אתונה? כרתים? רודוס? איזה יעד הכי כדאי לבחור לחופשה קצרה ביוון?

יוון היא אחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר בעולם, ולא בכדי. מישראל תוכלו למצוא בקלות טיסות ישירות למקומות שונים ביוון – כולל כמה מהאיים הקסומים בהם היא ידועה. אם יש לכם יומיים פנויים או יותר ובא לכם להתפנק בגיחה ליעד קרוב שייתן לכם תחושה של חו”ל – יוון היא בהחלט המקום בשבילכם. רק איך בוחרים האם לבקר ביבשת עצמה, או באחד מאלפי האיים הסובבים אותה?

יוון מלאה באזורים ואטרקציות ששווה לטייל בהן. ביבשת תמצאו ערים גדולות (כמו אתונה, סלוניקי, דלפי וכדומה) עם אתרים ארכיאולוגיים שקשה להישאר אדישים להיסטוריה הגלומה בהם; וכן איים בהם תיהנו מחופשה איטית, נינוחה ואפילו אינטימית, עם חופים עוצרי נשימה לצד נופים עירוניים, כפרים אותנטיים ושפע של טבע.

לפניכם סקירה קצרה אודות יעדים מומלצים לחופשה ביוון, עם טיפים שיסייעו לכם לבחור בין היעדים במדינה על עריה והאיים שלה – כך שתוכלו לבחור יעד שיתאים לסגנון החופשה, לשותפים שלכם לדרך, לזמן שעומד לרשותכם ולתקציב שקיוויתם להקצות לכל העניין, בחופשה הקרובה שלכם באחת מהארצות המפתיעות והמיוחדות בעולם.

איזה יעד כדאי לבחור – איים או יבשת?

יוון היא מדינה לא קטנה – שטח היבשת שלה גדול פי עשרה מזה של מדינת ישראל (131,000 קמ”ר) וכן היא כולל עוד כ-3,000 איים הפזורים ממזרח, ממערב ומצפון לה. לפיכך, השאלה הראשונה שיש לשקול היא האם אתם מעדיפים לנפוש על אחד מן האיים, או דווקא מעדיפים חופשה ביבשת? נתחיל מהאיים:

חופשה על אחד מאיי יוון היא חוויה שלא תישכח. חופים של חול זהוב נושקים למי ים תכולים וצלולים, שלווה, שמש, אוכל מעולה, מוסיקה נעימה, חברה טובה – כל אלו ועוד הופכים את האיים לרשימת יעדים פוטנציאליים. הנה כמה מהאיים בהם תוכלו לבחור לחופשה הבאה שלכם:

כרתים

הגדול באיי יוון. כרתים מציעה מפרצי ים חלומיים, טיולי טבע ברגל, באופניים או ברכב עם מטעי עצי זית אין סופיים, חול זהוב ורך לעומת סלעי ענק המזדקרים במרכז האי, שפע של מסעדות, חנויות וכן חיי לילה סוערים.

אך מעבר לחופים הפסטורליים, כרתים הוא גם יעד נוח מאוד לישראלים – כאשר זמן ההגעה אליו הוא שעתיים טיסה בלבד, והחופשה בו מגוונת במיוחד. כרתים משובצת כפרים יוניים אותנטיים, בהם התושבים עוד יושבים בכניסות לבתיהם ואורגים שטיחים או עוסקים בקדרות מסורתית. תוכלו לשבת במסעדות יווניות בהן נדמה כי הזמן עצר מלכת, לאכול אוכל מקומי תוצרת בית ולהרגיש לרגע כי אתם בעולם אחר.

יחד עם זאת, במרחק נסיעה קצר מכל כפר שהוא, תוכלו למצוא עצמכם בחופשה מלאת אטרקציות. עיר הבירה השוקקת הרקליון מציעה שפע מסעדות ובתי קפה, חנויות במחירים משתלמים ואף מועדוני לילה ומסיבות; וכן המוזיאונים המרכזיים באי נמצאים בה – המוזיאון לאריכולוגיה והמוזיאון לתולדות כרתים. כמו כן, אם אתם מבלים עם ילדים – בשולי העיר תמצאו את ה – CretAquarium – האקווריום של כרתים, שהוא אחד מהאקווריומים הגדולים באירופה.

רודוס

האי רודוס הוא אי בים האגאי, קטן יותר מכרתים ומציע חופשה אינטימית יותר (אם כי תמצאו שפע של אפשרויות גם לבילויים סוערים יותר או זו בחירתכם). באי משובצים כפרים עתיקים עם רחובות צרים ומקומיים אדיבים, מסעדות אותנטיות עם תפריטים ים תיכוניים שופעי ירקות טריים, גבינות ומאפים ריחניים מקומיים בכל פינה; ארכיאולוגיה והיסטוריה לצד טבע מרהיב, יערות צפופים וסלעי בזלת חדים וכהים, ועוד.

קורפו

בצד השני של יוון, בים האגאי (בניגוד לכרתים ורודוס, איים בים האיוני, המזרחי ליבשת), תמצאו את האי קורפו – אי שהקסם שלו בשילוב המיוחד בין חופים שנבחרו רשמית בדירוגים שונים ליפים בעולם, לבין ליבה מיוערת ומסולעת של טבע פראי. האי קורפו מציע כפרים ואזורים שנדמה כי הזמן בהם קפא מלכת, והוא מתאים במיוחד לחופשה נינוחה – עם המשפחה, בזוג או עם חברים.

החופשה ביבשת של יוון מאפשרת טיולים של מספר ימים ברכב שכור, טיולי כוכב או אפילו יומיים של לינה ואוכל טובים עם טיולים לקניון הקרוב ובחזרה. חופשה כזו מתאימה למי שאינם רוצים דווקא שמש וים אלא אתרים ארכיאולוגיים, תרבות, היסטוריה, מקדשים, סיפורי מיתולוגיה, אומנות עתיקה (כולל ארכיטקטורה, ציור, פיסול וכדומה). במרכז היבשת תמצאו שילוב ייחודי של אווירה אירופאית, אוכל מזרח תיכוני ומזג אוויר נוח כמעט בכל ימות השנה.

היבשת של יוון מספקת את הנוף המושלם לחופשה עירונית נוחה ומרתקת, עם או בלי טיולי טבע. הנה כמה מהיעדים שכדאי לשקול בחופשה אל היבשת:

אתונה

בחלק הדרומי של היבשת, לא רחוק מהמפרץ הסרוני, אתונה עיר הבירה של יוון מחכה לכם עם חגיגה של טעמים, ניחוחות, ואפשרויות לבילוי באווירה היסטורית ייחודית ליוון העתיקה. אם אתם בוחרים לבקר באתונה, אל תוותרו על ביקור באקרופוליס ואולי באזור האצטדיון האולימפי, צפייה בחילופי המשמר בבית הפרלמנט, ועל טיול ברחובות העיר הגדולה שיאפשר לטעום ממטעמיה, לצפות באומנות המקומית ולעשות שופינג, ממש כמו בערים גדולות אחרות באירופה.

סלוניקי

עם מבנים עתיקים ממש בכל צעד שתעשו בעיר, סלוניקי מציעה אווירה פחות מודרנית ויותר כפרית, ישנה ואיטית. סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, היא דווקא בקצה הצפוני של היבשת – בקצה המפרץ התרמאי. אל תוותרו על ביקור במגדל הלבן, על טיול רגלי בעיר העליונה (והעתיקה), ועל ביקור בכיכר אלכסנדר הגדול (שהיום מכונה כיכר אריסטוטלוס) שיש בה חנויות, מסעדות ומקומות בילוי ביום ובלילה.

לסיכום 

פעמים רבות איי יוון הם הפיתרון למי שמחפשים חופשה נוחה, שלא מצריכה תכנון רב – החל מזוגות צעירים שמבקשים לצאת לחופשה אינטימית וספונטנית ועד למשפחות מרובות נפשות שרוצות לנפוש יחד בתקציב נגיש. ולכן, אם גם אתם מחפשים חופשת בטן-גב מפנקת, נעימה ורגועה – איי יוון מחכים לכם!

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן