כריסמס בנצרת – קפיצה לאירופה מבלי לארוז מזוודות

רבים מהישראלים מקפידים לטוס בכל שנה אל בירה אירופאית כזו או אחרת במהלך חודש דצמבר, ולו רק כדי לחוש את חוויית הכריסמס הססגונית. מעבר לשופינג הקורץ, יש בתקופה הזו קסם אחר – הרחובות מקושטים וצבעוניים, הדוכנים עמוסים בסמלי החג, החנויות מרהיבות, העצים נוצצים וריח של שמחה באוויר.

אבל…גם אצלנו, בישראל, אפשר להרגיש באופן מלא את תחושת החג ויש מקום אחד שבו זה קורה, כל שנה. העיר נצרת לובשת במשך חודש שלם חג ומזמינה אליה רבבות מבקרים, הבאים להתרגש, לחוות ולטעום את הכריסמס בנצרת.

כריסמס בנצרת – חופשה קצרה מהשגרה

אין כמו חגיגה צבעונית ותוססת מסביב, כדי להגביר את התיאבון ומה יכול להיות טוב יותר מקפיצה קטנה ונפלאה אל מעוז חגיגות חג המולד הנוצרי? העיר נצרת מתהדרת באין ספור מקומות קסומים ומרתקים, כמו סמטאות העיר, דוכני השוק, בתי המלאכה המקומיים בהם מייצרים טחינה איכותית, כלי חרס ומיני מתיקה, כנסיית הבשורה המפורסמת ועוד. אך כל זה מקבל תפנית מיוחדת במהלך חודש דצמבר, עם בוא הכריסמס.

אמנם השלג הצח אינו צונח על הכבישים והטמפרטורות לא קרות מדי כמו בחו”ל, אך מיקומה של העיר נצרת בגובה של 350 מטר מעל פני הים, מעניק למבקרים בה מזג אויר חורפי וקריר אבל נעים במיוחד. למרות שכיום רוב תושביה הם מוסלמים, נצרת נחשבת לעיר הערבית בעלת האופי הנוצרי הגדולה והחשובה ביותר בישראל והיא פתוחה ותוססת בכל ימות השבוע, למעט ימי ראשון.

באופן מיוחד, חגיגות הכריסמס בנצרת אורכות זמן רב יותר והן נמשכות למעלה מחודש, החל מ-10 בדצמבר ועד ל- 17 בינואר. האווירה המאפיינת את כל התקופה הזו באה לידי ביטוי בקישוטים מרהיבים המעטרים כמעט את כל המסעדות, החנויות הרבות מקושטות באופן מיוחד ומקצועי בעיצובים יוקרתיים ומשגעים ממש כמו בחו”ל, ישנן חנויות ייעודיות המוקמות במיוחד לחג ובהן ניתן לרכוש מיני אביזרים ודמויות מכל הסוגים ברוח החג, דמויות איילים, סנטה קלאוס, סמלי החג הססגוניים ועצי אשוח ברחבי העיר. גולת הכותרת התיירותית היא עץ האשוח הגדול ביותר במזה”ת, הניצב במרכז הפיאצה, בסמוך לכנסייה האורתודוכסית באזור המעיין.

חלבה, כנאפה ותבשילי בשר ריחניים – סיור כריסמס קולינרי בנצרת

האוכל בנצרת אותנטי ומזמין, הן במסעדות המוכרות והטובות והן בקטנות יותר ובדוכני המזון ברחבי העיר. בנצרת אפשר ליהנות ובגדול ולחוש את טעמיה המסורתיים לצד החדשניים, את ניחוחות תבליני ערב הארומטיים ואת הכנסת האורחים החמה והלבבית. זה מתחיל במסעדות החומוס הפזורות ברחבי העיר, המציעות צלחות מהבילות של חומוס קטיפתי ומנחם וממשיך דרך מיני המתיקה, הכנאפה המסורתית והחלווה הידועה, מסעדות הבשר המשובחות וכמובן, שאי אפשר מבלי להיכנס את בתי המלאכה הותיקים, שכל אחד מהם מציג קסם מסוג אחר, כגון מפעל הטחינה וחנויות התבלינים רחבות הידיים. עכשיו תוסיפו לזה את הצבעים המרהיבים של החג, בובות סנטה-קלאוס במגוון צורות, גדלים וסוגים שאפשר לרכוש בדוכנים, בובות שוקולד בדמות סנטה קלאוס, הקישוטים הנוצצים, וכמובן כובעי סנטה קלאוס הפופולאריים ושאר האביזרים במחירים נוחים, המוסיקה החגיגית ותהלוכות הילדים עם סנטה קלאוס והרי לכם חוויה משכרת ומרנינה, שרק מותירה טעם של עוד.

הצטרפו לסיור קולינרי מרתק וטעים, בעקבות הביס המושלם, גם במהלך הכריסמס ובואו ליהנות מנצרת, על שלל ניחוחותיה, טעמיה וצבעיה.  לפרטים כנסו

צילום: גיל להב

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן