הלוואות לעסק – איך עושים את זה נכון?

ניהול עסק אינו עניין פשוט כלל, והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בעסקים קטנים וחדשים, כאלו אשר עדיין נמצאים בשלבי התבססות ונאבקים לשרוד, ובמיוחד כאשר מנוהלים על ידי מנהלים חדשים וחסרי ניסיון יחסית בעולם הניהול. כל צעד שעושים בחודשים ובשנים הראשונות לפעילות העסק צריך להיות שקול ואחראי, וניהול הפן הפיננסי של העסק הוא עניין שאין להקל בו ראש.

כל זה נכון גם עבור נטילת הלוואות לעסק – עניין שגרתי ונפוץ ביותר המאפיין את רובם המכריע של העסקים בשנותיהם הראשונות, אך גם צעד שיכול לגרום ללא מעט נזק מבחינה פיננסית, במידה ואינו נעשה כמו שצריך. מה יש לעשות, אם כן, כאשר מעוניינים לנטול הלוואה לעסק, ומה נוכל לעשות על מנת להביא למקסימום את הסיכויים של העסק שלנו לנצל בצורה טובה את ההלוואה ולהצליח להשתמש בה על מנת לצמוח ולהתפתח?

בניית תזרים מזומנים ותכנון ארוך טווח – גיוס אשראי ונטילת הלוואות לעסק

העיקרון שצריך להנחות בעלי עסקים בבואם לנטול הלוואות לעסק, כמו גם באופן כללי בניהול העסק ללא קשר ספציפית להלוואות או גיוס אשראי, הוא עבודה מסודרת ומתוכננת לטווח הארוך. על העסק להיות מנוהל עם אופק ברור ומוגדר לטווח הקצר, הבינוני והארוך גם יחד, וזאת יש לעשות כבר מיומו הראשון לפעילות. המשמעות של ניהול מסודר לטווח הארוך היא מורכבת ועשירה בפרטים וטכניקות שונות בהן ניתן ורצוי לנקוט. בנייה וניהול מוקפד של תזרים מזומנים מהווה דוגמה בסיסית וחשובה לניהול פיננסי בסיסי והכרחי,מהסוג אליו צריך כל מנהל לתת את הדעת כבר מהיום הראשון לפעילות העסק.

בניגוד לדעה הרווחת, ניהול תזרים מזומנים אינו מתמצה ברישום מדויק של תאריכי התקבולים והתשלומים של העסק, אלא מכיל מידע רב ועשיר יותר המאפשר למנהלי העסק לתכנן בצורה מחושבת יותר את התנהלות העסק בעתיד הקרוב. כמובן שגם בהקשר של נטילת הלוואות לעסק משחק תזרים המזומנים תפקיד מפתח, שכן יש לתכנן בצורה מפורטת ומדויקת בדיוק את מצבו הפיננסי העתידי של העסק בכל נקודת זמן, ועל פי זה לקבוע את גובה ההלוואה הרצויה, את תנאי וזמני ההחזרים וכו’.

כך, בדומה לדוגמה של ניהול מוקפד ומקצועי של תזרים המזומנים של העסק ניתן למנות עוד כמה וכמה נושאים מרכזיים, בסיסיים וחשובים בניהולו של העסק, הרלבנטיים ביותר גם ובמיוחד עבור בקשת הלוואות לעסק.

ליווי צמוד של איש מקצוע רלבנטי – עבודה עם יועץ עסקי

הנקודות השונות שהוזכרו למעלה – בניית מערך תזרים מזומנים, תכנון מפורט ארוך טווח בטרם נטילת הלוואה לעסק וכו’ – כל אלו הן נקודות מקצועיות אשר מטבע העניינים לא כל מנהל חדש יכיר. כמובן שאין לצפות ממנהלים ובעלי עסקים חדשים לדעת מראש את כל הנקודות והטיפים המקצועיים המפורטים שיש לדעת על ניהול נכון של עסק. מה בכל זאת עושים? ובכן, בדיוק מסיבה זו ישנם אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחום זה – ליווי וסיוע צמוד של עסקים חדשים או וותיקים וסיוע למנהלי העסק לבנות מערך פיננסי טוב ומוקפד אשר יאפשר קבלת החלטות מושכלת ונכונה.

אנשי מקצוע אלו הם יועצים עסקיים – יועץ עסקי מומלץ ילווה את בעלי העסק בכל שלב של פעילות העסק ויסייע להם לעשות את כל השלבים הנחוצים על מנת לוודא שגם כאשר נוטלים הלוואה לעסק, היא תהיה ההלוואה הנכונה ובתנאים הטובים ביותר שיכול עסק זה לקבל.

מומלץ כאמור ליצור קשר עם יועץ עסקי מומלץ ולשוחח עימו שיחה ראשונית – כך תקבלו מושג מסוים בנוגע לשירות שהוא מציע, ולדרכים בהם הוא יכול לסייע לעסק שלכם ספציפית.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן