זה לא סוד שמשפחות רבות בישראל לא מצליחות לסגור את החודש, גם כאשר שני ההורים עובדים במשרה מלאה ולעתים אף נשארים בעבודה לשעות נוספות. אך לא זו בלבד שהמשפחה הישראלית אינה עומדת בהוצאות, אלא שהיא נכנסת לחובות. כך, ישנן משפחות בישראל (זוג הורים עובדים ו-2 ילדים) שההכנסה שלהן נטו מגיעה לכ-15 אלף שקלים בחודש, והן עדיין נכנסות לחובות. אז איך זה קורה?

ההוצאות החודשיות של המשפחה בישראל

על מנת לענות על שאלת החובות, יש צורך לבחון את ההוצאות של משפחה ממוצעת למדיי בישראל:

  • הדיור – אולי ההוצאה המשמעותית ביותר היא השכירות והמשכנתא. משפחה בת 4-5 נפשות משלמת כ-5,000-5,600 שקלים בחודש על דירה מרווחת של 4 חדרים.
  • מוסדות חינוך – הוצאות לגן פרטי לילד שגילו מתחת ל-3 עומדות על כ-2,500 שקלים בחודש וזאת בתוספת משפחתון לתינוק שעולה כ-2,000 שקלים. כך שההוצאה הכללית עבור שני הילדים מסתכמת בכ-4,500 שקלים לחודש.
  • רשת מזון – הוצאות על מזון וחיתולים לילדים מסתכמות בכ-3,000 שקלים.
  • הוצאות כל רכב ודלק – אחזקת רכב עולה כ-500 שקלים לחודש (ביטוח וטסט אחת לשנה) וההוצאות הכלליות על דלק עשויות להסתכם בכ-2,000 שקלים, בהנחה שמקום העבודה, בתי הספר והחוגים נמצאים רחוק מהבית.
  • הוצאות על הבית – הוצאות אלה כוללות תשלומי ארנונה ומים – כ-300 שקלים, תשלומי גז שעלותם כ-150 שקלים, חשמל כ-400 שקלים ותקשורת כ-500 שקלים בחודש (טלוויזיה, סלולר, אינטרנט).

בחישוב גס, ההוצאות החודשיות מסתכמות בכ-16,800 שקלים וזאת עוד מבלי שהזכרנו הוצאות חד פעמיות כמו טיולים או הוצאות בלתי צפויות כמו תיקוני רכב או טיפולי שיניים. על כל פנים, קיימת דרך לחסוך בעלויות ועליה נדבר בהמשך. בינתיים נזכיר את אתר זורו, האתר מתמחה בהשוואה והוזלה של מחירי תקשורת והופך את פעולת ההשוואה וההוזלה לנוחה יותר.

וזה עוד במקרה הטוב

כאן נתנו דוגמה למשפחה המכניסה כ-15 אלף בחודש נטו, אך מרבית המשפחות בארץ מכניסות אף פחות מכך. לפי סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2012, משפחה ממוצעת בישראל מכניסה כ- 13.829 שקלים בחודש, וכמובן יש משפחות המשתכרות הרבה פחות. בדרך כלל, משפחות אלה גרות בדירות קטנות, בני הזוג עובדים קרוב יחסית לבית ומשתמשים בתחבורה ציבורית ורושמים את ילדיהם למעונות המוזלים יותר של ויצו או נעמת, וזאת בהנחה שהם זכאים לסבסוד מטעם המדינה.

כל זאת עוד מבלי שדיברנו על שכבת העניים במדינה. אותם אנשים שאינם יכולים לשלם את תשלומי החשבונות שלהם, שאין להם כסף לקבל טיפולים רפואיים ועל חופשות בארץ או בחו”ל הם אינם יכולים לחשוב. אנשים אלה מצליחים לשרוד בעיקר בעזרת תמיכה מהקהילה שלהם או מהמדינה. וגם זה אם מתמזל מזלם והם מקבלים אישורים לקבל קצבאות. ישנם מקרים שבהם גם זה נמנע מהם.

לקצץ במחירים ולהמשיך לחיות על רמה

אמנם לא תמיד ניתן להוריד את מחירי הדירות או העלויות של הדלק, אך אפשר לקצץ בהוצאות ועדיין להמשיך ולשמור על רמת חיים נאותה. הצעד הראשון מתחיל בהשוואת מחירים בכל נושא התקשורת בבית, ולמצוא את חברת השירות הזולה יותר. לפעמים מדובר בהבדל של 20-30 שקלים, אך כאשר מדובר בהוצאות חודשיות, ההבדל הזה יכול להיות משמעותי.

להשוות מחירים מבלי לצאת מהבית

בימינו, בזכות הימצאותו של האינטרנט, איננו צריכים להרים טלפון לכל חברה וחברה (דבר שעשוי לעלות בהוצאות כשלעצמן) ולברר הצעות מחיר. נתחיל בהוצאות עבור שירותי התקשורת.

טלוויזיית כבלים והאינטרנט עצמו, כמובן, משפרים באופן משמעותי את רמת חיינו, כך שאת הקיצוץ בהוצאות מומלץ בהחלט להתחיל משם. כפי שהוזכר מקודם, באתר זורו אפשר למצוא מערכת שלמה המשווה בין מחירי הטלוויזיה, האינטרנט והסלולר. האתר מתעדכן מדי יום ביומו, כך שניתן לקבל מידע אמין בכל רגע.

לא רק זול, גם משתלם

אתר זורו מאפשר לא רק להשוות מחירים, אלא לבחון את החבילות השונות הנמצאות בו. לא אחת קורה שחבילה יקרה מעט יותר כוללת שירותים איכותיים יותר מאשר חבילה זולה ובסיסית. ואכן, בקטגוריית הסלולר, למשל, אפשר למצוא מגוון רחב של חבילות משתלמות המציעות שירותים כמו שיחות והודעות ללא הגבלה ונפח גלישה מותאם: 40, 50 או 100 ג”ב בהתאם לצורך.

דוגמה נוספת היא השוואה בין חבילות טלוויזיה בהתאמה אישית. יש לקוחות שיעדיפו לשלם בעיקר על ערוצי הספורט האהובים עליהם, ויש כאלה שיבחרו דווקא בערוצי המדע והטבע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן