לא מצליחים לצפות ברצף אחר סדרות? שירות VOD יעזור לכם בנידון

צפייה בערוצים לינאריים כבר נחשבת לנחלת העבר ולכן רובנו מעדיפים לצרוך את התכנים האהובים באופן ישיר, כמו למשל באמצעות VOD. הנה כל הפרטים החשובים על השירות ששינה את תעשיית הבידור העולמית

הטלוויזיה מצליחה לשמור על מעמדה גם מול האינטרנט, הרבה תודות לחידושים טכנולוגיים מרשימים ויוצאי דופן. כיום למשל כבר לא נהוג לצפות בערוצים הקבועים ולחכות לסדרה אהובה בשעות ובימי שידור שנקבעים מראש. ערוצים מן הסוג הזה שנקראים גם “ליניאריים” בגלל שהם פועלים בצורה עקבית מאבדים את הפופולאריות שלהם, לטובת שירותים מתחרים. השירות שעומד בראש סדר העדיפויות של צופים במאה ה-21 מאפשר צפייה בכל סוגי התכנים ובכל רגע נתון.

השירות המדובר הוא כמובן VOD, שמייצג את ראשי התיבות של Video On Demend (או בעברית “וידאו לפי דרישה”). השירות האינטראקטיבי מאפשר לכל משתמש להזמין תכנים ישירות לממירי הטלוויזיה. התכנים עצמם אמנם נבחרים על ידי ספק השירות, אך המשתמש הוא היחיד שקובע מתי לצרוך אותם. באמצעות השירות ניתן להזמין את כל סוגי התוכן הטלוויזיוני, לרבות סרטי קולנוע, תכניות טלוויזיה, אירועי ספיישל ועוד. עם זאת, התכנים בשירות מצויים על גבי שרת מרכזי ולא ניתן לשמור אותם באופן מקומי.

איך משפיע השירות על תרבות הצריכה?

את ההשפעה של הטכנולוגיה אפשר לראות ברמה המקומית והבינלאומית. ברמה המקומית, צופים שלא מצליחים לצפות ברצף אחר סדרות פשוט יכולים לחפש ולמצוא אותם בקלות בתוך ה-VOD. השירות פשוט ונוח לשימוש, הוא לא דורש שום סוג של רקע טכני והוא מבוסס על ממשק בעברית מלאה. כבר היום אפשר למצוא בקטלוג סדרות חדשות כמו תאג”ד, ווסטוורלד והאחיות המוצלחות שלי, או סדרות קלאסיות כמו זנזורי, שובר שורות והסופרנוס.

ההשפעה ברמה הבינלאומית היא כמובן רחבה יותר. מחקרים מראים כיצד הטכנולוגיה משנה את האופן שבו הצופים תופסים את הטלוויזיה, ואת הדרכים השונות שבהן ניתן להשתמש בה. הטכנולוגיה למעשה מבטלת את הצורך בשיבוץ תכניות ומציבה אתגר משמעותי מול מפרסמים. היא מאפשרת לכל צופה לבחור רק את התכנים המועדפים עליו, לדלג על פרסומות וגם לגוון בין פרקים. וידאו על פי דרישה הופך לסטנדרט המקובל בתעשיית הבידור, והוא מחייב את כל הגורמים הרלוונטיים להתיישר לפי הדרישות החדשות.

היתרון הכי גדול של השירות הוא אפשרות השליטה במהלך הצפייה. היום הצופים כבר לא תלויים בחסדי המשדר, אלא להיפך. המשתמשים הם היחידים שקובעים מתי להקפיא את התמונה, לעצור את הסדרה, לחזור להתחלה או לדלג לסוף. ניתן להשתמש בשירות כדי להריץ קדימה ואחורה וכדי לבצע חיפוש מתוך היצע של מאות אלפי סרטים, סדרות ותכנים. השירות גם עולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל יעד צעיר והוא מתאים לטווח רחב של גילאים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן