החל מהרחבת המשפחה ועד זכייה בלוטו, מירושה מנופחת לאיבוד נכסים – יש הרבה אירועים שעשויים לשנות לחלוטין את מסלול החיים שלכם. אז מה מאפיין את האירועים האלה ולמה בכלל חשוב להכיר את המאפיינים שלהם מראש? הנה כל התשובות
אף אחד מאתנו לא יכול ולא צריך לנבא כיצד ייראו החיים שלו בשנים הקרובות. למרות שיש דרכים להצביע באופן כללי על נקודות מרכזיות במסלול החיים, קיימים גם אירועים שעשויים לשנות אותם ב-180 מעלות.
האירועים האלה יכולים להיות משמחים, עצובים, מפתיעים או דרמטיים, אבל מה שמאפיין את כולם הוא שהם בלתי צפויים.

האירועים המשמחים: בין זכייה בלוטו להרחבת משפחה

בראש רשימת האירועים המשמחים עומדת כמובן הרחבת המשפחה. רובנו יודעים לתכנן באופן עקרוני את השלב שבו ירצו להביא ילד יחד עם בן או בת הזוג, אבל הבעיה היא שהמציאות לא תמיד פוגשת את התכנית המקורית. בני זוג עלולים להיתקל בשורה ארוכה של בעיות בנוגע להבאת ילדים בעולם ויש עוד מגבלות רפואיות, בריאותיות וכלכליות שמעיבות על השמחה.

לצד זאת, קיימים גם אירועים שיכולים להיות רק משמחים, כמו למשל זכייה בלוטו. בהקשר הזה לא משנה אם מדובר על זכייה בעשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים. כל הכנסה בלתי צפויה משנה את החיים ומחייבת אותנו לבצע את ההתאמות הנדרשות.

גם ירושה מנופחת מקרובי משפחה רחוקים יכולה לשנות את החיים שלנו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, זה לא קורה רק בסרטים אלא כורח המציאות של מאות אנשים בארץ. חוץ מזה, ההשפעה של הירושה היא ממילא פונקציה של המצב הכלכלי המקורי. המשמעות היא שגם ירושה של כמה אלפי דולרים “בלבד” עשויה להשפיע באופן דרמטי על אנשים קשיי יום.

אירועים שפחות רצויים: צבירת חובות ואיבוד נכסים

אי אפשר לבצע סקירה של אירועים משני חיים בלי להזכיר סיטואציות פחות רצויות. חדשות לבקרים אנחנו שומעים על אנשים שאיבדו את כל נכסיהם בשל צבירת חובות, פטירת אדם קרוב, התנהלות כלכלית לא נכונה ופשיטת רגל. לא תמיד אפשר לזהות מראש את המגמה וההשלכות הן מידיות. לצד עוגמת הנפש, אירועים אלו מקשים על התאוששות ויש להן השפעה בטווח הקצר והארוך.

השאלה המתבקשת היא למה בכלל חשוב להכיר את המאפיינים של האירועים האלה. למרות שכאמור אי אפשר להיערך אליהם מראש, עדיין קיימים כלים שעשויים להפחית את עוצמת המכה. כדאי שלכל אחד תהיה למשל  אפשרות לבצע מיחזור משכנתא ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי תכנון לטווח ארוך.

בעזרת המיחזור אפשר לפרוס מחדש את תנאי המשכנתא ולשנות את גובה ההחזר החודשי. המיחזור מאפשר להתאים את המשכנתא לצרכים החדשים והוא מתבטא בין היתר בהרכב מסלולי ההלוואה, תנאי ההלוואה, אורך תקופת ההלוואה וגובה המשכנתא עצמה.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
דרור

כדאי לדעת: לביטוי “כורח המציאות” יש משמעות שלילת של מעשה לא רצוי שנאלצים לעשות. ירושה “מנופחת” (מה זה? אולי התכוונתם ל-ירושה לא צפויה, ירושה גדולה, ירושה מפתיעה?) היא בודאי לא כורח המציאות.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן