חגים עם הילדים – הצעות לבילויים חינמיים (וגם כאלה שלא)

החגים מסתערים עלינו. בקושי ראש השנה נגמר וכבר מגיע תיכף סוכות ואחריו חנוכה. כל החגים האלה מביאים איתם חופש, ויחד עם החופש צורך למצוא תעסוקה לילדים. רבים מאתנו שוברים את הראש כיצד להעסיק אותם, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

קאמפינג בטבע, כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת

הרבה דברים אפשר להגיד על המדינה שלנו, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה. בחודשי ספטמבר אוקטובר נובמבר, כשבחו”ל קפוא גשום, אצלנו מזג אוויר מושלם. כבר לא חם (לפוחת החל מחודש אוקטובר), והחורף נראה רחוק. למרות זאת החצבים כבר פורחים, האוויר מרגיש נקי יותר, והחופש פשוט קורא לנו לעשות קמפינג מושלם בחיק הטבע, שמציע גם טיולים מדליקים וגם, אם עושים זאת בחיק הטבע ולא במקום מסודר, לינה בחינם. איפה כדאי? ישנם מסלולים שונים שמתאימים לכל המשפחה, כולל אפילו הסבא והסבתא אם הם חפצים להצטרף. בגני חוגה למשל יש בריכות עם מגלשות מים, ואפשר לעשות שם על האש, ללון שם ומשם להמשיך למסלולים אחרים.

יש משפחות שעושות קמפינג של כמה ימים, ועוברות ממש ממקום למקום, כשבכל מקום אליו הן מגיעות הן נוטעות אוהל, וממשיכות לעיסוקים וטיולים אשר בסביבה. יש הרבה מחנות קמפינג מסודרים, שמציעים מלבד לינה מסודרת גם מקלחות, ואפילו פעילויות לילדים. רוב המשפחות שבוחרות בקמפינג בוחרות לעשות זאת בקרבת ים או אגם, אך גם יש הרבה שמעדיפות את הנוף המהפנט של המדבר, או של היער הרומנטי המכושף. שימו לב רק, שקיימת כרגע אזהרה לגבי עין גדי, שם, לפי דיווחים, מסתובבים זאבים תוקפניים.

קניונים עם אטרקציות

אם מתחיל לטפטף והאוויר מתקרר מדי, שווה לבדוק אופציות של טיולי קניונים. נכון, זה לא חיק הטבע, אבל גם לטיול כזה יש את הקסם שלו. אפשר גם לשלב אטרקציה בטבע עם קניון קרוב. למשל, פארק רעננה שמציע הרבה מאד פינות חמד כמו ליטוף חיות, גינה מוסיקלית והרבה מאד מתקני שעשועים ייחודיים (כולל כאלה שפותחו במיוחד עבור ילדים עם צריכים מיוחדים) הוא פארק שניתן לבלות בו לפחות כמה שעות טובות. במרכז הפארק יש אגם, ובו ברווזים שטים וגם ספינה שניתן לשוט בה. לאחר השהות בפארק אפשר לקפוץ לקניון אושילנד הסמוך (בכפר סבא).

הקניון מציע אטרקציות חינמיות חביבות ביותר, כמו מגלשה ארוכה שיורדת מהקומה האחרונה היישר אל הקומה הראשונה, וגינת מתקנים שווים ביותר, בקומה השנייה בחוץ. כמו כן תמצאו בקניון גם מתחמים בתשלום פשוט מדהימים ומושקעים – למשל מתחם סייבר לילדים קצת יותר גדולים, מתחם לרולרבליידס ועוד. בצהריים אפשר לשבת ולאכול שם בלי שום בעיה, יש מגוון שפונה גם לאניני טעם, גם לילדים וגם לכאלה שרק רוצים איזה קפה מהיר עם עוגה (ואגב, יש שם גם שוק אוכל).

בילוי בקולנוע

סרטים הם בילוי מועדף על רוב הילדים בכל הגילאים. לשבת באולם הנעים, לצפות בסרט מרתק ועל הדרך לנשנש פופקורן? הכי כיף. אנו ממליצים לכם גם פה לשלב טיול חביב ולבחור בית קולנוע אחר מזה שאתם הולכים אליו תמיד, סתם בשביל התחושה של שינוי. למשל, אם אתם לא גרים במרכז, אתם יכולים להגיע לסינמה סיטי ברמת השרון, להמשיך לפארק חדרה או לסייר בנקבת אלונה הסמוך.

בילוי אינטלקטואלי עם טאץ’ נוסטלגי

אופציה מעניינת ומשכילה לא פחות עבור ילדיכם היא לספר להם על הילדות שלנו, והילדות של הורינו. איך נעשה זאת? על ידי המחשה ויזואלית: ניקח אותם במסע אל ההיסטוריה של עיתונים לילדים, כאלה שגדלנו עליהם. הספרייה הלאומית מציעה לכם גישה לכל עיתוני הילדים שעיצבו את עולמנו, ואת עולמם של ילדים בכלל במאה (!!!) שנים האחרונות. מרגש מאד לקרוא חיבור שכתב ילד בשנות השישים בקיבוץ במדינת ישראל הצעירה, ועוד יותר לקרוא בעיתון שהופץ בסוף שנות השלושים בגטו וורשה עבור ילדי הגטו. עיתונים לילדים מהעבר מספרים סיפור ומעבירים רגשות, שחלקם מהווים חלק בלתי נפרד מהחוויות שלנו, ממי שאנחנו.

ילדים מאד אוהבים לדעת איך אמא ואבא היו בתור ילדים, מה הם ראו בטלוויזיה, איזה ספרים הם קראו, אז הנה הזדמנות לשבת ביחד, בחיק המשפחה, להראות להם למשל את עיתון דבר לילדים שבו התפרסם טור קומיקס מצחיק, או עיתון משמר לילדים, שבו סבתא נהגה לשלוח איורים וסיפורים שמדי פעם התפרסמו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן