מה קורה בתוך המזרן הישן שלכם?

אתם ישנים על המזרן שלכם שבע שעות ביום, זה אפילו יותר מהזמן שאתם משתמשים בטלפון שלכם. בזמן שאתם ישנים המזרן שלכם אוסף אליו תאים מתים, זיעה ושמני גוף והוא אוסף עוד משהו, מאות יצורים זעירים הנקראים קרדית האבק.

האם אתם באמת ישנים לבד?

מי את קרדית האבק?

הקרדית קטנה מאוד (פחות ממילימטר) ולא ניתן לראות אותה. הגודל הזה מאפשר לה לעבור דרך הסדינים ישר לתוך המזרן שלכם ולהשתקע. היא יכולה להגיע למיטה שלכם על ידי היצמדות לבגדים או מחיית המחמד שלכם ומספיקה קרדית אבק אחת שתטיל ביצים במזרן שלכם כדי שתתחיל שם מסיבה. קרדית האבק ניזונה מתאי מתים, בדיוק כאלה שנופלים מכם באופן טבעי במהלך השינה. כלומר, המזרן הוא בית הגידול המושלם לקרדית האבק.

האם קרדית האבק מסוכנת?

לרוב האנשים היא לא מסוכנת. אך אם אתם סובלים מאלרגיות, לישון על מזרן ישן יכולה להוות בעיה בשבילכם. מכוון שקרדית האבק יכולה לגרום לנזלת, התעטשות, שיעול ועוד. שהות ארוכה עם קרדית האבק יכול להשפיע על חולי אסטמה. היא יכולה לגרום לקוצר נשימה ואפילו לבעיות בשינה.

יש מה לעשות נגד זה?

התשובה היא כן. יש כמה דברים שאפשר לעשות:

  • מזרן מחליפים כל שמונה שנים –מלבד בית גידול לקרדית האבק, במזרנים ישנים נוצרים שקעים וקימורים שיכולים לגרום לכם לכאבי גב ולפגוע באיכות השינה. לכן, כדאי להחליף מזרן כל שמונה שנים. הבחירה של מזרן חדש יכולה להיות מבלבלת אבל יש מספיק כתבות שיכולות לעזור לכם לבחור את המזרן הכי טוב.
  • מזרן מספוג זיכרון (ויסקו) – מזרני ויסקו הופכים להיות פופולריים מאד והם צוברים תאוצה בארץ ובעולם. יש להם יתרונות רבים שנובעים מהתכונות הייחודיות של ספוג זיכרון. למשל ספוג הזיכרון הוא אלסטי. לכן מזרנים מספוג זיכרון מתעצבים על פי מבנה גופכם ומעניקים לכם תמיכה מותאמת אישית. תכונה נוספת של ספוג הזיכרון היא צפיפות החומר שלו גובהה. דבר שמונע מאלרגנים כמו אבק ועובש להיכנס לעומק המזרן וכך מקטין את מספר האלרגנים במזרן.
  • סדינים – מומלץ להשתמש בסדינים איכותיים שצפיפות הבד שלכם גבוהה יותר. כדאי גם להחליף את הסדינים פעם בשבוע. ישנם מזרנים שניתן להוריד את הכיסוי שלהם בקלות ולכבס אותו.

מזרנים מספוג זיכרון אלסטיים והצפיפות של ספוג הזיכרון מקטינה את כניסת קרדית האבק למזרן

לסיכום, אם המזרן שלכם ישן, אתם לא ישנים לבד אלא עם עוד מאות יצורים זעירים. המחשבה אולי לא נעימה אבל כנראה שזה לא יהיה מסוכן לבריאות שלכם. אבל אם המזרן הישן שלכם גורם לכם לבעיות שינה וכאבים כדאי לכם לחשוב על לקנות מזרן חדש ולהיפרד מכל היצורים שחיים בתוכו.

אחת מהחברות המובילות המוכרות מזרן מספוג זיכרון (ויסקו) היא חברת פנדה. למזרן של חברת פנדה יש שכבה כפולה של 10 ס”מ ספוג זיכרון והוא נמכר דרך האינטרנט לתקופת ניסיון של 100 לילות. המחיר של מזרנים הנמכרים באינטרנט נמוך משמעותית ממזרנים הנמכרים בחנויות. אז את המזרן הבא שלכם, כדאי לקנות באינטרנט. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן