לימודי שוק ההון – מה זה אומר ועבור מי זה מתאים?

שוק הלימודים בישראל רווי באינספור מסלולי לימודים, קורסים ומקצועות שונים, אשר חלקם ידועים ומוכרים לכולנו וחלקם פחות מוכרים עבור חסרי רקע בתחום הרלבנטי. במקרים מסוימים, מסלולי לימודים מסוימים הופכים פופולאריים ביותר בארץ ומושכים אליהם אינספור תלמידים ותלמידות מדי שנה, אך עדיין נשארים בגדר תעלומה עבור חלקים גדולים מהציבור הרחב אשר אולי מכיר תחום זה בשמו, אך אינו בקיא בפרטים המרכיבים מסלול לימודים זה. דוגמה טובה לכך היא התחום המכונה בכלליות – לימודי שוק ההון. בעוד תחום זה כולל מספר קורסים שונים ומושך אליו הרבה מאוד תלמידים ותלמידות מדי שנה, חשוב להסביר גם למי שאינו מכיר – מהו בדיוק תחום זה, מה כוללים קורסים בשוק ההון ועבור מי הם מתאימים?

רכישת כלים להבנת השוק ולפעולה בו – לימודי שוק ההון

באופן הכללי ביותר, ניתן להגדיר את תחום הלימודים המכונה – לימודי שוק ההון, כתחום בו ניתן לרכוש כלים שונים המסייעים להבין את שוק ההון בצורה טובה יותר, לנתח את הנתונים המגיעים מן השוק מדי יום באופן מקצועי ומעמיק וגם כמובן – לפעול בשוק (למשל – כסוחרים עצמאיים).

במילים אחרות, לימודי שוק ההון כוללים בתוכן מספר קורסים שונים אשר עוסקים בהיבטים שונים של השוק, החל מהיכרות כללית ורחבה עם השוק על שלל מרכיביו וחלקיו השונים (אחרי הכל, מדובר באחת המערכות הגדולות והמורכבות ביותר בעולם) ועד ללמידה של טכניקות ספציפיות ביותר לניתוח נתונים, התוויית אסטרטגיות פעולה ומסחר ועוד.

חשוב לציין כי לקורסים בשוק ההון נרשמים נשים וגברים בעלי טווח רחב של כוונות ורצונות – כמובן שיזמים ומשקיעים למיניהם, כמו גם רבים נוספים המעוניינים לפעול בשוק ההון באופן זה או אחר, נרשמים לקורסים אלו במטרה לרכוש ידע תיאורטי וניסיון מעשי אשר יאפשרו להם לפעול בשוק ביתר הצלחה. גם אנשים רבים אשר אינם בהכרח מעוניינים לפעול בשוק, אך כן מעוניינים להבין טוב יותר את האופן בו השוק פועל, או חלקים מסוימים ממנו. ידע זה רלבנטי עבור כל מי שחי בעולם כיום, וישנם קורסים ייעודיים (עליהם נפרט בהמשך) אשר עוסקים באספקטים ספציפיים של ההתנהלות היומיומית של כולנו והמקום בו היא פוגשת בשוק ההון (גם ניהול משק בית ממוצע כיום כרוך באופן ישיר במתרחש בשוק ההון).

בנוסף, כמובן שקורסים אלו רלבנטיים גם (ובמיוחד) עבור סקרנים וסקרניות למיניהם אשר אינן בדיוק יודעים האם העיסוק בשוק ההון מעניין אותם או לא, ובאים על מנת לערוך היכרות מעמיקה ומסודרת עם תחום זה. לאחר קורס או שניים בתחום כבר ניתן לקבל תמונה טובה ובהירה יותר בנוגע לרמת האטרקטיביות של העיסוק בשוק ההון מנקודת מבטנו…

מקורס סוחרים עצמאיים ועד סדנא לכלכלת המשפחה – קורסים בשוק ההון

כאמור, התחום הכללי של “לימודי שוק ההון” כולל בתוכו מגוון קורסים שונים, כל קורס והזווית של השוק בה הוא עוסק.

אחד הקורסים הבסיסיים, הנרחבים והפופולאריים ביותר נקרא קורס שוק ההון למתחילים, או “starter broker”. במסגרת קורס זה מוענקת סקירה רחבה ומעמיקה יחסית של שוק ההון על חלקיו והיבטיו השונים, על מנת להעניק לתלמידים ולתלמידות את הרקע העשיר הנדרש על מנת לנסות ולהבין את השוק בצורה טובה ומעמיקה. לאחר מכן, עובר הקורס לעסוק בלמידה תיאורטית ומעשית של מספר טכניקות שונות לניתוח נתונים ובניית אסטרטגיות מסחר שונות. קורס זה כולל גם חלק מעשי נרחב – שעות של תרגול מעשי במסחר בורסאי, באמצעות מערכות מסחר מדומות (כאלו הפועלות באמצעות נתוני השוק האמיתיים אך אינן כוללות מסחר אמיתי, אלא מדומה בלבד). כך, מציע קורס מסוג זה חבילה כללית אשר מעניקה גם למי שמגיע לקורס ללא כל ידע או היכרות קודמת עם התחום את היסודות הנדרשים על מנת להכיר את השוק ולפעול בו, כמו גם ניסיון מעשי בלתי מבוטל במסחר בורסאי, בטרם יוצאים לפעול באופן עצמאי בשוק.

קיימים כמובן קורסים טכניים ומעשיים רבים נוספים, החל מקורס ההמשך “לימודי שוק ההון למתקדמים” ועד לקורסים העוסקים בנושאים טכניים ספציפיים דוגמת ניתוח טכני, אופציות ונגזרים וכו’. בנוסף ניתן למצוא במסגרת לימודי שוק ההון עוד מגוון רחב של קורסים, אשר עוסקים בהיבטים מרתקים של השוק – קורס העוסק בפסיכולוגיה של השוק ושואף להבין את סודותיהם של המשקיעים המצליחים ביותר, קורס וסדנא מורחבת של כלכלת המשפחה אשר באים לסייע לאנשים לתכנן בצורה טובה ויעילה יותר את התנהלותם הכלכלית השוטפת במטרה לנהל את משק הבית בצורה טובה יותר ועוד.

קורס שימושי במיוחד הוא קורס קריאת דוחות כספיים, אשר מעניק לכל אחד ואחת המעוניינים בכך את הכלים לקרוא בצורה מושכלת, להבין ולנתח את הדוחות הכספיים של חברות מסחריות המפורסמים לציבור – מידע הרלבנטי עבור כל מי שמעוניין לפעול בשוק או להבינו לעומק.

לסיכום, לימודי שוק ההון הוא תחום רחב ועשיר בנושאים, הרלבנטי עבור קבוצות גדולות של אנשים. בהתאם, הפופולאריות של תחום לימודים זה מרקיע שחקים בישראל בשנים האחרונות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן