איזו ניירת תצטרכו לאסוף עבור תביעת ביטוח הנסיעות – ובאיזה ביטוח אתם משוחררים מהנטל הזה?

בין אם אתם טסים לחו”ל בתדירות גבוהה ובין אם לאו, אתם יודעים בוודאי שחשוב להצטייד מבעוד מועד בפוליסת ביטוח נסיעות המעניקה לנו כיסוי מתאים לצרכים שלנו. פוליסה כזו מעניקה פתרון למצבים מאתגרים העלולים להתפתח, כמו אובדן כבודה, גניבת ארנק, פציעה או צורך בטיפול רפואי. רוב הנסיעות עוברות בשלום כאשר הביטוח שרכשנו מאפשר לנו ליהנות בראש שקט, אבל ביחד עם זאת – חשוב לקחת בחשבון שבמקרים בהם צריך להפעיל את הביטוח, אם לא בררנו מראש במה זה כרוך, אנחנו עלולים להיות מופתעים מכמה מורכב עניין כזה עלול להיות.

אם תבדקו – תמצאו הבדלים גדולים בין חברות הביטוח, בכל הקשור למימוש הפוליסה במקרה הצורך. ברוב המקרים המבוטח נאלץ לשאת בהוצאות ולקבל החזר מן הביטוח רק אחרי הגשת תביעה אליה, בצירוף מסמכים שונים המוכיחים את התרחשות האירוע נשוא התביעה ואת היקף ההוצאות שנגרמו למבוטח. כדאי לדעת שכיום ניתן למצוא ביטוח נסיעות המעביר מיד תשלום עבור הוצאות רפואיות ואחרות.
מכיוון שייתכנו הבדלים גדולים בדרישות של חברות הביטוח השונות ובאופן בו נקבל את הכסף המגיע לנו, חשוב מאוד להכיר את תנאי הפוליסה לא רק מבחינת היקף הכיסוי אלא גם בכל הקשור לתהליך הפעלת ביטוח הנסיעות במקרה צורך.

מקרים אופייניים להפעלת ביטוח נסיעות
כדי להשוות בין תנאי פוליסות ביטוח נסיעות שונות כדאי להכיר את סוגי התביעות הנפוצות.
מסתבר שרוב המקרים של הפעלת ביטוח נסיעות הם על מנת לקבל החזר על הוצאות רפואיות שנגרמו בגלל פציעה תוך עיסוק בספורט אתגרי, כגון במהלך טיול רכיבה על אופני שטח או חופשת סקי.
סוג נפוץ נוסף של תביעות הוא בגין טיפול שיניים דחוף, עבור רכישת תרופות, בגלל קיצור החופשה, אבדן כבודה, גניבת ארנק, עיכוב בהגעת המזוודה וביטול הנסיעה.
ישראלים שנסעו לארה”ב הם המפעילים הכי הרבה את פוליסת ביטוח הנסיעות שלהם. התביעות הנפוצות ביותר בקרב נוסעים לארה”ב הם אבדן כבודה. ארצות נוספות המאפיינות במספר תביעות גדול יחסית הן תאילנד (הוצאות רפואיות בעיקר), איטליה (עיכוב הגעת המטען), ספרד וצרפת. ישראלים הנוסעים ליוון תובעים פיצוי, לרוב, על גניבה ואובדן כבודה.

חשוב מאוד לברר איך מפעילים את הביטוח
דמיינו את עצמכם מגיעים לארץ היעד ומגלים שהמזוודה שלכם אבדה. כדי שתוכלו בכל זאת ליהנות מן החופשה, תצטרכו מיד לקנות בגדים וציוד נוסף. לא תוכלו לחכות הרבה ובוודאי לא לבזבז זמן על בירורים, שיחות עם הביטוח ומילוי טפסים. ברוב המקרים יספיק אם תודיעו לחברת הביטוח על המאורע, תשלמו את כל ההוצאות מכיסכם ותגישו תביעה עם שובכם ארצה בצירוף אישור מחברת התעופה על אבדן הכבודה וחשבוניות על רכישות הביגוד. חברת הביטוח עלולה לנסות לקזז מסכום ההחזר את הפיצוי שאתם זכאים לקבל מחברת התעופה.
מקרים של צורך בטיפול רפואי בלתי צפוי בחו”ל הם רגישים במיוחד. במקרה חירום רפואי, הדבר האחרון שאנחנו רוצים להתעסק איתו זה הפעלת הביטוח. לכן, מומלץ מאוד לדעת מראש כיצד נצטרך להתנהל מול חברת הביטוח אם נזדקק לטיפול רפואי כזה.

חשוב לדעת שכיום ניתן להשיג תנאים נוחים במיוחד, כגון תשלום ישירות מחברת הביטוח למרפאה או בית החולים כך שאתם אינכם נדרשים להוציא כסף מכיסכם כלל. אך גם במקרים בהם בוצע תשלום ישירות מחברת הביטוח, תצטרכו עם חזרתכם ארצה להמציא מסמכים המוכיחים שבאמת הזדקקתם לטיפול וקיבלתם אותו. לכן, שימרו את כל הניירת שקיבלתם במהלך האירוע, כגון חוות דעת רפואית וקבלות על תשלומים שביצעתם עבור טיפולים או תרופות.

מודלים חדשניים ונוחים במיוחד
לכל מי שטס מדי פעם לחו”ל, כדאי לדעת שבתחום ביטוח הנסיעות היו בשנים האחרונות התפתחויות ששיפרו מאוד את עמדת המבוטח. דוגמא מצוינת למודל שהופך את כל הליך הפעלת הפוליסה וקבלת כסף מחברת הביטוח לפשוט ונוח הוא כרטיס נטען, דמוי כרטיס אשראי, שמקבלים כשרוכשים ביטוח לחו”ל. במקרה של הפעלת הפוליסה, חברת הביטוח תטען את הכרטיס בסכום הכסף הדרוש כך שאת התשלומים תבצעו באמצעות הכרטיס ולא תצטרכו להוציא אפילו שקל אחד מכיסכם.
לאור ההבדלים הגדולים בהליך הפעלת הפוליסה בין חברות הביטוח, כמו גם במידת הנכונות לשלם ובהיקף הבירוקרטיה שתצטרכו להתמודד עימה, חשוב מאוד לבחור ביטוח לחו”ל שמעניק את הכיסוי הדרוש ושהפעלתו פשוטה, מהירה וחופשיה מדרישות שיגרמו לנו כאב ראש.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן