פורשים מפה: המדינות השוות ביותר לפרוש אליהן לפנסיה

גם אתם חולמים על פרישה לגמלאות מעבר לים? אם כן אז תשמחו לדעת שיש מי שבודק עבורכם מדי שנה – איפה הכי כדאי לפרוש לגמלאות?

שולי הלוי

לעניות דעתנו הקובעת, אין גיל שהוא ״מוקדם מדי״ למחשבות על התקופה בה נצא לגמלאות, ולשאיפה ליהנות מהרגע ולחיות את החיים ממש עכשיו, נודדת מחשבתנו לעבר השנים בהן נפרוש מהעבודה ונתפנה לחיים עצמם. אחת האפשרויות שקורצות לנו בעידן הגלובלי היא האפשרות לבלות את שארית חיינו מעבר לים, כשכל מה שנותר לנו זה להחליט היכן. למזלנו, כבר כמעט 3 עשורים מתפרסם מדד היעדים הטובים ביותר לפרישה לפנסיה, המבוסס על יוקר המחיה, מצב מערכת הבריאות ותנאי מזג האוויר. הדירוג לשנת 2019 התבסס על נתונים שנאספו מ-25 מדינות ובעשירייה הפותחת יעדים שזוגות בגיל השלישי יכולים לחיות בהם עם תקציב של 1,800 דולר (כ-6,400 שקלים חדשים) ומטה בחודש. גיל הפרישה עוד מעט רחוק מאיתנו, ובזמן שאנחנו מפקידים מדי חודש לקרן הפנסיה סכום שיאפשר לנו לחיות ברמה טובה בכל מקום שנהיה, אנחנו מזמינים אתכם לחלום איתנו על פרישה מוקדמת באחת המדינות הבאות.

פנמה

כבר עשור שהרפובליקה של פנמה מדורגת במקום הראשון במדד המדובר, אותו מפרסם אתר International Living, כשהאקלים הטרופי הוא רק הבונוס. המדינה השוכנת במרכז אמריקה מציעה לפנסיונרים זרים הנחות מפליגות בחשבונות השוטפים, 25% הנחה על חשמל וטלפון ו-20% בביטוח הבריאות. הקרבה לארצות הברית פירושה גם אוכלוסייה גדולה שדוברת את השפה ובתוכה שורה ארוכה של רופאים. את שנות הפרישה תוכלו להעביר בין הופעות ג’אז סרטים וליהנות מ-50% הנחה עליהם, לאמץ את הגולף כתחביב, או פשוט לרבוץ לנוח באחד החופים.

קוסטה ריקה

שכנתה מצפון של פנמה, קוסטה ריקה, מתהדרת בדמוקרטיה יציבה, תרבות עשירה ומערכות בריאות ובנקאות טובות – עד כי יש המכנים אותה ״שווייץ של מרכז אמריקה״. התושבים המקומיים מסבירים פנים לרוכשי-התושבות החדשים, וגם פנסיונרים מהקהילה הגאה ימצאו בה בית חם. בשעות הפנאי תוכלו לבלות בדיג, גולף, צלילה ורכיבה על סוסים ואת האנרגיה שהוצאתם תחזירו בדמות תזונה אורגנית משובחת והרבה מאכלי ים.

מקסיקו

במרחק נסיעה קצר יותר מארה״ב ועם גיאוגרפיה המציעה חופים קריביים, אגמים טרופיים, מדבריות וערים קטנטנות ואדירות כאחד, כובשת מקסיקו את המקום ה-3. עלות החיים לזוג לאחר פרישה במדינה יכולה לעמוד גם על 1,500 דולר בלבד, כשבהם מגולמים גם ביטוח בריאות ושכר דירה. לאחר קבלת התושבות מוזמנים המקסיקנים החדשים ליהנות מתוכניות הבריאות הקיימות, ואזרחים ותיקים נהנים מהנחות של כ-10%-20% על מגוון שירותים וסחורות.

אקוודור

לחופי צפון-מערב חצי היבשת דרום אמריקה, שוכנת אקוודור משני עבריו של קו המשווה, והיא כבשה את המקום ה-4 בזכות מזג האוויר הנוח, הגבעות הירוקות והעמקים הפוריים וכמובן – עלות החיים הזולה. האווירה הנינוחה מושכת אליה בשנים האחרונות מהגרים רבים, שמציינים לטובת הרפובליקה גם את החברותיות של התושבים.

מלזיה

נפלאה ומושכת ככל שתהיה, עד שיוסדרו היחסים הדיפלומטיים בינינו לבין המדינה האסייתית, אנחנו נסתפק בלחלום עליה. נקסט.

קולומביה

המדינה השנייה בעולם בקטגוריית המגוון הביולוגי של היצורים החיים בתחומה, מציעה לתושביה אזורי אקלים מגוונים ותהליך קבלת ויזה מהפשוטים שיש בנמצא: כל התקציב עומד על תגמולי פנסיה בגובה של כ-750 דולר בחודש. ארגון הבריאות העולמי דירג את מערכת הבריאות של קולומביה במקום ה-22 בעולם, הרבה מעל קנדה (30) וארה״ב (37). מזג האוויר הנוח חוסך הוצאות עתק על חימום וקירור לחילופין ולסירוגין, ועלות החיים באופן כללי זולה בכ-60%-70% בהשוואה לעיר הלבנה, הלא היא תל-אביב.

פורטוגל

יש בה ים ויין, נהרות וצוקים והיא מקבלת זרים בחיבוק גדול – פורטוגל היא המדינה אירופאית הראשונה שמופיעה בעשירייה הפותחת. עלות החיים הזולה ואורח החיים הנינוח מושכים מהגרים מתת-היבשת ומחוצה לה, אלו נסחפים לאיטם בין בתי הקפה, ומרווים את צימאונם באספרסו או בירה ושיחה קלה עם השכנים.

פרו

בכמעט 50 השנים שיעברו בין הטיול אחרי צבא למאצ׳ו פיצ׳ו לגיל הפרישה שלכם, תוכלו להפקיד די והותר לקרן הפנסיה שלכם כדי לפרוש לגמלאות בנוחות בפרו. המטבח העשיר, כ-2,400 ק״מ של רצועת חוף במערב, עיר בירה תוססת והחיבור האווירי הזול למדינות אחרות בדרום-אמריקה, הפכו בשנים האחרונות את פרו למוקד משיכה של תיירים ומהגרים בפנסיה כאחד.

תאילנד

בהיסטוריה של התרבות התאילנדית מעולם לא נרשמה טביעת רגל קולוניאלית, והחיים במדינה הדרום-מזרח אסייתית משלבים בין תרבות עתיקה ועשירה לנוחות של אורח החיים העכשווי. הסובלים מדלקות פרקים יזכו למזור בזכות האקלים, והשומרים נפשם מקור יהנו מחורפים קלילים במיוחד. מהגרים מכל קצוות מערב הפכו אותה לביתם לעת פרישה, ואת זמנם הם מבלים בתרגול ה-sanook, עקרון תרבותי תאילנדי שמתורגם בגסות וללא מלוא המשמעות ל״כיף״.

ספרד

האירופאית השניה בדירוג חולקת גבול עם הראשונה ואחר עם צרפת, ומציעה כמעט 5,000 ק״מ של רצועת חוף לאורך הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי, לא כולל היקפי האיים הרבים שבתחום שלטונה. החקלאות העשירה מבטיחה שתמיד תמצאו ירקות ופירות נהדרים, ואת רמת הכולסטרול שתאיים לזנק בגין כל אותם גבינות ונקניקים תוכלו לאזן עם כוס ריוחה. מערכות הבריאות (הציבורית והפרטית) נחשבות מהטובות בעולם ועלות המחייה הכוללת יכולה לעמוד על 2,500 דולר לזוג.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן