תואר ראשון בחינוך – מקצוע עם שליחות

מגוון המקצועות ומסלולי הלימודים הפוטנציאליים הקיימים כיום בשוק הלימודים הישראלי משאיר צעירים וצעירות רבים מבולבלים במידה רבה – כיצד ניתן לקבל החלטה בנושא כל כך חשוב ומהותי בחיים כמו תחום התעסוקה שלנו לשנים רבות קדימה, כאשר ישנן כל כך הרבה אפשרויות לבחור מהן? כיצד ניתן לדעת כי במידה ונבחר במסלול לימודים מסוים אכן יהיה מדובר בתחום עיסוק אשר יעניין אותנו, יספק לנו פרנסה יציבה לאורך זמן, יספק לנו אפשרויות להתקדם ולהתפתח וכו’?

בעוד לא ניתן כמובן לדעת שום דבר בוודאות בנוגע לשוק העבודה העתידי, ישנם מקצועות מסוימים אשר סביר מאוד להניח כי לא ייעלמו מהעולם ומהמדינה בעשורים הקרובים, וכאלו אשר ניתן למצוא בהם ערך מוסף משמעותי בנוסף להיותם מקצועות ואפיקי פרנסה עתידיים. דוגמה טובה למקצוע שכזה ניתן למצוא בתחום החינוך. מדוע מדובר בהימור בטוח יחסית עבור מי שמעוניין להבטיח לעצמו תעסוקה עתידית ומה הופך מקצוע זה לבעל ערך מוסף מהותי בהשוואה למקצועות רבים אחרים?

הזכות לעצב את דור העתיד שלנו – מהאפשרויות שפותח בפנינו תואר ראשון בחינוך

על פי עדויותיהם של סטודנטים רבים לתואר ראשון בחינוך, כמו גם לא מעט אנשי חינוך וותיקים העוסקים בתחום מזה שנים רבות, הערך המוסף המהותי ביותר שניתן למצוא בעולם החינוך הוא הזכות הגדול להשפיעה על העיצוב של דור העתיד של החברה שלנו. לכן מגדירים זאת אנשים רבים מהתחום כמקצוע עם שליחות. השליחות כאן באה לכדי ביטוי במובן כפול – מצד אחד זוכים אנשי חינוך לסייע באופן מידי וישיר לתלמידים ותלמידות רבים אשר הלימודים במסגרת החינוך בה משתתפים מסייעים להם באופן מידי ויומיומי ללמוד, להתפתח ולקבל כלים טובים להתמודדות עם החיים בעולם המודרני.

מצד שני, מדובר כאן בשליחות ארוכת טווח במובן של עיצוב דור העתיד של החברה שלנו. הערכים, הידע וראיית העולם שמעניקות מסגרות חינוך שונות לתלמידים, החל מגילאי הגן ועד למוסדות לימודים לאנשים בוגרים דוגמת אוניברסיטאות ומכללות וכו’, כל אלו משחקים תפקיד מכריע בדמות החברה הישראלית והאנושית בכללותה. לאנשי החינוך של היום ישנה השפעה ממשית על אופייה הכללי של החברה בעוד מספר שנים.

סיבה נוספת למשיכה שיש לתואר ראשון בחינוך עבור אנשים רבים היא העובדה כי מדובר בכרטיס כניסה לתחום עיסוק אשר נחשב ליציב יחסית, בעידן בו שוק העבודה תזזיתי יותר מתמיד. אנשי חינוך צפויים להישאר רלבנטיים ושירותיהם צפויים להיות חוצים גם בעוד עשר, עשרים או חמישים שנים. לא מדובר במקצוע בו צפויות להתמקצע תוכנות ואפליקציות אשר יחליפו כליל את המורים האנושיים, להיפך – ככל שהטכנולוגיה מתפתחת והעולם הופך ממוכן וממוחשב יותר ויותר, כך גדלה הכמיהה של כולנו למגע אנושי, גם ובעיקר בתחומים רגישים וחשובים כל כך כמו תחום החינוך.

מסיבות אלו, כמו גם רבות נוספות, נראה כי תואר ראשון בחינוך מהווה לא רק הימור יחסית בטוח בנוגע לתעסוקה עתידית, אלא גם כרטיס כניסה למקצוע עם שליחות מהותית של ממש.

לחצו כאן למעבר לאתר מכללת אורנים לחינוך לקבלת מידע נוסף אודות המסלול.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן