קנו את הבריאות שלכם – המדריך המלא לעגלת קניות בריאה

אומרים שלבריאות אין מחיר, אז זהו שיש. לבחור נכון בסופר זהו עניין כלכלי, אבל גם פיזי. יש מספר דרכים לקנות בריא יותר, לחסוך ואפילו ללמוד ליהנות מזה, אחרי הכל – מדובר בבריאות שלכם, אז מה צריך לעשות?

“בני אדם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף, ואז הם מבזבזים את כספם בניסיון להציל את בריאותם”.

המשפט האלמותי הזה שייך להוגה הסיני קונפוציוס. לעיתים נדמה שכיום הוא יותר רלוונטי מתמיד, אך מצד שני היום יותר קל לשמור על אורח חיים בריא, ולעשות זאת תוך כדי עבודה. העולם מסחרי ומתועש בהרבה משהיה בתקופתו של קונפוציוס, וסביר להניח שהוא היה מתהפך בקברו (לו רק היה כזה, שכן גופתו נשרפה כמנהג הסינים דאז) אם היה רואה כמה שעות מעבירים בני האדם בעבודה ואילו דברים מזיקים שמים לנו באוכל. ועדיין, מה שהוא לא יודע, זה שאנחנו חיים בעולם הרבה יותר בריא, וזו עובדה.

via GIPHY

נתחיל בתוספות

גם מי שמסגלים לעצמם שגרת חיים בריאה, וקל וחומר אנשים שלא מצליחים להתחייב לאחת כזו, יכולים להשלים ערכים תזונתיים ולהילחם במחלות באמצעות אכילת מזון טבעי ובנטילת תוספי תזונה, המסייעים מאד בחיזוק הגוף ושמירה עליו במגוון מנגנונים. את אחד התחלואים השכיחים והעצובים של המאה ה-21, כולסטרול גבוה, ניתן לצמצם על ידי שתיית תה ירוק, וגם על ידי צריכה של תוסף תזונה טבעי המסייע בנושא. התמדה באחת הדרכים שציינו תפחית ככל הנראה את הסיכון למחלות דם ולב. לאלה מצטרפים עוד מאכלים ותוספים שיכולים להילחם בשלל מחלות אחרות, כדוגמת השמנה, אלצהיימר, מיגרנות, מחלות מעיים ועוד.

חיים ארוכים ליד המדף משמאל

אחד המקומות הראשונים שבהם אנו מתעמתים עם פיתויים לא בריאים הוא הסופרמרקט. לא פעם אנו נחשפים למבצעים משתלמים בשילוט מאיר עיניים – הסופרים עושים עבודת שכנוע במטרה שכמה שיותר מוצרים יעברו תחת ידיה של הקופאית. מכירים את זה שעם בא החורף אנחנו נתקלים במשהו שממש בא לנו ולא אכלנו הרבה זמן – רק מוסיפים מים חמים, מערבבים וזהו – מרק באבקת אינסטנט התווסף לעגלה, בסופו של דבר, התחרות היא לא רק על הגוף שלכם, אלא על הארנק, ולכל מוצר יש את הדרך לנסות ולהגיע אלינו.

via GIPHY

הכניסה מוגבלת

בואו נקבע חוק לוגי בסיסי וניצמד אליו: מה שלא נכנס לעגלת הסופר שלכם – לא נכנס לבית שלכם, ולא נכנס לגוף שלכם. השליטה לחלוטין בידכם, ואם תדעו לעמוד בפיתויים, ותמנעו מהכנסה של מוצרים מזיקים ומתועשים לעגלת הקניות – לא תצטרכו להיכנע לפיתוי כשתעמדו מולם בבית, שם הכניעה ודאית כי הרי כבר קניתם, ואף אחד לא זורק אוכל. אנחנו יודעים, הרבה יותר קל להגיד מה לעשות, אבל אם זה נראה לכם אתגרי מדי – תקבעו עם עצמכם שאתם שמים בעגלה רק חטיפים או מוצרים לא בריאים בודדים שממש יהיה לכם קשה לוותר עליהם. תאמינו או לא, אבל לשינוי הזה מסתגלים מהר, ולומדים ליהנות ממנו.

מה אכלתם לפני הקניות

טיפ ישן וטוב, שלא מפסיק להוכיח את עצמו: לסופרמרקט כדאי שתגיעו שבעים. אם לא תנהגו כך – תחושת הרעב תלווה אתכם משך כל זמן הסיבוב בסופר, ותגרום לכם לקנות הרבה דברים, כולל כאלו שכדאי להימנע מהם. בדרך כלל את הקניה המרוכזת שאנו עורכים פעם בשבוע שבועיים אנחנו מתכננים מראש. אם נגיע אליה עם רשימת קניות מסודרת ועל בטן מלאה – נקנה ככל הנראה רק את המצרכים שמופיעים בה ונחסוך כסף על אלו שלא.

via GIPHY

עגלה במצב מצוין, יד ראשונה מרופא

אם היינו מרחיבים בנושא הזה – לא היה מספיק מקום באינטרנט כדי להכיל את התוכן. אנחנו מוצפים באין ספור שיטות, המלצות, תובנות, מחקרים, תורות ותפיסות לגבי התזונה הבריאה והנכונה עבורנו. אין לנו כוונה להתעכב על מה יותר נכון ובסופו של דבר תזונה היא עניין אינדיווידואלי, אך בכל מקרה יש כמה וכמה מוצרים שאין עוררין על כך שצריכתם מועילה מאד: טחינה גולמית, קטניות יבשות, דגנים מלאים, שמן זית וכמובן ירקות ופירות בכמה שיותר צבעים הם דברים שרק יתגמלו את גופכם, בין אם אתם טבעונים, צמחונים, קרניבורים או אומניבורים.

אלו שאינם מסתמכים על אמא אדמה בלבד יכולים להכניס לעגלה גם ביצים, בשר רזה ודגים. מוצרי חלב שאינם מעובדים יתר על המידה גם תורמים לחיזוק העצמות, ולאלו שיש להם אפשרות לשלם קצת יותר על בריאותם – אגוזים ומזונות על דוגמת גוג’י ברי וזרעי צ’יה יכולים לעשות הבדל של ממש באכילה הבריאה שלכם.

בשורה התחתונה, מחקרים מראים כי ככל שהמזון נעשה מתועש יותר – אנשים נעשים מודעים יותר מה כדאי לצרוך ומה לא. אתם הם הסלקטורים של המועדון שבו מתאכלסים החיים שלכם, שמרו עליהם, ודעו שלא צריך לבזבז עליהם סכומי עתק כדי לעשות כן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן