האטרקציות המגניבות שיש לברצלונה להציע

העיר ברצלונה היא אחד היעדים הנחשקים ביתר בעולם. במהלך הטיול שלכם תוכלו לסייר בעיר לאורכה ולרוחבה וגם לבקר בשוק לה בוקריה, במבנים המדהימים של גאודי ולערוך שופינג מפנק ברמבלס. לצד  אטרקציות החובה, יש כמה אטרקציות מיוחדות שברצלונה מציעה לתייר הסקרן. מחפשים טיסות לברצלונה? אספנו עבורכם מספר המלצות למקומות מגניבים שאסור לכם לפספס. עלו על הטיסה, יוצאים לדרך!

  1. בונקר דל כרמל – Bunker del Carmel

אחת התצפיות היפות ביותר על ברצלונה נשקפת מ”בונקר דה כרמל”. יעד זה מושלם לחובבי ההיסטוריה שבניכם, שכן מדובר בתצפית נסתרת יחסית. הבונקר הוא למעשה שרידי הביצורים שהוקמו בשנת 1938, במהלך מלחמת האזרחים בספרד, במטרה להגן על העיר מפני תקיפה אווירית. במקום הוצבו תותחים כבדים, סלעים גדולים ובונקר מסיבי במיוחד, אך היום מדובר במקום פסטורלי ויפהפה, המציע נוף מקסים של העיר והים מגובה של מעל 260 מטרים!

  1. טיבידאבו – Tibidabo

סביב ברצלונה יש שני הרים גבוהים, המוכר מביניהם עונה לשם “מונז’איק” והשני, המוכר פחות, הוא הר טיבידאבו. ההר מתנשא לגובה של מעל ל-500 מטר והנוף עוצר הנשימה הנשקף מההר לא משתווה לאף נקודת תצפית אחרת בברצלונה. מלבד התצפית היפהפיה על העיר, תוכלו ליהנות גם מלונה פארק מדליק במיוחד המתאים לחובבי הוינטאג’, אשר הוקם בשנת 1899 ובו קרוסלות מתחילת המאה ה-20 ומתקנים נוספים אשר חלקם פעילים ומתוחזקים היטב, כמובן. בנוסף, על ההר נבנתה גם כנסיה יפיפייה בסגנון ברצלונאי מקומי, שבנייתה ארכה מעל 60 שנה!

  1. שוק האוכל ליברטאט – Mercat de la Llibertat

שוק לה בוקריה הוא אחד השווקים המרכזיים והפופולריים ביותר בברצלונה, מה שהופך אותו למוקד משיכה עמוס במיוחד עבור תיירים. אם אתם רוצים לחוות את ברצלונה האותנטית יותר וליהנות מחווית השוק ממש כמו המקומיים, הגיעו אל שוק האוכל ליברטאט, הממוקם ברובע גרסיה הטרנדי. בבניין יפה שנבנה בשנת 1888 ועוצב על ידי אחד מעוזריו של גאודי בכבודו ובעצמו, תמצאו מגוון רחב של דוכני דגים, נקניקים, פירות וירקות, גבינות ותבלינים, כמו גם ברים ומסעדות לרוב. אם יתמזל מזלכם – אולי אפילו תגיעו לשוק ביום שמתקיים בו מופע.

  1. מוזיאון השוקולד – Museu de la Xocolata

לפני 500 שנה, הגיעו פולי קקאו לראשונה לחופי אירופה ולנמל ספרד. הכובשים הספרדים הציגו את שללם השוקולדי, אותו בזזו מאימפריית בני המאיה והאצטקים שבמרכז אמריקה, שם שימשו פולי הקקאו ליצירת שוקולד במשך יותר מ-3,000 שנה. הסיפור על הגעת השוקולד לספרד ושימושיו לאורך ההיסטוריה המקומית מסופר במוזיאון השוקולד הכי מדליק בסביבה. שם תוכלו לחוות בדרך כיפית במיוחד את סיפור השוקולד הספרדי.

הביקור עובר דרך תחנות שונות בייצור השוקולד – מפולי קקאו מרירים, דרך ייצור עתיק וייצור מודרני ועד לפסלים מדהימים בצורות שונות, כולם עשויים  שוקולד משובח. בין הפסלים במוזיאון ניתן למצוא את מיני מאוס, לואי ארמסטרונג ואפילו מבנה שוקולדי של סגרדה לה פמיליה, המבנה המפורסם ביותר של גאודי. את האטרקציה הזו ילווה קוף שוקולד לבנבן העונה לשם סנואי, שישמח לקבל את פניכם בכניסה למוזיאון וכן בר שוקולדים מפנק במיוחד שיהפוך את האטרקציה לטעימה ונהדרת. השילוב בין ההיסטוריה, לאחד המוצרים האהובים ביותר בעולם וגאווה ספרדית יוצרים חוויה בלתי נשכחת.

  1. תעלות הביוב של ברצלונה

ברצלונה ידועה כמקום של ארכיטקטורה וסגנונות אדריכליים מפורסמים. אך אם תציצו אל מתחת לפני השטח, אל תעלות הביוב ההיסטוריות של העיר, תגלו שכבות ארכיטקטוניות רבות, מרתקות במיוחד.

מערכת הביוב של ברצלונה החלה את דרכה כבר במאה ה- 14, אך הגרסה המודרנית הראשונה שלה עוצבה רק במאה ה-19, עת עמל עליה האדריכל גראסיה פאריה. חלק מהמנהרות בשימוש עד היום, אך רובן לא היו נגישות לציבור. בזכות קבוצת מדריכי טיולים מקומיים וחדורי מטרה, תעלות הביוב נפתחו מחדש, ואתם מוזמנים להצטרף להרפתקה.

השרידים המשמעותיים ביותר של תעלות הביוב ממוקמות מתחת לפסגת סן ג’ואן (Passeig de Sant Joan), אחת השדרות האסטרטגיות בברצלונה. מתחת לרחובות היפים, תוכלו להתוודע לעולם שלם של מים שקופים, אורות נאון עמומים, סבך מנהרות מרתק וזאת – כשהמולת העיר ממשיכה להדהד מלמעלה.

במקום מתקיימים סיורים מודרכים בקבוצות קטנות (עד 10 אנשים), במהלכם תוכלו להיחשף לסיפור התפתחות המנהרה, החשיבה ההנדסית העומדת מאחוריה, ההיבטים הטכניים והתרבותיים ועוד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן