למה אסור לכם לוותר על הערוץ של הקידום האורגני?

אם בעבר היינו צריכים להסביר זאת, היום העניין ברור לכל אחד: נוכחות ברשת האינטרנט היא דבר חשוב ומהותי ששום בעל עסק לא יוכל להצליח בלעדיו, ונראוּת במנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל, חשובה לא פחות מזה.

אך אם את העובדה הזו לא קשה להסביר לאנשים, ישנה סוגיה מורכבת קצת יותר, ובצדק – בעיקר משום שהיא ‘טרייה’ מבחינתנו. והסוגיה הזו היא: האם אפשר לוותר על האפשרות לבצע קידום בגוגל באתר שלכם, בדגש על קידום אורגני ולא ממומן? התשובה הקצרה היא לא, ועכשיו הזמן להסביר מדוע.

עדיין לא נס לחו: קידום אורגני כבסיס לחשיפת העסק שלך

אם נלך כמעט עשר שנים לאחור, נוכל להיזכר בימים שבהם הקידום האורגני היה ‘המלך’: כל מי שרצה לקדם את העסק שלו פנה לאפשרות הזו, במטרה לטפס גבוה בתוצאות במנועי החיפוש, ובכך להבטיח חשיפה להמוני לקוחות פוטנציאליים, שכן מנועי החיפוש – וגוגל בראשם – מושכים אליהם מיליוני משתמשים מדי יום.

השינוי התרחש כאשר הרשתות החברתיות הפכו חזקות יותר ויותר, ובעיקר כאשר הקידום הממומן – שמוצע גם על ידי גוגל וגם על ידי פייסבוק, ולמעשה על ידי גורמים רבים אחרים – התחיל לתפוס מקום משמעותי בעולם הפרסום המקוון.

כי למעשה מרגע שהפרסום הממומן נכנס לחיינו, אפשר לזכות (באופן תאורטי לפחות) בחשיפה מיידית, ואפילו כזו שתהיה ממוקדת מטרה ומפולחת בהתאם להעדפותיו של בעל העסק. אז למה צריך בכלל קידום אורגני, במציאות כזו?

בגלל מטרת העל

אל תשכחו שעדיין יש לכם ביד אתר אינטרנט פועל, בועט, שאמור למשוך אליו לקוחות ולהכניס לכם עוד כסף. הרי זוהי המטרה בסופו של דבר – קידום אורגני או ממומן בא לשרת אתכם ולהניע לפעולה את הגולש.

קידום אורגני מטרתו לקדם את האתר שלכם, ולעשות זאת בצורה רציפה – כלומר לא כחלק מקמפיין מוגבל בזמן, או במסגרת מודעה שתופיע במקום ספציפי. הקידום האורגני שם את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, כך שבכל פעם שיחפשו אחר ביטוי רלוונטי אליו, אתם תופיעו ותיחשפו אל הגולש, בלי תנאים כאלו ואחרים.

בגלל היציבות

היעדר התנאים יוצר עוד דבר חשוב, כי הוא יוצר יציבות. חשבו על זה: אם העסק שלכם נמצא ברשימת התוצאות האורגניות, הוא יישאר שם לעיתים גם למשך שנים. אפילו אם הוא ירד או יעלה בדירוג, יהיה זה שינוי של מקומות אחדים לכאן או לכאן. זהו מצב שיוצר תדמית מסוימת ומודיע ללקוח, לרוב ישירות אל התת מודע שלו, שהאתר שלכם – ואתם – כאן כדי להישאר. זהו עניין שיוצר בפני עצמו מציאות טובה הרבה יותר עבורכם.

בגלל האמינות

אם תיכנסו לגוגל ותקישו ביטוי מסוים, תגלו שהעמוד שלפניכם נחלק לשניים: החלק שבו מופיעות המודעות הממומנות, והחלק שבו מופיעות המודעות האורגניות, ה’רגילות’. אומנם הפרסום הממומן הוא היום אחד הכלים החזקים והפופולאריים ביותר בעולם השיווק המקוון, אך הגולש הפשוט לא מאמין למודעות הללו בצורה אוטומטית.

מבחינת רובם המוחלט של הגולשים – אולי משום שלכך התרגלו במשך שנים – המודעות האורגניות הן האמינות יותר והן אלו שיגרמו להם בדרך כלל להקליק, משום שהמודעות האורגניות נתפסות כפרסומות גרידא, ולא כקישורים שיכולים להועיל. לכן חשוב מאוד להופיע גם ברשימת התוצאות האורגניות, גם כדי להיתפס כאמין יותר.

בגלל השימור

קידום אורגני, על אף שהוא איטי יותר ודורש סבלנות רבה יותר עד לקבלת תוצאות (ואולי בדיוק בגלל זה) – מבטיח שימור של מצבכם. ראשית, וכפי שנכתב כבר קודם לכן, הוא שומר על המקום שלכם פחות או יותר באותו אזור (אלא אם כן התרחשה ‘קטסטרופה’, אך במקרה כזה לרוב לא רק אתם תיפגעו, אלא כולם), ובעצם צובר עבורכם ותק. אם בתחילת הדרך גוגל עשוי לבחון את האתר החדש לו, ולשנות את מקומו ברשימת התוצאות בתדירות גבוהה, הרי שככל שהזמן עובר גוגל ‘מכיר’ את האתר טוב יותר ובזכות פעולות הקידום האורגני – משאיר אותו במקום גבוה, יציב וטוב. אגב, השימור הזה ‘חזק’ כל כך עד שמקומכם יישמר גם אם תעברו לחברת קידום אחרת ותבקשו לבצע איתה עבודת קידום אורגנית מסוימת.

בגלל העתיד

אין ספק שבנקודות זמן מסוימות הקידום האורגני נראה יעיל פחות, או שאינו מביא תוצאות. כל הסעיפים שנכתבו עד כה מוכיחים ההיפך, אך יש דבר שוב נוסף שצריך לזכור בנושא הזה: העתיד. קידום אורגני לא נעשה מעכשיו לעכשיו, הוא ‘בונה’ את המותג שלכם לטווח הארוך, לעתיד, ועושה זאת בעזרת פעולות שונות ומגוונות שיכולות לחשוף אתכם בעתיד להמוני לקוחות. הקידום האורגני בעצם יוצר את התשתית החשובה כל כך, את הבסיס שעליו פועל העסק כולו בצורה מקוונת, וכך מחזק את המותג שלכם לעתיד הקרוב והרחוק.

בגלל שאפשר לעשות גם דברים לבד

נכון, אחד החסרונות הגדולים של הקידום האורגני הוא המחיר, אבל לא תמיד תידָרשו להשקיע סכומי כסף גדולים מאוד. בייחוד אם העסק שלכם הוא עסק קטן, תוכלו חלק מהפעולות לבצע בעצמכם אחרי קריאה זריזה ברשת או אחרי התייעצות עם אנשי קידום מקצועיים, ולמעשה לסייע בקידום האתר שלכם במינימום השקעה.

בגלל שאסור לוותר על אף אחד מהשניים

בעידן הנוכחי רבים מבעלי האתרים מגיעים בסופו של דבר לשאלת הוויתור הזו, מתוך מחשבה שאין צורך בשני הכלים הללו – הקידום האורגני והקידום הממומן. זו הטעות הגדולה ביותר: שני הכלים הללו משלימים אחד את השני, מציעים כל אחד יתרונות שאין לאחר ומאפשרים לעסק, גם תמורת כסף לא רב, לעבוד על מטרת העל: משיכת לקוחות לאתר ורכישת המוצר שלכם. אל תוותרו על אף אחד מאלו, אלא עבדו איתם יחד – ותפיקו את המרב.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
segev

מאמר מדהים, לא חשבתי שקידום אורגני כזה חשוב. מאמר ממש מדהים, תודה.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן