shutterstock

אובדן כושר עבודה: שכיח יותר ממה שנדמה

לצערנו, אנשים רבים בישראל נקלעים למצב של אובדן כושר עבודה מלא או חלקי, כלומר מצב שבו עקב פגיעה או מחלה האדם כבר לא יכול לעבוד באותו האופן שעבד לפני כן, בין אם מדובר על חוסר יכולת או קושי לעבוד במקצוע בו עסק האדם טרם המקרה או בין אם מדובר על חוסר יכולת כללית לעבוד. במצב כזה, יכול האדם לפנות לביטוח לאומי או לחברות הביטוח הפרטיות, וכן ניתנת האפשרות לאדם לבטח את עצמו מבעוד מועד, כפי שנסביר מיד.

למי ניתן לפנות במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי או מלא?

ביטוח לאומי – תושבי ישראל מגיל 18 ועד גיל פרישה, זכאים לקצבת נכות כללית, בהתאם לאחוזי נכות אשר נקבעים על ידי וועדה רפואית ייעודית של ביטוח לאומי. על מנת לממש את הזכות, יש לפנות לסניף הביטוח הלאומי הסמוך למקום המגורים, ולוודא כיצד להגיש בקשה ואילו מסמכים יש לצרף אליה.

ביטוח פרטי – כאן קיימים אפיקים רבים אשר דרכם ניתן לקבל פיצוי\קצבה חודשית בהתאם לאובדן כושר העבודה: ביטוח פרטי או קרן פנסיה, כשתחת הביטוח הפרטי נכללות אפשרויות כגון ביטוח מנהלים, פוליסה עיסוקית ועוד. יש להבדיל בין סעיף פיצוי שנועד למקרה של אובדן כושר עבודה, לבין פוליסה ייעודית ומפורטת. ככלל, כל עוד שהביטוח שנרכש הינו “איכותי” יותר ומלא, ייתכן מאוד שתנאי הפיצוי למקרה של אובדן כושר עבודה יהיו מיטיבים יותר עם העובד. עם זאת, מומלץ לכל אדם לבחון את הכיסוי שיש לו (במידה ויש לו) בפוליסת הביטוח הקיימת.

מדוע מומלץ לבחון את תנאי הפוליסה?

לצערנו, חברות הביטוח אינן תמיד “ממהרות” להעניק ללקוחות את הפיצויים המגיעים להם ונתלות בסעיפים מעורפלים למיניהם אשר נכתבו מבעוד מועד בפוליסה. לקוחות רבים, עלולים לגלות חלילה כי מבחינת חברות הביטוח, למרות אובדן כושר העבודה החלקי, עדיין לא מגיע לאדם פיצוי עקב יכולתו הפוטנציאלית לעבוד בעבודה אחרת המכונה פעמים רבות “עיסוק סביר”. כמו כן, יש לציין כי עובדת קבלת אחוזי נכות מטעם הביטוח הלאומי איננה מחייבת את חברות הביטוח להכיר בנכות האדם בהתאם.

הפתרון: פנייה לחברה מקצועית

לצערנו, גם ללא הקשיים אשר מערימות חברות הביטוח לעיתים קרובות, הגשת בקשה לקבלת פיצוי בגין אובדן כושר עבודה יכולה לכלול קשיים רבים, לרבות קשיים בירוקרטיים ועוד. הגשת בקשה לקבלת פיצוי צריכה להיעשות באופן היעיל ביותר ולכלול את המסמכים המדויקים ביותר, כגון הוכחות רפואיות חותכות המעידות על מצב האדם ועל חוסר יכולתו להשתכר או לעבוד בעבודתו המקורית.

מומלץ גם לפנות לחברה מקצועית בטרם החתימה על הפוליסה

בטרם החתימה על הפוליסה או בחירת הפוליסה המתאימה, יש לוודא כי הפירוט אשר קיים בסעיפים הינו מיטיב עם העובד ויגן עליו במידת הצורך. כדי לעשות זאת, מומלץ להיוועץ עם חברה שלה ניסיון בתחום מימוש הזכויות הרפואיות אשר תוכל להתריע על קיומם של סעיפים בעייתיים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן