מדריך לתכנון חדר אמבטיה

אם אתם מתכננים שיפוץ או הקמה של חדר אמבטיה חדש – אנחנו ממליצים שתקדישו לנו כמה דקות מזמנכם. אמנם המשפט הידוע טוען ש”זמן שווה כסף”, אבל אנחנו בטוחים שבמקרה הזה הטיפים שתקבלו יאפשרו לכם לחסוך הרבה זמן, כסף וכאבי ראש כך שתצאו מורווחים. וכדי לא לבזבז זמן נוסף אנחנו יוצאים לדרך, אז הצטיידו בדף ועט ובואו איתנו למסע שסופו בחדר אמבטיה מושלם.

טיפ ראשון – הגודל כן קובע

אמנם גם כאן יש ביטוי ידוע שטוען ש”הגודל לא קובע”, אבל גם כאן אנחנו ממליצים להתעלם ממנו מסיבה אחת – בחדר האמבטיה הגודל בהחלט קובע, הן כאשר מדובר בגודל של החדר כולו והן כאשר מדובר בגודל מקומות האחסון. למשל, מומלץ שדלת הכניסה תהיה דלת הזזה או דלת רחבה (לפחות 90 ס”מ) וזאת כהכנה לכל תרחיש עתידי, למשל צורך בכיסא גלגלים או בהליכון מפאת זיקנה או פציעה במשחק כדורגל בשכונה.

אמנם העלות של דלת הזזה היא לרוב גבוהה אבל יש בכך רווח נוסף : מניסיון דלת זו נשארת לרוב פתוחה, כך שחדר הרחצה זוכה לאוורור הכה נחוץ בחדר מסוג זה. ואגב, דווקא את הנטייה הרווחת להתקין קרמיקה עד התקרה אנחנו פוסלים על הסף מכמה סיבות : חיפוי זה מעניק תחושה קרה, הוא יקר יותר מחיפוי שמסתיים ב-1.80 מטר והוא מצריך יותר ניקיון. ובמילים אחרות – הגודל לפעמים כן קובע…

טיפ שני – שובו של האקורדיון

גם בפינת הרחצה מומלץ לחשוב בגדול, למשל לתכנן מקלחון גדול ורחב כדי להתכונן לכל תרחיש במידה ותצטרכו לרחוץ מישהו (ילד, קשיש וכו’). מומלץ שמקלחון זה יהיה מתקפל (מקלחון אקורדיון) כדי לחסוך מקום ככל הניתן, כך שהוא לא יפריע לתנועה בחדר הרחצה. אנחנו ממליצים להתקין כבר עכשיו ידיות אחיזה כדי למנוע החלקה במקלחת, אבל לצערנו רק מי שנפל בעברו במקלחת יודע כמה זה חשוב.

טיפ שלישי – לחשוב פרקטי

אמנם מיקום האלמנטים השונים בחדר הרחצה הוא די קבוע וסטנדרטי, אבל אנחנו ממליצים לתכנן חלון גדול לצורך אוורור מקסימלי ולוותר על האמבטיה. אמנם מדובר באלמנט מפנק, אבל אנחנו בטוחים שתחשבו אחרת אחרי שתיקחו בחשבון את תעריפי המים ועל מפלס הכנרת. בנוסף, מומלץ להצטייד במקומות אחסון רבים ככל האפשר, למשל ספסל להערמת הבגדים הנקיים וארונות אחסון לכלים סניטריים וקוסמטיים.

עם זאת, כדי להבטיח אחסון איכותי מומלץ לבחור בארונות שעשויים מחומרים שעמידים בפני לחות ומים. ובטח תשמחו לדעת שכיום ניתן לבחור בין ארונות אחסון בסגנונות שונים, למשל מראה צעיר, מראה כפרי ומראה מודרני כך שנותר לכם רק לקחת מידות ולהזמין הובלה. למגוון הארונות אמבטיה לחצו כאן

https://www.koretzki.co.il/category/ארונות-אמבטיה-תלויים

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן