עיצוב גרפי והקשר לעולם ההייטק

בעבר כל אלמנט שרצינו להדפיס או לצלם היה כרוך בעבודה מסורבלת מאוד שכן השיטה היחידה שבה יכולנו לנקוט ההיא שיטת הדפוס המיושנת. כיום צועד העולם כולו לכיוון חדש שנקרא דיגיטל והדפוס נזנח מאחור ועוסקים בו למטרות אחרות לחלוטין. גם בעולם ההייטק נכנס הדיגיטל לעניין שבשגרה וישנם עובדי הייטק רבים מוצאים את עצמם לומדים הפעלה של תכנות שונות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור. למעשה מדובר בלא פחות מאשר דרישה מחייבת של חברות הייטק שונות כלפי מעצבים גרפיים ועובדה זו מביאה רבים מהם לפתחן של מכללות שמלמדות עיצוב.

אשנב אל העבר

בעבר רוב המעצבים אשר עברו קורס בנושא עיצוב גרפי מצאו את עצמם עובדים בהוצאות לאור, עיתונים וסוגים שונים של חברות פרסום. רב העבודה בפרסום כללה הדפסה של שלטי חוצות או כרזות ללוחות מודעות. כעת בוגרים רבים שכבר מצוידים בידע שצברו עוברים למסלולי הייטק אשר מתפתח וצומח.

מה השתנה

מה שקרה בשנים האחרונות בניגוד לעבר הוא שהמידע הפך להיות דיגיטלי. למעשה הכול מתנהל מטלפונים חכמים, טאבלטים והמחשב הנייד. הללו תפסו את מקומם של מכונות הדפוס המיושנות. גם בעולם הפרסום קמפיינים מסחריים החלו לספק עבודה רבה למעצבים הגרפיים שיש להם גישה לידע הייטקיסטי. החיסכון הרב שנובע מהמעבר לשימוש באמצעים דיגיטליים הביא להבנה שהמעצבים נחוצים יותר מתמיד גם בתחום ההייטק.

באמצעות עזרים טכנולוגים אלו ניתן כעת להגיע אל קהלים רבים ומדויקים יותר וכל זאת תוך השקעת אנרגיה פחותה בהרבה. המעצבים הגרפיים בעולם הדיגיטל שונים מאוד מאלו שפעלו בעבר. כיום נדרשות יכולות שונות באופן משמעותי ואת העולם המסורבל של הדפוס תופסות כיום תוכנות מתקדמות שונות.

המוסדות מיישרים קו

מוסדות הלימוד הבינו שצריך ללכת עם הזרם והחלו לשווק קורסים אשר מותאמים לעולם הדיגיטל וההייטק. כל תלמיד אשר נרשם כיום למסלול גרפיקה ממוחשבת יוכל בסופו של דבר למצוא את עצמו גם בתור עובד בחברת הייטק דבר שעשוי לשפר את מצב המשכורת והתנאים שלו מאוד. לא מדובר עוד על עובדים בשכר נמוך שעובדים שעות ארוכות ללא תמורה נאותה, בהייטק הכול משתנה לטובה.

באילו מסלולים ניתן להשתלב היום

כמו בכל תחום, גם בתחום הגרפיקה התפתחו מסלולים ייחודיים שמתאימים את עצמם אל עולם ההייטק וכל אחד יכול להירשם למסלולים הללו:

  • התנסות אמתית בקמפיין – מדובר על הכנה אמתית לעולם הפרסום האמתי. הליכה במסלול מתחילתו ועד סופו, מרמת הגיבוש של הרעיון ועד לשלב הסופי שבו הרעיון יוצא את הפועל. כל שלב מתבצע תוך התאמה של המאפיינים השונים לפלטפורמות השונות – אם זה יישום, אתר אינטרנט ועוד. כמובן שבמקרה של קמפיינים כאלו יהיה דד ליין קשוח.
  • גיבוש של תיק עבודות – כל בוגר של קורס עיצוב גרפי מתקבל לעבודה בעיקר על סמך תיק העבודות שאותו הוא מציג למעסיק הפוטנציאלי. כדאי לגבש את התיק כמה שיותר מהר וחשוב שהוא יפגין את היכולות של המעצב בתחומים הרלוונטיים.
  • פוטושופ – מעצבים כיום אמורים להבין בתוכנות שונות. חברות רבות בתחום ההייטק עובדות על פוטושופ וכדאי שהעצב ידע כיצד לשלוט בה באופן מיטבי. הכוונה היא הכרה של כל התוספים של התוכנה, פונטים, גדלים ועוד דברים חשובים.
  • אילוסטרייטור – כלי עבודה חשוב ומרכזי שמציג אפקטים ואפשרויות רבות. כך ניתן לייצר עיצובים שונים בעבור פלטפורמות דיגיטליות.

בסופו של דבר, עולם ההייטק יכול הפוך לבייתם הנוח של מעצבים גרפיים רבים, אך זה תלוי בעיקר ביכולתם ללמוד דברים חדשים ולהתקדם לתחומים שלא היו מוכרים עד כה לאנשים אשר עוסקים בתחום.

באדיבות מכללת סולו קורס גרפיקה אונליין לימודי תעודה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן