דבקים במטרה: כל מה שצריך לדעת על דבק

הדבקים הם אחד מחומרי הגמר בעלי חשיבות רבה בבנייה או שיפוץ כך שחשוב מאוד להכיר את הסוגים, השימושים, הפיתוחים בתחום, היתרונות והחסרונות. הכל על הדבקים של בי ג’י בונד

תמונה: BG Bond.

בעיצוב פנים, שיפוץ ובנייה יש אלמנטים גלויים ואלמנטים סמויים מהעין. אמנם יותר קל להחמיא לספה או לצבע קיר טרנדיים, אבל החשיבות של האלמנטים הסמויים – אלו המשדכים בין שלל החומרים – הם לא פחות משמעותיים ואף יותר. הפוקוס הפעם הוא דבקים. דבקים היו קיימים גם בעבר אולם בזכות ההתפתחות הטכנולוגית שמובילה חברת בי ג’י בונד, מדובר כיום בהיי-טק של המוצרים לבנייה, לשיפוץ ולגמר.

נבחרת מוצרי ההדבקה והדבקים האיכותיים שלBG Bond כוללים דבקים להדבקת ריצוף מסוגים שונים, דבקים לחיפוי, דבקים לקרמיקה, דבקים אקריליים ועוד שלל פתרונות הדבקה מתקדמים ומובילים בתחומם. בנוסף לאיכות הבלתי מתפשרת, מדובר בדבקים ידידותיים לסביבה.

איך בוחרים את הדבק הנכון לכל חומר? שואלים ועונים על כמה שאלות חשובות:

חשוב לברר את סוג האריח שאותו רוצים להדביק– אריחי גרניט פורצלן, אריחים סופגים מעל 10%, חרסינה, קרמיקה, שיש, אבן, פסיפס וכך הלאה הם חלק מרשימת החומרים הפופולריים להדבקה.

חשוב לברר את סוג התשתית שעליו מדביקים– חומר התשתית, הבסיס או המשטח משמעותייםמאוד בתהליך. בררו האם אתם מתכוונים להדביק על בטון, טיח, גבס, בלוקים, ריצוף קיים ועוד.

איפה מיישמים את הדבק–האם מיועד לשימוש פנים או חוץ? האם לחדרים רטובים או לחדר רגיל? מההגובהשל חיפויהמתוכנן? ועוד שאלות של מיקום ושימוש. סוד מקצועי קטן – חוזק הדבק הוא פרמטר חשוב אולם קיימים פרמטרים נוספים.

גודל האריחים– כדאי לקחת בחשבון את המשקל שהדבק “יצטרך” לשאת. אריחי פסיפס זעירים או אריחי ענק? ואם אריחי ענק – האם דקיקים או עבים? בכל שאלה או ההתלבטות מומלצים להתייעץ עם אנשי המקצוע של בי ג’י בונד באתר www.b-gtech.com ולקבל מענה אישי מותאם.

כדי לבחור את הדבק שהכי מתאים לעמוד במשימה כדאי להכיר את הסוגים השונים הקיימים בשוק: דבק אקרילי, דבק צמנטי, דבק סיליקון ודבק קרמיקה הם הנפוצים בבנייה, בשיפוץ ובעיצוב. לכל דבק יש תכונות אחרות ושימושים ייעודיים שונים.

נבחרת הדבקים של בי ג’י בונד

בנבחרת הדבקים האיכותיים של BG Bond אפשר למצוא את כולם, עם הנחיות מדויקות ליישום, יתרונות ושימושים.

BG40C2T-– דבק אבקתי, מתאים להדבקת אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש ואבן בשיטת ההדבקה בסירוק (10-3 מ”מ) והוא מיועד לתשתיות של בטון, טיח, בלוקים מבטון ואיטונג, משטחים מטויחים, הדבקה על גבי ריצוף קיים ועוד, וכן הוא מתאים לשימוש פנים וחוץ.

BG22 – דבק אבקתי המיועד להדבקת אריחי קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש ואבן בשיטת ההדבקה בסירוק (10-3 מ”מ). הוא מתאים לשימוש על בטון, טיח, לוחות גבס, בלוקים מבטון ואיטונג מטויחים, סיליקט ועוד.

BG2121-C2TES2– דבק אבקתי גמיש, מיועד להדבקת אריחי קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש, גרניט פורצלן ואבן בשיטת ההדבקה בסירוק(10-3 מ”מ) ליישום בתשתיות בטון, טיח, לוחות גבס, ריצוף על ריצוף קיים ועוד. עמיד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים, לשימוש פנים וחוץ.

BG63- C2TES1- דבק אבקתי גמיש להדבקת אריחי גרניט פורצלן, אריחי קרמיקה, פסיפס, חרסינה, שיש ואבן. מיועד ליישום על תשתיות בטון, טיח, בלוקי בטון, בלוקי איטונג מטויחים, הדבקה על ריצוף קיים. מתאים לשימוש בבריכות ובחדרי רחצה, בחוץ ובפנים הבית.

30BG- C2TE- דבק המיועד להדבקת אריחי פסיפס, קרמיקה ואריחי גרניט פורצלן על גבי תשתית בטון, בלוק בטון מטויח, בלוק בטון תאי מטויח, טיח צמנטי. מיועד ליישום פנים וחוץ.מדובר בתערובת מוכנה לשימוש בתוספת מים בלבד.

 BG10+C1TES1– דבק בעל גמישות גבוהה המתאים להדבקת אריחים בעלי ספיגה של יותר מ-10%. דבק צמנטי להדבקת אריחי קרמיקה, גרניט פורצלן, פסיפס וחיפוי קירות. מתאים לשימוש על גבי בטון, טיח ובלוקים וגם על גבי רצפת בטון מוחלק שעליה רוצים להדביק אריחים.

BG405 – דבק מיוחד עם פולימרים אקריליים מיוחדים המיועד להדבקות על פלטות גבס בלוק גבס.

בי ג’י פורצלנית 477 – דבק טיט להדבקת ריצוף אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה, טראצו ושיש. מתאים ליישום במבני מגורים, מבני תעשייה שונים, מבני ציבור, משרדים ועוד.

בנוסף יש בנבחרת הדבקים שלBG Bond גם שני מוספים אקריליים לשיפור האיטום, החוזק והעמידות והם משמשים פריימרים.

אחרי שנגענו ביתרונות ובפתרונות מילה על אי התאמה: כשבוחרים בדבק הלא מתאים למשימה עלולים לסבול מתזוזת אריחים, התפוררות הדבק, סדקים, התנתקות אריחים, היווצרות עובש (כשבוחרים בדבק שאינו מתאים לחללים רטובים למשל) ושורה של פגמים בטיחותיים ואסתטיים. לכל שאלה או בירור: www.b-gtech.com

  • מסמך זה אינו מהווה ייעוץ לכל שאלה יש לפנות למחלקה טכנית
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן