מתי לפנות לחברת בניית אתרים ומתי לחברת UX

היום כל מנהל שיווק יודע שהאתר שלו הוא נכס דיגיטלי החשוב ביותר לחברה. הוא אחראי על יצירת לידים חדשים, מכירות, העברת ידע והדרכות ועוד. בכניסתכם לפרוייקט בניית אתר, יש שתי סוגי חברות-ספקים שעליכם לשקול לחבור אליהם: חברת בניית אתרים וחברת עיצוב חווית משתמש. שתי סוגי החברות אשר תורמות לנראות האתר: חברה לבניית אתרים וחברת UX. בכל אחד מהמקרים, חשוב לבחור את החברה המתאימה ביותר.

בניית אתרים לעסקים קטנים

אם אתם עסק קטן המעוניין להשקיע בפרויקט הקידום סכום של עד 40,000 שקלים, כדאי לפנות לחברת בניית אתרים. חברה זו מספקת שירותים מגוונים המותאמים לצרכים שלכם. בשלב הראשון, היא מבצעת אפיון כדי להבין איזה מן עסק אתם, אילו מוצרים אתם מציעים, מיהם המתחרים שלכם בשוק ואיזה מבין סוגי הקידום הוא המתאים לכם ביותר. לעתים תזדקקו לקידום הממומן המהיר שיציג לכם הודעות בתשלום. במקרים אחרים תרצו להיעזר דווקא בשירותי הקידום האורגני. כלומר, בניית אתר איכותי באופן איטי והדרגתי. האתר כולל ביצוע פעולות כמו חקר מילות מפתח, כתיבת תכנים מקוריים ויצירתיים, ביצוע אופטימיזציה לעמודים, עיצוב אתרים, העלאת תמונות וסרטונים וכדומה.

חברת UX לפרויקטים מורכבים

אם אתם עובדים על פרויקט יקר ומורכב הצורך מכם משאבים רבים, כדאי לפנות לחברת UX. חברת UX ייחודית בכך שהיא מתמחה בתחומים כמו אפיון ועיצוב הממשק למשתמש, וזאת כדי לספק לו את חווית הגלישה הטובה ביותר עד כמה שניתן, לאחר הכנת ממשק UI. אך אנו מקדימים את המאוחר. נגדיר תחילה את המונחים UI ו-UX.

UI הוא ממשק המשתמש, או באנגלית User Interface. הממשק תורם רבות לחווית המשתמש. הוא מחבר בין הטכנולוגיה של האתר לפעולות שמבצע גולש האתר. כלומר, לחיצה על קישורים או מעבר בין עמודים מתורגמים לפקודות קוד הפועלות במהירות. האיכות של ממשק UI נקבעת על ידי צוות המפתחים של חברת UX.

כפי שנאמר מקודם, ה-UX הוא תחום חווית המשתמש, או באנגלית User Experience. חווית המשתמש נועדה למעשה “למדוד” עד כמה שניתן את התחושות שחווה הגולש כאשר הוא נמצא באתר. הצוות המקצועי של חברת UX עושה כל שביכולתו כדי להתאים את חווית הגלישה ללקוחות.

מהי חווית גלישה טובה?

כדי להתאים את הממשק לגולשים ולגרום להם להישאר זמן רב יותר באתר, חשוב להביא בחשבון מאפיינים רבים. אלה כמה מבין הנפוצים שבהם:

  • מהירות טעינה – הגולשים נחשפים לתכנים רבים מדי יום ביומו, כך שאין להם סבלנות לאתרים הנטענים לאט. אחד הסודות של יצירת חווית משתמש טובה היא לגרום לאתר להיטען תוך 3 שניות, ואף פחות מכך.
  • עיצוב – העיצוב מעצים את חווית המשתמש. תחשבו על ילד שמונחים לפניו שני ספרים – האחד כולל איורים צבעוניים ומלאי השראה והשני ללא איורים כלל. באיזה ספר הוא יבחר? כך גם הגולש. הוא יעדיף לגלוש באתר המעוצב בטוב טעם אשר כולל עיצוב נקי ומזמין.
  • ניווט קל – המעבר בין העמודים הרצויים באתר צריך להיות ברור לכל גולש. אם שומרים על היררכיה ברורה, הגולש יכול לנווט בקלות בין עמוד אודות לעמוד רכישה.
  • רספונסיביות – הממשק צריך להיות מותאם למסך הקטן של הנייד. בעלי עסקים המוותרים על התאמה זו עלולים לאבד לקוחות רבים מדיי יום ביומו. זאת משום שגולשים רבים מחפשים שירותים דרך המכשיר הנייד מכל מקום אפשרי.
  • תכנים איכותיים וברורים – הלקוח צריך להבין היטב את היתרונות של המוצרים או השירותים שאתם מציעים. לפיכך, חשוב להעלות תכנים קולעים וברורים על מנת למנוע אי הבנות.

לסיכום, אם אתם כבר משלמים סכום כסך רב על בניית פלטפורמה מורכבת, כדאי להשקיע מעט יותר בעיצוב ממשק נכון כדי להעצים את חווית המשתמש.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן