כפרים נסתרים באירופה

 

אם אתם אוהבים פינות חמד קטנות ונסתרות, כפרים ציוריים ובאופן כללי – אנרגיות קצת אחרות, אירופה היא, ללא ספק, היעד המתאים לכם. תוכלו למצוא באירופה לא מעט כפרים בצדי הדרך, אשר יפגישו אתכם עם התרבות המקומית, האוכל הטוב, האנשים וגם האתרים המעניינים האופייניים לאותו אזור. אתם לא מוכרחים לרוץ ממקום למקום או לסמן וי - אלו מקומות אשר נוהגים לנוח בהם, לנשום אוויר צח, לספוג את האווירה וליהנות מהרוגע ומהשלווה. אז באילו כפרים מדובר? הנה:

דוצה/ איטליה – מתכננים לטוס לאיטליה? רכשתם כרטיס טיסה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועתה אתם בונים לעצמכם מסלול? אם כן - הנה דוגמא למקום קטן, פחות מוכר, אשר בהחלט מצדיק עצירה. הכפר דוצה (Dozza) שבחבל אמיליה-רומנה, דרומית לבולוניה, הוא כפר קטנטן וקסום, עם אוכל מצוין, יין משובח וכן ציורי קיר על המבנים בו, המוסיפים לו צבע וגם יופי. לאחר סיור בכפר וביקור בחנות היינות שבמבצר, היכן שמוכרים למעלה מ-800 יינות מסוגים שונים, כדאי לעצור במסעדת La Scuderia, אשר נמצאת בתוך מבנה קטנטן, וכיאה למבנים אחרים בכפר, גם המבנה שלה מעוטר בציורי קיר.

ראונדסטון/ אירלנד – ביקור באירלנד מוכרח לכלול גם ביקור בכפרי דייגים, כמותם ניתן למצוא לא מעט ברחבי המדינה. כפר הדייגים הקטן ראונדסטון (Roundstone) הוא כפר מהמאה ה-19, שמתגוררים בו פחות מ-300 איש. מהכפר ניתן להגיע ישירות אל הפארק הלאומי קונמרה (Connemara), ואפילו לשלב גם אטרקציות ימיות שונות. למחפשים מסתור מהגשם, שייתכן ויתפוס אתכם באיזשהו שלב, או לחובבי הקפה המשובח, כדאי לעצור ב – The Bogbean Cafe, היכן שמוגשים מאפים ביתיים נהדרים וטריים לצד הקפה הטעים. לחובבי האלכוהול, אשר רוצים ליהנות גם מבירה טובה וויסקי משובח, הבר O'Dowds הוא המקום המתאים לבלות בו.

ג'אורניקו/ שוויץ – לא רחוק מהגבול עם איטליה, ובסמוך לאגם קומו, נמצא הכפר השוויצרי המקסים ג'אורניקו (Giornico). קיימים בו מבנים עתיקים מהמאה ה-14 ואפילו אגם קטן עם גשרי סלע החוצים אותו. זהו מקום פסטורלי נהדר לעצור בו לכמה שעות או אפילו ללילה, ובו ניתן גם להתנסות במטבח המקומי, בעל סממנים איטלקיים מובהקים. מסעדת Grotto dei due Ponti היא מסעדה כפרית טובה המציעה תפריט נהדר, הכולל פסטות וגם יינות מקומיים.

Floegandros/ יוון – הכפר הקטן הזה נמצא על אי מבודד ומתגוררים בו 700 איש בלבד. אל הכפר אפשר להגיע באמצעות מעבורת, היוצאת מהאי סנטוריני המפורסם, השקט והרגוע. המבקרים בו יוכלו ליהנות מחופים מקסימים וים כחול משגע, מטחנות רוח העשויות מעץ, ממקומיים אדיבים ומסבירי פנים וכמובן גם מאוכל טוב. מסעדת Blu Cuisine היא אחת המסעדות המומלצות בכפר, והיא מציעה תפריט מקומי עשיר במנות מצוינות.

St.Genies/ צרפת - בחבל דורדון שבצרפת נמצא כפר ציורי מקסים, אליו ניתן להגיע לאחר נסיעה של כשעתיים מהעיר בורדו (שהיא לכשעצמה בהחלט מצדיקה ביקור). זהו כפר קטן ופסטורלי עם שוק איכרים קטן בו ניתן למצוא את מרכולתם של סוחרי המקום וליהנות מאווירה נינוחה ונעימה. כדאי לצאת למרחבים הפתוחים שבסמוך לכפר, לספוג את האוויר הצח ואת הירוק המדהים, המקיף אותו מכל עבר. למחפשים מקום טוב לאכול בו עם אוכל צרפתי משובח, מסעדת Le Bareil היא הכתבות הנכונה.

Terschelling/ הולנד – במרחק של שעה וחצי נסיעה מאמסטרדם נמצא כפר ציורי מקסים, היושב על אי קטן. על מנת להגיע אליו, יש לעלות על סירה מ-Franeker, אשר עושה את דרכה אליו במסגרת שייט של 45 דקות. בכפר מבנים יפהפיים הנמצאים בסמוך לנהר, ובתי קרקע מקסימים עם גגות אדומים. יש בו מגדלור הנחשב לעתיק ביותר במדינה וכן מסעדות ביסטרו טובות, הנמצאות בסמוך לרחוב הראשי שלו. אחת מהן, ואולי גם בין הוותיקות שבהן, היא מסעדת Brasserie Brandaris. מומלץ מאד לשלב בעת הביקור בכפר גם טיולים רגליים ושיטוט בין הפינות הנסתרות והקסומות שבו.

האל/ אוסטריה – לא רחוק מאינסברוק נמצא כפר קטן ויפה, שגם בו כדאי לעצור. הכפר האל (Hall), שהבתים שבו נבנו עוד בשנת 1303 והם עודם שמורים היטב, הוא נקודת עצירה נפלאה בדרך. ההרים המושלגים המקיפים אותו מכל עבר מוסיפים לא מעט ליופי ולאווירה הנעימה שהוא מציע. אם מדובר ביום חורפי וקר, כדאי לעצור באחד הברים שבמקום למשקה אלכוהולי טוב.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן