טיפים לניהול נכון של הזמן שלכם

זמן הוא המשאב הכי יקר שיש לנו ולכן צריך לנהל אותו בצורה נכונה. בעידן המודרני זו משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב, אך יש בכל זאת כמה טיפים שבהם אפשר להשתמש.

האגדה מספרת שנפוליאון התוודה בפני חייליו שהם יכולים “לבקש הכל רק לא עוד זמן”, וגם בתקופות אחרות בהיסטוריה התייחס האדם לזמן החולף כמשאב שיש להתייחס אליו בעדינות. אם מוסיפים למשוואה את קצב החיים המודרני של המאה ה-21, מבינים שמדובר במשימה קשה מכפי שנהוג לחשוב.

מנגד, אפשר להתעודד בעובדה שמדובר בבעיה שמשותפת לאנשים בכל רחבי העולם וכיום יש לנו מספיק ניסיון כדי להתמודד איתה בהצלחה. הנה למשל שלושה טיפים לניהול נכון וטוב יותר של הזמן שלכם:

1. קבעו סדר עדיפויות

ספוילר: לא תספיקו לעשות הכל. הפסיקו כבר עכשיו לרדוף אחרי הזנב של עצמכם, קבעו לעצמכם סדר עדיפויות ברור והחליטו מה חשוב יותר מדברים אחרים. ככל שתקדימו לקבוע סדר עדיפויות, כך יישאר לכם יותר זמן למה שעושה לכם טוב.
כמו כן, קחו בחשבון שסדר העדיפויות שלכם יהיה שונה מזה של בני הזוג, החברים או השכנים. מדובר בעניין סובייקטיבי לחלוטין וזה ממש לא הזמן – תרתי משמע – לנקיפות מצפון מיותרות.

2. השתמשו בכמה שיותר כלים

העידן המודרני מביא איתו המון יתרונות ולא רק קשיים ואתגרים. על קצה המזלג אפשר להזכיר כלים שיעזרו לכם לנהל את הזמן בצורה יעילה יותר, כמו למשל אפליקציות ייעודיות, אתרי קניות באינטרנט והתראות אוטומטיות מהטלפון הנייד. הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות הוא לשלב בין הכלים השונים ולהישאר עם אצבע על הדופק.

השתמשו למשל בלוח השנה המקוון כדי לסנכרן משימות עם בני זוג או קולגות, והורידו אפליקציות שעוזרות לכם לעקוב אחר פגישות ומועדים חשובים. במקביל, בצעו את הקניות שלכם באינטרנט כדי לחסוך עמידה בתורים, לבחור את השעה שנוחה לכם ולהשאיר מקום לפעילויות פנאי, בילוי ותרבות. לבסוף, ודאו שהכלים הדיגיטליים נותנים לכם מענה ואל תתביישו להיפרד מהם כאשר הם מסיימים למלא את תפקידם.

3. קומו מוקדם יותר בבוקר

יהיה לכם קל לנהל את הזמן אם תקבלו יותר ממנו. בשביל זה תצטרכו לקום מוקדם בבוקר וזה אולי ידרוש שינוי מסוים של ההרגלים, אבל ישתלם מאוד בטווח הארוך. לכו לישון כאשר אתם מרגישים עייפים, קבעו שעון מעורר לאותה שעה בכל יום כדי להרגיל את השעון הביולוגי של הגוף וקומו מהמיטה מיד אחרי שהתעוררתם.

פרגנו לעצמכם במקלחת חמה וארוחת בוקר מפנקת אחרי ההתעוררות כדי שיהיה לכם חשק לעשות את זה גם למחרת. הפכו את שגרת הבוקר לנעימה, הקלו על המטלות כבר בערב שלפני ועודדו את הילדים להצטרף להתארגנות. צאו מוקדם מהבית וכך תקבלו יותר שעות במשרד ופחות זמן בפקקים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן