facebook_pixel
תוכן מקודם

תינוק לא ישן: דרכי התמודדות

תינוק שלא ישן משנה סדרי עולם. תינוק שלא ישן גורם לכולם להיות יותר עצבניים – גורם להורים להיות יותר עייפים, גורם לעבודה להיות פחות אפקטיבית, גורם לזמן הזוגי להיות יותר קצר ובאופן כללי מדובר בקושי מהותי שמצריך עזרה – גלגל הצלה שיחזיק את ההורים מעל המים באותה תקופה עייפה ומאתגרת. מהי אותה עזרה? לא מדובר בעוד טיפ של אימהות שאינן מכירות את התינוק הפרטי שלכם ואת אופי ההתנהלות האישי שלכם, אלא יש צורך בליווי מקצועי, כזה שאינו רק מזדהה עם הסיטואציה, אלא לומד להכיר מאפיינים, התנהלות והרגלים אישיים, ורק מנקודה זו מעניק תמיכה לצד ליווי מקצועי.

מבקשים עזרה

הצד הראשון שהכרחי לעשות הנו להבין שאין לשנות שוב שיטה. אין לעבור מהרדמה על הידיים, להרדמה אתכם במיטה, להרדמה על הספה, לישיבה ליד המיטה וכדומה, אלא מומלץ למצוא דרך אחת ולהיות עקביים, כאשר ראשית מהותי להבין שהשינה של הילד חשובה עבורו לא פחות משהיא חשובה עבורכם, ולו כי ילד שישן טוב יותר אוכל טוב יותר, מתפתח טוב יותר, רגוע יותר וכדומה, כך שרצוי למצוא את הדרך הראויה לסייע לו. מה עושים? אם כבר כמה שבועות שאתם חסרי אונים וחשים מבולבלים, זה הזמן לקבל עזרה מקצועית. למה הכוונה? בררו על יועצת שינה, ואם נחדד, בררו על יועצת שינה שעובדת לצד שיטה שמדברת אליכם, וזאת כי בחינה מהירה מעלה שישנן לא מעט אופציות בתחום, ומחקרים מראים שכאשר ההורה חש אמונה בתהליך, הוא יצליח להגיע למטרה, ובמקרה זה יזכה להיות הורה לילד שישן הרבה יותר טוב.

יוצרים הרגלים

אחת מהעצות שחוזרת על עצמה לא מעט, היא שיש להשכיב את הילד לישון כאשר נמצאים במצב רגוע, ואם ניתן, אז גם מוטב לייצר טקס שינה. מכאן שגם אם אתם טיפוסים "זורמים" והורים "מאפשרים", חשוב לזכור שילדים זקוקים לגבולות ואילו טקס שינה עשוי לסייע להבין שכעת הולכים לישון. מבקשים דוגמאות? לפני השינה ניתן לרחוץ את הילד, לשיר שיר, לומר לילה טוב לדובי ובגילאים יותר גדולים גם לספר סיפור מספרים המתאימים לילדים, לנהל שיחה על היום שהיה וכדומה. עוד נציע שבשעה קבועה (שבע בערב למשל) תתחילו להכווין את הערב לקראת שינה. עם הזמן גם הילדים יתרגלו וישתפו פעולה.

יוצרים זמן

אחת הדילמות של לא מעט הורים היא מה לעשות עם הזמן שבו הילד כן ישן: האם להיפגש עם חברים, לראות סרט עם בן/ת הזוג, להתעדכן מעט בנעשה בעולם, או פשוט לעשות את הדבר הרצוי מכל – ללכת לישון! ובכן שום בחירה אינה מובילה לשביעות רצון, וזאת כי כולנו מבקשים לחוש שיש לנו חיים (חוץ מהעובדה שאנו הורים) וכולנו מבקשים לא להיות עייפים. מה עושים? עד שתמצאו את הדרך הנכונה לסייע לילד לישון כראוי (עם קצת השקעה זה יקרה גם לכם) יש למצוא את האמצע – את המצב בו גם משקיעים בחיים אישיים וגם ישנים. כך למשל אם בדרך כלל רגילים ללכת לישון באחת עשרה בערב, הרי שמוטב להקדים את השעה לעשר ואילו את שאר היום לקדם, כך שכשיגיע הרגע שבו כל הילדים במיטה, תוכלו לשבת בנוחות על הספה, מבלי להיות עסוקים בכלים וכביסה.

לילה רציף ונעים

חשוב לדעת שילדים שלא ישנים טוב עשויים להיות בני כמה חודשים ואף מעל לגיל שלוש. בכל מקרה אין מדובר במצב תקין שיש להשלים עמו, אלא רצוי לחפש כיצד לסייע ועבור כך קיימים אנשי מקצוע. בכול מקרה אל תאשימו את הילדים, גם הם היו שמחים ללילה רציף ונעים.

אודות הכותב

שירה סתיו

שירה סתיו

גיקית, ערה, חד הורית, תל אביבית לא היפסטרית, טבעונית, לא אוהבת אספרסו. כותבת כאילו אין מחר.

Your reaction

חביב
עצוב
מצחיק
OMG
WTF
וואו

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

-->