עבירות המס שכנראה ביצעתם ולא ידעתם

כל כך קל ליפול בגלל עבירת מס שפשוט חובה לקבל ייעוץ מס וייעוץ משפטי לכל עצמאי. רק כאשר מבינים איזה מכשולים עומדים בדרך מבינים למה לא מבצעים פעולות בלי אישור של איש מקצוע בתחום זה, רצוי עורך הדין

בניגוד למה שנהוג לחשוב, עבירות מס אינן רק עבירות צווארון לבן אלא יש בהן פליליות לכל דבר. כל עבירת מס שמבוצעת מנותחת ונשקלת כאילו הייתה עבירה במזיד עד שמצליחים להוכיח שהייתה כאן טעות או עבירה טכנית. יש לדעת כי עבירות מס מחולקות לשתי מערכות דינים – דיני מס אזרחי ודיני מס פלילי. דינים אזרחיים מוטלים עלינו כדי לגבות מס ודין פילי נועד להעניש כל מי שעובר על כך.

העונשים שמקבלים מי שעוברים על הדינים האלה נעים מנסות ועד עונשי מאסר, כאשר ההשלכות של הפללה מובנות היטב. זה יכול למנוע מכם מקום עבודה, לגרום לכם לאבד רישיונות והסמכות מקצועיות מסוימות ואף למנוע מכם לקבל אשרת כניסה למקומות שונים בעולם, מה שיכול לגרום לכם הפסדים כספיים אם תרצו לעשות שם עסקים, או לרכוש נכסים, ובמקרה הטוב רק עגמת נפש.

הסיבה שבגלל מענישים בחומרה ולא חולמים אפילו להקל בעונש  שלא לצורך היא להרתיע כמה שאפשר, משום שהלבנת הון ועבירות מס שונות הפכו למכת מדינה. מערכת המשפט לא מוכנה לעבור על זה בשתיקה, משום שיש כאן לא רק היבט פלילי של עבירה על החוק, אלא העלמת מס וגזילת כספים מהמדינה. הנטל של המס על כתפי האזרחים האחרים גדל וזה לא הוגן כלפי כולם. כך שבמידה מסוימת מי שנלחם נגד עבירות מס עושה זאת לא רק בשם החוק כי אם גם בשם אזרחי מדינת ישראל ולמענם.

מדוע זקוקים לייצוג עורכי דין לענייני מס?

ייצוג של אנשים על ידי עורכי דין לענייני מס לא אמור להתחיל בזמן החקירה נגדם. עורכי דין כאלה אמורים לייצג את האזרחים כבר כנישומים, להדרי אותם ולמנוע מהם לעבור עבירות כאלה מראש. ייצוג וליווי משפטי של עורכי הדין יוכלו לגרום לכם להיזהר ולא לעבור עבירות של הלבנת הון גם כאשר אינכם יודעים כי מהלך כלשהו שלכם נחשב להלבנת הון.

עורכי הדין יסבירו לכם ממי מותר לקבל כסף וממי לא, מהם בדיוק חוקי המזומן והצ’קים החדשים, כמו עביר שעצמאים רבים מבצעים ואינם יודעים על כך כמו לבקש שישאירו את הצ’ק שמשלמים להם בו פתוח. או למשל קבלת סכומים במזומן כאשר היום ידוע שהחל מסכומים מסוימים זה אסור.

פתיחת חשבונות בנק בחו”ל חייבים בדיווח וזה נכון בעיקר לאנשי עסקים ועצמאים שרגילים לעבוד עם לקוחות וספקים מחו”ל, וחושבים שכך יהיה להם יותר קל לשלם או לקבל תשלומים. על הסכומים האלה חייבים לדווח גם כאשר מדובר בסכומים שמשולמים במט”ח ויש הצהרה ברורה של בנק ישראל שחייבים לחתום עליה ולהצהיר שתשלומים אלה משולמים לכם כחוק ולהסביר למה, בזכות איזו עבודה או משרה.

מה חוקרים בעבירות מס?

חוקרי עבירות מס חוקרים לפי פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף ופקודת המכס. שלוש רשויות מוכרות היטב לכל נישום עצמאי שיודע שיש לדווח להם על כל הכנסה ולשלם את הסכומים הנדרשים בקביעות. העבירות שנשבות לעבירות מס בתחומים אלה מתחלקים לעבירות מהותיות ולעבירות טכניות.

בסוג העבירות המהותיות מתכוונים שזהו בדיוק מה שהמחוקק מתכוון לו כשהוא מייחס כוונת זדון לבצע מרמה ולהלבין הון ולהעלים מסים, כאשר עבירות טכניות הן בדיוק העבירות שנעשות מחוסר ידיעה או בגלל רשלנות בניהול ספרי החשבונות. לכל עבירה יש חוקים וביסוס משלה ולכן החקירה תשאף לבדוק בדיוק לאיזה סוג התכוונתם למקרה של חשד לכך.

אילו עבירות מס הכנסה מכירים?

כל מי שמעלים מס או עוזר להעלים מס, כל השמטת הכנסה, רישום כוזב במסמכים כמו דו”חות, הטעה בתשובותיו, שיקר, ניהל ספרים כוזבים, רימה או חיבל, הציג מסמכים כוזבים בתמורה לתשלום, וכל זה נעשה במודע כדי לפעול במזיד כדי להתחמק מתשלום מס לפי פירוט רחב ביותר. על כל אלה מוטלים עונש מאסר עד שבע שנים וקנס.

לעומת זאת החוק מפרט רשימה של עבירות טכניות שלא נעשו בכוונה להתחמק מתשלום מס, כמו אי התייצבות או אי הגשת דו”חות או אי ניהול פנקסי חשבונות או השמדת מסמכים וכיוצא באלה.

מה עושים בזמן הגשת כתב אישום?

ראשית, לא ממתינים לעולם בנושאי מס עד שמגיעים אליכם החוקרים. כאמור, מתחילים מיד בייעוץ ובליווי משפטי וככל שהמשרד והחברה שלכם גדולים יותר כך יש לפקח ולבדוק שהכל נעשה כשורה. חקירה היא שלב אחד מאוחר מדי, וכתב אישום הוא בכלל מצב שלא היו צריכים להגיע אליו.

כמובן שאם לא טופלתם עד כה והגעתם למצב כזה רק עורכי דין לעבירות מס יכולים להציל את המצב ולמנוע הידרדרות נוספת. במקרים כאלה דאגו לקבל ייצוג הולם מעורכי דין מנוסים שתוכלו לקבל מהם את כל המידע והייצוג הטוב ביותר שאפשר לקבל. אם אכן אי אפשר לחלץ אתכם מכתב אישום, לפחות למזער נזקים ולצאת עם כמה שפחות השלכות חמורות על חייכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן