משפט לפי ההלכה היהודית

אנו חיים במדינת ישראל, מדינה שבה התקבצו יהודים מכל העולם. חלק מהיהודים אינם שומרי מצוות, אך מקפידים על כמה מגדרי המסורת היהודית, ואחרים מקפידים על מצווה קלה כחמורה. כך או כך, רבים מבין תושבי ישראל נזקקים לשירותיהם של רבנים. לדוגמה, במקרים שבהם חשוב להכשיר מסעדה, או כאשר הם באים לקיים טקס חופה וקידושין. כדי להכשיר את אנשי ההלכה יש צורך בבית דין ובית הוראה מקצועי.

סיור בבית הדין הרבני

בית הדין הרבני הוא חלק בלתי נפרד ממערכת המשפט בישראל, והוא עוסק בעניינים רבים ומגוונים. למשל, כאשר בני הזוג עומדים להתגרש ולפרק את התא המשפחתי, הם יכולים לבחור אם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. נוסף על כך, בית הדין הרבני מטפל בעניינים כמו גיור, טיפול במקרים שבהם יש צורך להוכיח את יהדותו של אדם או במקרה שבו ממנים רבנים חדשים.
המדריך שלכם בבית הדין הרבני
טוען רבני הוא מקצוע מודרני יחסית, אשר לא היה מוכר לקהילות היהודיות בגולה. מדובר באדם אשר מייצג את האנשים מול בית דין רבני, וזאת בדומה לעורך דין המייצג את הלקוח שלו בפני בית המשפט לענייני משפחה. טוען רבני מקצועי אינו עוסק רק בדיני משפחה, אלא גם בכל התחומים המקבילים לעבודתו של עורך דין בבית משפט אזרחי, כדוגמת העיסוק בדיני ממונות. כדי להיות טוען רבני מוסמך, על האדם להיות תושב ישראל וללמוד במשך 4 שנים במסגרת אחת מבין הישיבות הגבוהות בארץ. בתום הלימודים, על האדם לעמוד בהצלחה בבחינות של ועדה מיוחדת שמרכיב נשיא בית הדין הרבני.
הספר כמורה דרך
חושן משפט הוא החלק הרביעי בספר "ארבעה טורים" אשר חיבר פוסק ההלכה רבי יעקב בן אשר. הספר מסכם את כל ההלכות הנהוגות לאחר חורבן הבית, כאשר החלק האחרון עוסק בתחום המשפט. הדיינים, הטוענים הרבניים וכל מי שעוסק בתחום המשפט לפי ההלכה היהודית, נעזרים בספר זה ופועלים על פיו. כך, ניתן למצוא בספר נושאים כמו הלכות מינוי שופטים בארץ ובחו"ל, מה עושים הדיינים כאשר אין הסכמה פה אחד לגבי דין מסוים, דיני הזמה, דיני פרוזבול ושמיטה, דיני לווה ומלווה וכדומה.
קורס מזורז לפני החתונה
חיי הנישואים רוויים מתחים ומכשולים. כדי להקדים תרופה למכה ולהתגבר על המכשולים האלה, זקוקים החתן והכלה להדרכות שלפני החתונה. הדרכת חתנים וכלות היא הדרכה מקיפה הנוגעת בנושאים כמו טהרת המשפחה, קיום יחסי אישות וחיי הזוג בראי ההלכה היהודית. הדרכת החתנים מתבצעת על פי רוב באופן פרטני, כאשר המדריך נפגש לבד עם החתן העתידי. נוסף על כך, להדרכת חתנים מסורת עתיקה ורבת שנים. עוד מימי חז"ל נהגו בעלי ידע להכין את החתנים לקראת חיי נישואים משותפים.
לקבל הסמכה של רב
היום, שנים רבות לאחר חורבן בית המקדש ולאחר שעם ישראל חזר לארצו, קיימת חשיבות רבה להנחייתם של הרבנים בכל תחום: דיני כשרות, שמירת שבת,  הכנת הצעירים לקראת חיי נישואים או פתרון בעיות הקשורות למפעלים ולמוסדות ציבוריים הנאלצים לעבוד בשבת מפאת פיקוח נפש. אך כדי לקבל החלטות בנושאים אלה ואחרים יש צורך לקבל הסמכה של רב. הסמכה זו מוכיחה כי האדם הוא בעל ידע הלכתי רב המסוגל להתמודד עם שאלות מורכבות העולות בחיי היום יום. בימינו, הרבנות הראשית לישראל עורכת מבחני הסמכה לרבנות כדי להכשיר דור חדש של אנשי הלכה אשר ינחה את העם.

שערי הלכה ומשפט הוא המקום המכשיר רבנים ואנשי הוראה תורניים המנחים את היהודים בכל רחבי הארץ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן