מדריך לטיפול בוורדים

הוורדים הם מהפרחים הכי יפים שיש. לא רק עקב הקונוטציות הרומנטיות שהם מעלים אתם. אך חשוב לזכור כי מדובר בפרח עדין במיוחד ואם לא נטפל בו לפי הספר, הוא ינבול מהר מאוד. על כן, כאשר אנחנו חפצים להאריך את חייהם של הוורדים, עלינו להשקיע בהם כבר מתחילת הדרך, כאשר אנחנו באים לבחור את הוורדים.

נמנה להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם בבחירה הנכונה של הוורדים כמו גם באופן הטיפול המיטבי בהם על מנת שהפרחים המרהיבים ייהנו אתכם ויעניקו לכם מחינם לאורך זמן.

בוחרים וורדים

אז הכול מתחיל למעשה בבחירה הנכונה של הוורדים. מומלץ מאוד לבחור שיחי וורדים אשר כוללים שלוש או ארבע זרועות. מומלץ גם כי אורכן לא יהיה פחות מעשרים ס”מ. עליכם לדאוג למיקום נכון של הוורדים בקרקע פורייה אשר בה ישנו אור טבעי של אור שמש ישיר לכל הפחות שש שעות ביום. תנאים אלו נחוצים במיוחד לוורדים והם מבטיחים להם אריכות ימים הודות לכך.

השקיה

שיחי הוורדים צמאים להרבה מים. בכדי שהם יישמרו לאורך זמן אתם חייבים לספק להם את כמות המים הדרושה להם כשמדובר בחמישה ליטרים של מים בכל יום. (לשיח בודד)

חשוב לשים לב שאנחנו לא מגזימים עם ההשקיה ולא מטביעים את הוורדים שלנו בכמות גדולה מידי של מים. העודף עלול לגרום נזק לוורדים. במיוחד נכון הדבר באזורים אשר בהם אין מערכת ניקוז טובה וכתוצאה מכך הוורדים מקבלים יותר מידי מים הנשארים איתם בלי להתנקז. חשוב מאוד לשמור על עלי הוורד ולשמור עליהם שלא יירטבו. המלצה מועילה במיוחד היא שימוש במתזים או במערכות השקיה אוטומטיות אשר אלו יטפלו בכל מלאכת ההשקיה באופן נכון ובמינון המדויק והרצוי לוורדים.

זיבול ודישון

זיבול ודישון אלו גם כן פעולות אשר אסור לנו לוותר עליהם למען הוורדים. במקרה זה חשוב לבצע את מלאכת הזיבול דווקא בחודשי האביב. כמו כן, חשוב לדעת כי ישנה עדיפות לשימוש בקומפוסט ולא בזבל. בחודשי הקיץ יש להקפיד על כמויות זבל סדירות. כמות הזבל הרצויה היא כשמונה עד עשרה ליטרים סביב הצמח.

הדברה וגיזום

אז אם אמרו לכם כי הוורדים שקניתם הינם עמידים בפני מזיקים, ייתכן ואכן מדובר בזן שהוא באופן יחסי די עמיד ביחס לאחרים, אך בכל זאת, כל וורד עשוי להיפגע מפני מזיקים כמו כן חשופים הוורדים לפטריות, לכנימות, לחיפושיות מלדרה ועוד כאשר הנזקים שאלו מותירים על הצמח הינם ניכרים מאוד.

מבחינה מקצועית, יש להקפיד על הדברה תקופתית קבועה שתיעשה על ידי חומרים המתאימים לסוג הוורדים הספציפי.

בשביל זר וורדים אתם לא צריכים שיח שלם

מעוניינים בזר וורדים חגיגי? אתם לא צריכים לקנות לשם כך שיח. פנו אלינו וזר הפרחים בדרך אליכם.

הזמנת פרחים אונליין כאן!

https://www.perach-lee.co.il/

צילום: iclipart

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן