מי זכאי לדרכון רומני?

במהלך השנים האחרונות הפך הדרכון הרומני למבוקש ביותר, בעיקר בשל הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי. דרכון רומני ניתן לבעלי אזרחות רומנית, ובעלי אזרחות זו נהנים ממגוון יתרונות, כמו למשל: אפשרות ללמוד במוסדות שונים באירופה, להשקיע בנכסי נדל”ן באירופה, לעבוד ולגור באירופה ועוד. כל היתרונות של הדרכון הרומני מעניקים חופש בחירה נרחב ומאפשרים למחזיקים בו לשפר את חייהם במגוון מישורים.

התנאים לקבלת דרכון רומני

כפי שצוין – בעלי אזרחות רומנית זכאים לדרכון רומני, יחד עם זאת, לא פשוט להוציא את הדרכון המבוקש. כדי להצליח להוציא דרכון רומני יש צורך בהצגת מסמכים שונים והתנהלות מול בעלי מקצוע ברומניה ובישראל. לפי החוק המעודכן ישנן מספר קבוצות מרכזיות שזכאיות לקבלת דרכון רומני:

הקבוצה הראשונה מונה אנשים שנולדו ברומניה ולהם אזרחות רומנית. במקרה שיש לבעלי האזרחות הרומנית שנולדו ברומניה צאצאים, יהיו גם האחרונים בעלי אזרחות רומנית. אוכלוסייה זו כוללת את האנשים שעזבו את המדינה אך לא ויתרו על האזרחות. במקרים אלו יהיה תהליך קבלת האזרחות פשוט ביחס לתהליך שיש לעבור במקרים אחרים.

הקבוצה השנייה מונה אנשים שנולדו ברומניה אך איבדו את האזרחות הרומנית. במצבים אלו יהיה על מבקשי הדרכון לעבור מבחן זכאות. כדי לקבל את הדרכון יהיה על האנשים שאיבדו את האזרחות ונולדו ברומניה להציג מסמכים מסוימים. במידה שתושג האזרחות הרומנית, היא תהיה תקפה עבור הצאצאים.

הקבוצה השלישית מונה אנשים שנולדו בין שנת 1918 לשנת 1940 באוקראינה או מולדובה – שטחים אלו היו בזמנים הללו תחת שליטתה של רומניה. כדי להשיג את הדרכון הרומני יהיה על אוכלוסייה זו להציג מסמכים ותיעודים, לכן, יהיה על מבקשי הדרכון הרומני לפנות לגורמים שונים ברומניה.

כדי לקבל את הדרכון הרומני יהיה על מבקשי הדרכון לקבל אזרחות רומנית (במידה שאין להם), וכדי לקבל את האזרחות יהיה עליהם לקבל אישור מהרשויות ברומניה וכן להתאים לאחת מן הקבוצות שהוזכרו. בין היתר יש צורך בהצגת תעודות רלוונטיות שצריכות לעבור תרגום לרומנית. כמו כן, יש צורך באישור נוטריוני וחותמת אפוסטיל. את הטפסים יש להגיש לשגרירות הרומנית בישראל. לאחר מכן, יעברו כל המסמכים למשרד המשפטים הרומני.

הגשת בקשה וקבלת אזרחות רומנית ודרכון רומני

במידה שמגיש הבקשה יקבל את כל האישורים, יהיה עליו להגיע לשגרירות ולעבור טקס השבעה. במסגרת הטקס תקרא השבועה הרומנית ויהיה על מגיש הבקשה להשיב על שאלות שונות ברומנית. במידה שמגיש הבקשה הצליח לעבור את השלבים, הוא יקבל אזרחות רומנית ובהמשך – יוכל להוציא דרכון רומני.

במידה שאתם סבורים שאתם עונים על הקריטריונים הדרושים, תוכלו לפנות אל בעלי מקצוע שמתמחים בתחום ולהוציא אזרחות רומנית ודרכון רומני בקלות יחסית. בעזרת סיוע מקצועי יהיה ניתן למנוע טעויות ולבצע את התהליך בצורה נכונה ומדויקת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן