כך תחסכו בהוצאות הקבועות שלכם

הדרך הנכונה לחסוך בהוצאות קבועות היא לחלק אותן לקטגוריות ולבדוק באיזה סעיפים ניתן להדק את החגורה. רוצים להגדיל את ההכנסה הפנויה אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המאמר שיעזור לכם

חיסכון בהוצאות הוא פונקציה של השקעת זמן בתכנון כלכלי. עם זאת, רוב האנשים לא משקיעים את האנרגיות הדרושות במעקב אחר ההכנסות וההוצאות ולכן הם נגררים לחריגה מתוך מסגרת התקציב. חריגה כזו עולה כמובן כסף והיא בעיקר פוגעת בתחושת הביטחון הפיננסי ובאיכות החיים. מנגד, אפשר להגדיל את ההכנסה הפנויה בקלות באמצעות אימוץ של מספר כללי מפתח.

הדבר הראשון שתרצו לעשות כדי לחסוך בהוצאות הקבועות הוא לבדוק מה מרכיב אותן. חלקו את ההוצאות לקטגוריות והפרידו בין הוצאות מגורים, הוצאות מחיה וקניות שוטפות, הוצאות נסיעה ורכב והוצאות פנאי ובילוי. באותה הזדמנות תוכלו גם לבדוק כמה עולה לכם לנהל את הכסף ולשקול פניה לחברת האשראי או לבנק על מנת לדרוש הפחתת עמלות.

מגורים וקניות: סעיפים שבהם אפשר להצטמצם

הסעיף של הוצאות המגורים נוטל בדרך כלל את הנתח העיקרי מהתקציב וזו גם הקטגוריה שבה קשה יחסית להצטמצם. סביר להניח שאם הייתם יכולים להקטין את שכר הדירה או תשלום המשכנתא כבר הייתם עושים זאת, אך יש המון פתרונות יצירתיים שבהם בהחלט אפשר להשתמש.

קודם כל, בררו על אופציה של מיחזור משכנתא ועקבו אחר הדוחות המגיעים מחברת הביטוח בשביל לבדוק כמה אתם משלמים על ביטוח מבנה דירה וביטוח רכוש. בנוסף, פנו לוועד הבית ודרשו לדעת לאן הכסף הולך ואמצו כללי התנהגות נכונים כדי לחסוך בהוצאות חשמל, מים וגז. כמו כן, יצירת קשר עם העירייה תאפשר לכם לבדוק האם חישוב הארנונה מבוצע כהלכה או שמא אתם משלמים יותר – ואותו דבר אפשר לעשות גם מול חברת הסלולר וחברות התקשורת.

תחת הוצאות מחיה וקניות שוטפות תצטרכו לבדוק כמה כסף אתם מוציאים על אוכל ומוצרי צריכה, לעומת בריאות וביטוחים. הפרידו בין סעיפי הוצאות על חינוך וטיפול בילדים לבין ביגוד וטיפוח והדקו את החגורה איפה שצריך. חשבו על הטווח הארוך וקבעו תקציב הוצאות ברורות לטווח של כמה חודשים קדימה.

רכב ופנאי: נהנים מכל העולמות

הדרך לשמור על רמת חיים מסוימת ועדיין לצמצם את ההוצאות השוטפות היא לערוך התאמות בת התקציב המשפחתי. עכשיו יכול להיות רגע טוב לקבל הצעה לביטוח רכב על מנת לחסוך מאות שקלים בחודש, או לעבור לתחבורה ציבורית לפחות חלק מהזמן.

את החלק האחרון של הכנת התקציב תרצו להקדיש להוצאות פנאי ובילויים. לבסוף, קבעו סדר עדיפויות ברור וחשבו היטב מתי כדאי לצאת לחופשה ומתי עדיף להישאר בבית. זה אולי נראה לכם כמו כסף קטן, אבל כאן בדיוק טמון ההבדל בין מינוס בבנק לבין הכנסה פנויה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן