בית הטרנד – 5 הטרנדים הכי חמים לעיצוב הבית

מתכננים להיכנס לדירה חדשה? שיפוץ? הנה מה שצפוי לנו בתחום עיצוב הבית בשנה הקרובה

דירה חדשה – חלומם של מרבית הזוגות הצעירים מתחיל בלקיחת משכנתא – ומסתיים בעיצוב הדירה. כשעושים את זה נכון ובוחרים מסלולי משכנתא נכונים ניתן לחסוך כסף רב, ולהשקיע אותו בהתאמה עיצובית מושלמת של הבית לרצונות ולאסתטיקה שלנו. החיסכון בתשלום יורגש במרוצת השנים אבל ההשקעה הנדרשת לעיצוב הבית היא מיידית. לכן כדאי לתכנן את נושא העיצוב הנדרש כחלק מההוצאות על רכישת הבית כי אחרי ככלות הכל – הבית שאליו אתם עוברים הוא בית שישרת אתכם שנים רבות, וחשוב שלא רק הקירות יעמדו לרשותכם אלא גם הריהוט יתאים בדיוק לצרכיכם.

התעשייתי והאישי

הקדמה הטכנולוגית מכניסה שינויים רבים ותדירים לחיינו, שינויים שברובם הופכים את החיים ליעילים ונוחים מאי פעם. אך לצד החדשנות הגורפת ישנה כמיהה להבעת האינדיבידואליות – חשבו על מכשיר כמו סמארטפון והתעשייה הגדולה של כיסויים שונים המביעים את הזיקה האישית והאמירה המלווה את המכשירים הללו. נטיות אלו מגיעות לידי ביטוי גם בכל הנוגע לעיצוב הבית. לצד הרצון ההולך וגובר לבית יעיל, חסכוני, נוח ומתקדם – קיים הרצון להבעה אישית שתייחד אותו לעומת יתר הבתים היעילים, חסכוניים, נוחים ומתקדמים.

חומרים חדשים מאפשרים חיקוי מרשים של חומרים מסוימים. דוגמה לכך הוא שימוש באריחים המדמים עץ לדוגמה. החומר מאפשר יעילות ונוחות, הוא אינו מחלחל או סופח מים ואינו דורש תחזוקה רבה אך יכול להקנות מראה טבעי ללא התחזוקה שאותם חומרים דורשים.

נוסטלגיה

אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפיכה משמעותית, כזו המשנה את חיינו ומכניסה אי יציבות רבה לכל תחומי החיים. דברים שבעבר היינו הולכים למשרדים וחנויות כדי לסדר או לקנות – היום אנחנו נותנים לאצבעות ללכת במקומנו, מילולית, על מקלדות ומסכי מגע. מקצועות שלמים הולכים ונמחקים מהעולם – מתי לאחרונה נתקלתם במוכרי אנציקלופדיות שעוברים מדלת לדלת? מתי לאחרונה נתקלתם באנציקלופדיה? כמה זמן יחזיקו נהגי מוניות כשרכבים ללא נהג יכנסו לתמונה? האם המשרות שלנו יהיו בסכנה? חוסר היציבות הזה מביא לטרנד עכשווי שכבר בא לידי ביטוי – נוסטלגיה.

עיצובים המשלבים סגנונות עיצוביים ישנים, כאלו המקנים הרגשה של בטחון וקביעות וגם מקנות ייחוד ואישיות לעיצוב המבוקש.

קיימות ושמירה על איכות הסביבה

מעצבים רבים עושים היום שימוש בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת הדפסה תלת ממדית, יש אף את אלו שהולכים צעד אחד קדימה ומשתמשים בחומרים ממוחזרים לצרכי ההדפסה. גם ללא שימוש בטכניקות אלו, קיימת היום מודעות הולכת וגוברת לכל הנוגע לשמירה על איכות הסביבה, הקטנת טביעת הרגל האקולוגית ושימוש בטכניקות עיצוב ובנייה מתקדמות וירוקות על מנת למקסם שימוש יעיל באור שמש או זרימת אוויר ובכך להקטין גם בהוצאות השוטפות של תאורה וחימום או קירור הבית. נוסף על שימוש בחומרים ממוחזרים, נעשה בבתים אלו גם שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, חומרים טבעיים שאינם פולטים רעלנים.

שימוש יעיל בחללים קטנים

חוסר במשאבי קרקע לבנייה מקטין דרך קבע את שטחי הדירות ומגדיל את הצורך בתכנון יעיל וחכם שמאפשר שימוש גמיש בחלקי ריהוט שונים, בנוחות. כיום, יותר מתמיד, מגמות עיצוביות לוקחות בחשבון כי רהיט יוכל לשנות את ייעודו ולשמש למספר מטרות שונות: שולחן סלון שניתן להגביהו ולהפכו לשולחן אוכל, ספה הנפתחת בקלות למיטה, שימוש במחיצות ליצירת חדר אורחים זמני.

יצירת חלקי ריהוט מולטי פונקציונאלי ומתקפל מאפשרים יצירת חלל מגורים נוח גם בדירות קטנות במיוחד: משתמשים אז פותחים, מסיימים את השימוש אז אפשר לקפל חזרה ומקבלים חזרה חלל מגורים גדול יותר.

הטרנדים החמים לשנת 2019 משלבים את הקדמה עם האינדיבידואליות, קומפקטיות ונוחות, נוסטלגיה לצד שמירה על איכות הסביבה ומודעות לקיימות.  עיצובים חכמים כאלו יכולים לחסוך כסף גם בשימוש שוטף המנצל את מה שמגיע אלינו בחינם מהטבע כמו רוח, אור או תאים סולריים החוסכים בשימוש בחשמל תעשייתי יקר.

תמונות: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן