תחום החינוך מהווה את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום בעולם הלימודים הגבוהים והאקדמאיים בישראל. אינספור צעירים וצעירות ישראלים פונים ללימודי חינוך במטרה לעסוק בתחום זה (הן כמורים במסגרות שונות והן כיועצים, מאבחנים, מדריכים מסוגים שונים ועוד…), כמו גם לא מעט מבוגרים ומבוגרות יותר המעוניינים בהסבה מקצועית ובקריירה שנייה, הפעם בתחום החינוך. המתעניינים בלימודי חינוך המתחילים לבחון אפשרויות שונות למקום לימודיהם מלים במהרה כי פועלים בארץ כיום לא מעט מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר שונים המציעים לימודים אלו במגוון ווריאציות ומסלולים שונים. בהתחשב במגוון הקיים כיום בשוק הלימודים – מהי הדרך הנבונה והמומלצת לבחירת מכללה לחינוך?

מוניטין, וותק, תחומי התמחות והיקף פעילות ונוכחות בתחום

על מנת לבחון ולהשוות בין מכללות שונות לחינוך יש להגדיר מספר פרמטרים עיקריים ורלבנטיים, בהם נשווה בין המכללות השונות.

לדוגמה, המוניטין של מכללה זו או אחרת בעולם החינוך אומר לא מעט אודותיה, אודות סגל המורים והמרצים שהיא מעסיקה, אודות האופן בו היא נתפסת בעולם החינוך הישראלי ועוד… פרמטר רלבנטי נוסף הוא מגוון תחומי ההתמחות והתעודות הספציפיות השונות שמציעה מכללה זו – האם מדובר בתואר אגיל ו”פשוט” בחינוך או שמא קיימים במכללה זו מסלולים פוטנציאליים רבים עבורכם? האם היא מציעה גם לימודי תעודה והתמחויות ממוקדות שונות בתחומים שונים מעולם החינוך?

גם הוותק של מכללה מסוימת מעיד לא מעט אודות רמתה הפדגוגית, במיוחד בתחום כמו חינוך – כמה זמן פועלת מכללה לחינוך זו? מיהם האנשים המנהלים אותה? מיהם המרצים המועסקים במכללה זו? האם את השיעורים שלכם יעבירו אנשי חינוך וותיקים, מנוסים ובעלי מוניטין בתחום? או שמה מדובר במכללה צעירה שזה עתה קמה ומעסיקה בעיקר אנשי חינוך צעירים ולא מנוסים או מוערכים במיוחד?

גם את היקף הפעילות והנוכחות של אותה מכללה לחינוך ושל בוגריה בעולם החינוך כדאי לנסות ולבחון מקרוב – מכללה איכותית באמת לחינוך תוציא מקרבה לא מעט אנשי חינוך פעילים ובולטים לאורך השנים, היא תהיה מוכרת ובולטת בעולם האקדמאי בכלל ובעולם לימודי החינוך בפרט ופעילותה תהיה מורגשת בתחום זה באופן כללי.

מכללת אורנים כדוגמה מומלצת למכללה לחינוך

דוגמה טובה ומתבקשת למכללה לחינוך המומלצת ביותר עבור כל המתעניינים בלימודים בתחום היא מכללת אורנים, הנחשבת על ידי רבים למכללה לחינוך המובילה והאיכותית ביותר בארץ.

מכללת אורנים מהווה דוגמה טובה למוסד לימודים העונה על כל הפרמטרים שציינו לעיל, כמו גם על עוד כמה חשובים נוספים – מדובר במכללה וותיקה בתחום המוכרת על ידי כל העוסקים בחינוך בארץ, סגל המורים והמרצים שלה כגולל אנשי חינוך וותיקים, מנוסים ובמקרים מסוימים אפילו “אגדיים” ובין המגוון הרחב ביותר של תחומי ההתמחות שהיא מציעה תמצאו מסלולים רבים ושונים, כולל עשרות מסלולים שונים של לימודי תעודה המתמקדים בתחומים ספציפיים ביותר בעולם החינוך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן