אם אנחנו חיים במטריקס ובין אם לאו, סביר להניח שלא ניצור את המטריקס בעתיד משום שאם זה היה אפשרי סביר להניח שזה נוצר כבר בעבר לפנינו ואנחנו בתוכו.

אם אנחנו אכן בתוך המטריקס ייתכן שזה מסביר שהיעלמות כל הגרביים הבודדים לאחר הכביסה היא לא כל כך תמימה.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
ד.

לא רק שאנחנו חיים בתוכנת מחשב, אלא שלתוכנה הזו יש באג רציני והוא עובד בבנק אוף אמריקה.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן